۱۳۹۴-۰۸-۰۵

Free Mohammad Ali Taheri, a prisoner of conscience facing the Death Penalty in Iran

گروه خبري سايت
بسم الله الرحمن الرحیم
همراهان، همدلان، همنوعان، نهادهای حقوق بشری و همه کسانی که در این ایام با غم و نگرانی ما همنوا بودید اکنون که هفتاد روز پر اضطراب بر همه ما گذشت و اعتصاب استاد محمد علی طاهری شکسته شد بر خود فرض می دانیم که باردیگربه شما که تسلی بخش مان بودید سپاس بگوییم. استاد طاهری 5سال است در شرایطی غیر قانونی و برخلاف تمام قوانین و مقررات ایران در بازداشتگاه سپاه نگهداری می شود در حالی که دستگاه های مربوطه طبق قوانین مکلف بودند بر فرض عادلانه بودن محکومیت او هم وی را به بندعمومی بفرستند چه رسد که اصل محکومیت هم محل تامل است.
کمتر کسی است که نتواند حبس طولانی در انفرادی را درک نکند. هر انسانی در این وضعیت از پای در می آید و تنها ایمان و استقامت است که مانع از آن می شود. در چنین شرایط سختی محروم کردن از قلم و کاغذ و حتی توقیف دفاعیه زندانی که حق ذاتی و شرعی و بشری اوست هم رنج جانکاهی است که به نگهداری در بازداشتگاه و انفرادی افزوده می شود و همه اینها او را به اعتصاب واداشت. این اعتصاب يك آزمايش برای همگان هم بود و همدلی ها و همراهی ها نشان داردكه انسانيت و آزادگى زنده است.

آن دل که پریشان شود از ناله ی بلبل ، در دامنش آویز که با وی خبری هست

هر چند عده ای هنوز خود را به خواب زده اند، هر چند دفاعیه 250 صفحه ای استاد که بی اعتباری سایت ها و موسسه هایی که با بودجه عظیم بیت المال، جعل و دروغ و تهمت و تخریب را نثار استاد و عرفان حلقه کرده و می کنند به دنبال داشت و بازگرداندن ان از اهداف اعتصاب بود و آن را برنگرداندند اما همین امتناع از بازگرداندن دفاعیه 250 صفحه ای، خود نشانه ترس از دفاعیه او بود و در افکار عمومی این ترس اثری کمتر از انتشار آن دفاعیه ندارد.
مهم این بود که صدای مظلومیت عزیزمان محمدعلی طاهری عارف آزاده مسلمان به گوش حق طلبان برسد که رسید. ما همچنان بر این اعتقاد هستیم که رفتار ظالمانه با او نه اراده نظام بلکه اراده گروهی بی باور به قانون و متکی به زور و زندان است که منافع ملی، مصالح کشور و نظام و حقوق بشر را قبول ندارند و در مورد هر کسی که مانند آنها نمی اندیشد فقط به حذف می اندیشند لذا همچنان راه خود را برای احقاق حق در چارچوب موازین حقوقی و رسیدگی عادلانه قضایی دنبال می کنیم و اعتنایی به کسانی که می خواهند ستم به استاد را بهانه اهداف سیاسی خاص خود نمایند نداریم و با توجه به وجود انسان هایی منصف امید داریم که مقامات قضایی ثابت کنند که امید ما به دادرسی عادلانه و نقض این حکم که حتی قاضی صادر کننده اش آن را قبول ندارد و تحت فشار آن گروه ذی نفوذ می داند، امیدی واهی نیست.
از انجا كه خانواده استاد طاهري به تبع مشي و مرام ايشان از مداخله و بهره برداري سياسي بخصوص از سوي جرياناتى كه خوش نام نيستند و اهدافي جز تصرف قدرت ندارند پرهيز داشته و اقدامات نهادهاي حقوق بشري را از جنس آنها نمي دانند و معتقد هستند ادبيات نهادهاي حقوق بشري ادبياتي حقوقي و پاك است و هدفي جز رعايت حقوق انسان ها ندارند و از طريق تعامل و گفتگو و نامه نگاري به مقامات ايران خواستار حل مشكلات حقوق بشري هستند لذا خانواده اقاي طاهري بازنشر بيانيه عفو بين الملل را گامي شايسته مي داند و ضمن انتشار آن از همه انسان هاي آزاده خواستار مشاركت در اين طرح مي باشد.بر طبق آمار بدست آمده از سازمان های عفو بین الملل کانادا و هلند ، بالغ بر 51000 ایمیل از سازمان عفو بین الملل هلند و 1659 ایمیل از سازمان عفو بین الملل کانادا و همچنین متجاوز از 6000 نامه دستی به مقامات قضایی ایران ارسال شده است ، از آنجا که حکم آزدای بدون قیدو شرط ایشان هنوز محقق نشده است ،ما هچنان به همیاری شما دوستداران ، شاگردان و آزاداندیشان در جهت تکمیل نمودن فرم اینترنی سازمان عفو بین الملل که شامل نام و نام خانوادگی به همراه ایمیل شما عزیزان است نیازمندیم.لطفا با مراجعه به لینک زیر و پر کردن فرم مربوطه ما را در این امر یاری فرمایید.

لینک سازمان عفو بین الملل :
http://amn.st/6183BOR0Xhttp://amn.st/6183BOR0X

احترام خانواده محمد علی طاهری
https://www.facebook.com/EzatTaheri/posts/836321643149521

NOTE:
Mohammad Ali Taheri is a prisoner of conscience faces the death sentence in Iran. Please help Mohammad Ali Taheri by adding your name to online petition by Amnesty International Canada calling on Iran to release Mohammad Ali Taheri: http://amn.st/6183BOR0X
Online petition by Amnesty International the Netherlands collected over 51,000 signatures back in summer. Also over 1000 people have sent emails to Iranian authorities via our website's email action (http://mataheri.ca/amnesty).
Please join them to help Mohammad Ali Taheri. Take action today!
منبع خبر : گروه خبري سايت   http://www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين . تلگرام . اينستاگرام
http://instagram.com/ErfaneKeihani
http://line.me/ti/p/@uqw4341j
https://telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر