۱۳۹۴-۰۷-۱۳

تجمع برای آزادی محمدعلی طاهری در استکهلم

گروه خبري سايت
تجمع برای آزادی محمدعلی طاهری در استکهلم
تظاهرات همبستگی برای آزادی محمدعلی طاهری در استکهلم و در برابر پارلمان اروپا در بروکسل
به نقل از در داخل ایران
در چهارچوب یک کمپین جهانی برای آزادی محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه بعدازظهر شنبه - ۱۱ مهرماه ۱۳۹۴ - دو تظاهرات بطور همزمان در برابر پارلمان اروپا در شهر بروکسل و دیگری در شهر استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد.
وحید بهشتی در گفتگو با شهرام میریان گزارشگر رادیو فردا این چنین می گوید : روز شنبه است در میدان لوکزامبورگ در برابر پارلمان اروپا ، انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران و اعضای عرفان حلقه و حامیان دکترمحمدعلی طاهری در اعتراض به حکم ناعادلانه اعدامی است که برای اقای طاهری از سوی قوه قضاییه ایران صادر شده ، امروز اینجا تجمع کردیم و خواهان آن هستیم که صدای این اعتراض را به گوش پارلمان اروپا برسانیم. خواسته اصلی ما آزادی فوری و بی قید وشرط کلیه زندانیان سیاسی از جمله آقای کسری نوری است که ایشان ۹۱ روز دو سال پیش اعتصاب غذا کردند برای آزادی دیگران و بقیه آزاد شدند و هنوز خود ایشان در زندان هستند.
شهرام میریان از رادیو فردا : الان وضعیت جسمانی آقای طاهری در زندان چگونه است ؟
وحید بهشتی سخنگوی تظاهرات بروکسل : آقای طاهری امروز ۵۳ روز از اعتصاب غذای خودشان را می گذرانند و اینجوری که خبرها حاکی است و تماسی که ما با وکیل ایشان داشتیم و خانواده ایشان حال ایشان اصلا مناسب نیست ولی ایشان همچنان استوار بر سر عقیده شان ایستاده اند و گفته اند «تا رسیدن به خواسته های اصلی شان که ابتدایی ترین خواسته های یک زندانی سیاسی - عقیدتی است از این اعتصاب غذایشان دست بر نخواهند داشت.» آقای محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده اند که بیش از ۱۰ روز است که پرونده آقای طاهری به دیوان عالی کشور ارجاع شده ولی دیوان عالی کشور همچنان بی اعتنا به این پرونده عکس العملی نشان نمی دهد و آقای طاهری هم همچنان بر سر اعتصاب غذای خود باقی مانده است. ولی حامیان دکتر محمدعلی طاهری و معترضان به حکم ناعادلانه اعدام در سراسر شهرهای اروپا در ماههای اخیر هفته ای سه بار تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند. ملاقاتهایی با اعضای پارلمان اروپا و اعضای سازمان ملل متحد برگزار کرده اند و این اخبار را به گوش آنها رسانده اند و این افشاگری را کردند و آقای دکتر احمد شهید هم بیانیه داد و یک بار در یک مصاحبه ۱۵ دقیقه ای با تلویزیون دُرّ موضع خودش را در برابر حکم اعدام و مخصوصا پرونده آقای طاهری اعلام کرد.




در فراخوان انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران آمده است تا آزادی محمدعلی طاهری و دیگر زندانیان سیاسی - عقیدتی در زندان های جمهوری اسلامی همچنان به این قبیل حرکات اعتراضی ادامه خواهد داد
منبع خبر :
http://insideofiran.org/audio/76-1389-11-29-08-45-15/17312-1394-07-12-22-11-05.html
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر