۱۳۹۴-۱۰-۰۴

جزییات نقض حکم اعدام محمدعلی طاهری

گروه خبري سايت
جزییات نقض حکم اعدام محمدعلی طاهری
به نقل از رادیوفردا‬، محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار عرفان حلقه در ایران در گفت‌وگو با رادیو فردا از نقض حکم اعدام موکل خود در دیوان عالی کشور گفته و به پرونده جدید او پرداخته است:
محمود علیزاده طباطبایی در تهران: ما با این استدلال که حکم به استناد ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی که مجازات فساد گسترده را اعدام می‌داند صادر شده و زده استناد فتوای بعضی از مراجع، در لایحه‌ای که تقدیم دیوانعالی کشور کردیم استدلال کردیم که ماده ۲۸۶ سال ۹۲ تصویب شده و اعمالی که آقای طاهری انجام داده که حالا دادگاه استنباطش این است که این اعمال فساد گسترده است، در دهه ۸۰ انجام شده. در نتیجه نمی‌تواند مشمول ماده ۲۸۶ باشد. و دادگاه حق استناد به فتوای مراجع را ندارد. دیوانعالی کشور هم به همین دو استدلال حکم را نقض کرده و به دادگاه اعلام کرده که اگر فسادی ایشان مرتکب شده آن هم بعد از تصویب این قانون، اعلام کنید و اگر قبل از تصویب این قانون مرتکب عمل دیگری شده که مجازاتش اعدام است،‌ آن را اعلام کنید.
آقای طباطبایی، الان این مسئله که اتفاق افتاده یعنی این نقض حکم می‌تواند تاثیری بگذارد روی کل پرونده؟
این حکم کامل نقض شده و دیگر حکم اعدام وجود ندارد ولی چون بخشی از پرونده را مفتوح نگاه داشته بودند، دیوان گفته در مورد آن قسمت‌ها دادگاه تحقیقاتش را تکمیل کند و نظر بدهد و پرونده را برگرداند دیوان.
آن قسمت‌هایی که مفتوح مانده آیا مسئله‌ای در آن هست که بتواند این حکم را دوباره احیاء کند؟
نه. اصلا‌ً. در حکم ادعا شده که ایشان با فرادرمانی مردم را فریب داده و موجب خسارت‌های جسمی و مالی به مردم شده. دیوان گفته که خب شما بررسی کنید کسانی که بر اثر درمان‌های ایشان آسیب دیده‌اند بفرستید پزشکی قانونی و اگر پزشکی قانونی تایید کند آسیب را و خودشان شکایت کنند به موضوع رسیدگی کنیم. یا مثلا‌ً ادعا شده که ایشان اوایل انقلاب پیرو یکی از گروه‌های چپ بوده. دیوان گفته که خب بررسی کنید که تبعیتش از آن گروه چپ مشخص در چه حدی بوده،‌ آیا مرتکب جرمی شده یا نه. اینکه مسئله جدی ندارد.
اینها می‌تواند مجموعا ً‌ حکم ایشان را افزایش بدهد؟
بله. ممکن است. ممکن است به استناد این موارد دوباره حکم حبس بدهند که هر حکمی بدهند قطعی نیست و اگر زیر ده سال باشد در دادگاه تجدید نظر و بالای ده سال در دیوانعالی کشور قابل تجدید نظر خواهد بود هر حکمی که صادر شود.
چند سال ایشان در زندان سپری کردند و چه میزان از آن حکم اول؟
ایشان پنج سال محکومیت داشتند که تا یک ماه دیگر پنج سالشان تمام می‌شود و قرار جدید صادر می‌شود. دادگاه بایستی یک قرار صادر کند متناسب با اتهامی که برایشان مطرح شده و ایشان با قرار که امیدواریم قرار بازداشت نباشد و قرار وثیقه باشد، آزاد از زندان می‌آیند بیرون و منتظر می‌مانیم تا رسیدگی انجام شود.
رادیوفردا
http://www.radiofarda.com/content/f8-taheri/27447635.html
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر