۱۳۹۴-۰۶-۰۲

نحوه تکمیل پتیشن سازمان عفو بین الملل




نحوه تکمیل پتیشن سازمان عفو بین الملل
با توجه به مدت زمان کوتاهی که برای ارسال نامه به مسوولین جمهوری اسلامی برای پیگیری ابهامات پرونده محمد علی طاهری و لغو حکم اعدام او وجود دارد، بدینوسیله مراحلی که در سازمان عفو بین الملل برای ارسال نامه توضیح داده شده، برای سرعت بخشیدن به کار آن دسته از ایرانیان عزیزی که به این حرکت خواهند پیوست، به شرح ذیل می آید. لطفا اعتراض خود را تا پیش از 21 سپتامبر 2015 ( ۲۱ شهریور ۹۴) به طریق ذیل اعلام نمایید:
گام اول: متن نامه زیر را و یا متن دلخواهی که خود تنظیم کرده اید را انتخاب کنید :
جناب آقای...
ریاست محترم...
با سلام و احترام
در هفته های اخیر صدور حکم اعدام در ایران برای محمد علی طاهری بنیان گذار مجموعه عرفان حلقه به اتهام فساد فی الارض توجه و نگرانی افکار عمومی دنیا را به خود جلب کرده است.
همانطور که احتمالا مستحضر هستید سازمان عفو بین الملل و کمیسر عالی سازمان حقوق بشر و بسیاری از سازمان های حقوق بشری نسبت به حکم اعدام آقای محمدعلی طاهری، واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی به پرونده او هستند.
گفتنی است این حکم در حالی با استناد به فتوای ارتداد دو تن از مراجع ( آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی) برای او صادر شده است، که این دو نفر اذعان داشته اند که حکم بر اساس محتویاتی که به آن ها ارایه شده اعلام شده است، اما محتویاتی به آن ها منتقل شده است که به گفته وکیل مصادیق آن در هیچ کدام از آموزه های محمد علی طاهری وجود ندارد.
خواستار رسیدگی به پرونده این شهروند ایرانی هستیم که به جرم اندیشه توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به مرگ محکوم شده آن هم در شرایطی که روال پرونده او دارای ابهامات بسیاری است.
این در حالی است که با توجه به قوانین بین المللی حقوق بشر، حکم اعدام تنها برای "جرائم بسیار جدی" مانند «قتل نفس» قابل استفاده است که توسط معیارهای بین المللی به عنوان عامل بازدارنده این جرائم درنظر گرفته شده است.
خواستار لغو حکم اعدام و آزادی بی قید و شرط آقای محمدعلی طاهری هستیم ، چراکه ایشان هیچ عمل خلاف قانون و خلاف شرع انجام نداده اند و در صورتی که سوء تفاهمی در خصوص عقاید و آموزه های ایشان وجود داشته باشد ، طبق فرموده ی خودشان در متن دفاعیه ی کیفرخواست ، آماده ی هرگونه همکاری ، شفاف سازی و جبران هستند و طبق ماده ی ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی چنین متهمی موستوجب حکم اعدام نیست .
همچنین با توجه به شایعات موجود خواستار تضمین سلامتی ایشان در حال حاضر به واسطه اطلاع رسانی عمومی از وضعیت فعلی ایشان و مکانی که در آن نگهداری می شوند هستیم، تا از اینکه او هم اکنون بر خلاف قوانین بین المللی منع شکنجه و بدرفتاری در سلول انفرادی نیست مطمئن شویم.
با احترام
امضاء
گام دوم: ارسال نامه فوق به آدرس های زیر:
رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت الله سید علی خامنه ای
آدرس پستی دفتر مقام رهبری: تهران- خیابان جمهوری - انتهای خیابان کشور دوست - صندوق پستي
آدرس ایمیل به سایت (فارسی): http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=letter
آدرس توییتر(انگلیسی): @khamenei_ir
رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
آیت الله صادق لاریجانی
آدرس اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع پاستور، بن بست عزیزی 1 ، پلاک 4
تلفن : 66956662،4
نمابر : 66468557
آدرس دفتر حوزه ریاست: خیابان ولیعصر (عج)-خیابان پاستور
تلفن :66405170،72
کپی این دونامه ارسال شود به :
رییس جمهور ایران
حسن روحانی
آدرس: ميدان پاستور - خ پاستور- نهاد رياست جمهوري- مركز ارتباطات مردمي ـ کد پستی 1316843311
ایمیل: media@rouhani.ir
آدرس توییتر فارسی: @Rouhani_ir
آدرس توییتر انگلیسی : @HassanRouhani
همچنین یک کپی از این نامه ها به «دفتر حافظ منافع ایرانیان در شهر واشنگتن» ( با توجه به اینکه ایران در حال حاضر در آمریکا سفارت خانه ندارد):
آدرس پستی: 2209 Wisconsin Ave NW, Washington DC 20007H
شماره تلفن: 202 965 4990 I
202 965 1073 شماره فکس:
آدرس ایمیل: info@daftar.org
گام سوم: پر کردن فرم آنلاین در سایت عفو بین الملل به آدرس زیر :
https://www.surveymonkey.com/r/2YGK6KM
که شامل مراحل زیر است :
۱- مشخص کردن نوع ارسال نامه (به صورت ایمیل، نامه پستی، فکس، از طریق توییتر و یا تماس تلفنی) و تعداد نامه های ارسالی.
۲- مشخص کردن سایر اقدامات انجام گرفته علاوه بر ارسال نامه و تعداد موارد ارسال شده ( در این قسمت می توانید به ارسال شهادت نامه های تصویری و ... اشاره کنید ).
۳- در صورتی که به هر مشکلی از قبیل برگشت خوردن نامه یا ایمیل و یا درست نبودن آدرس برخورد کردید در این قسمت شرح مشکل را بیان فرمایید.
۴- مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، محل اقامت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. و در نهایت روی دکمه ی Done کلیک نمایید.
منبع خبر :  گروه خبري سايت
http://erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر