۱۳۹۴-۰۵-۱۵

بهداشت معنوی یا سرطان معنوی؟3


بهداشت معنوی یا سرطان معنوی؟...
جواد محرابی و پیشروی تا پیشنهاد صیغه به شاگردان محمد علی طاهری برای تخلیه اطلاعاتی
حجت الاسلام جواد محرابی، رییس ‫#‏موسسه‌ادیان‌وفرق‬‬‬ در قم، رییس اداره «‫#‏وحدت‌همبستگی‌وهویت‌ملی‬‬‬» وزارت کشور، کارشناس افتخاری موسسه‫#‏بهداشت‌معنوی‬‬‬.
‫#‏جوادمحرابی‬‬‬ از درس خوانده های حوزه علمیه قم، بعد از به دست آوردن کرسی ریاست موسسه‌ ‫#‏ادیان‌وفرق‬‬‬، برای رونق این موسسه سنگ تمام گذاشته است.
نام او به عنوان کسی که ‫#‏تصوف‬‬‬ را در ایران با تخریب حسینیه ها به خاک و خون کشیده است، شناخته می شود.
او علاقه خاصی به تبدیل مبحث عرفان به مسئله اپوزوسیون دارد، و به شخصه خودش و موسسه اش به کار توهم توطئه سازی اشتغال دارند.
‫#‏محرابی‬‬‬ در برگزاری جلسات نقد عرفان حلقه توسط موسسه بهداشت‌معنوی به عنوان دبیر جلسه حضور پیدا کرده است.
«پیشنهاد ‫#‏صیغه‬‬‬ به شاگردان محمد علی ‫#‏طاهری‬‬‬ برای تخلیه اطلاعاتی»
او در بین عرفان حلقه ای ها اما به چیز دیگری معروف است. به پیشنهادات متعددش برای صیغه به شاگردان خانم محمد علی طاهری. از جواد محرابی متون ویدیو چت و تکست چت هایی در دست است که طبق آن برای نفوذ به مجموعه و به دست آوردن اطلاعات و همسو کردن عده ای با خود، سعی کرده در فضای مجازی به شاگردان خانم مجموعه نزدیک شود و در مورد ده ها نفر آنقدر پیش رفته که پیشنهاد صیغه را مطرح کرده است.
« طرح ساختن فرقه از هر دو نفری که سه شده باشد»
محرابی که در صحبت هایش تعارف و مفاهیم را به راحتی دگرگون می کند، صریح ترین تعاریف فرقه را که در جامعه شناسی ادیان به آن پرداخته شده یعنی: « ایجاد بدعت در دین» را نادیده گرفته و هر جمعی غیر از طلاب را که به مفاهیم عرفانی بپردازند فرقه مینامد.
او در مصاحبه اش با فارس گفته:« تعاریف درباره «‫#‏فرقه‬‬‬» متفاوت است، منتها تعریف جامع‌تر «فرقه» این است:گروهی از مردم که تحت رهبری یک یا چند نفر دارای تشکیلات و اعتقادات مشخص فعالیت می‌کنند و رهبر یا رهبران آن خود خوانده هستند.»
او این ادبیات را به واسطه سایت ‫#‏دیده‌بان‬‬‬ به عنوان رسانه موسسه ادیان فرق و خبرگزاری های چون فارس وارد گفتمان نقد عرفان حلقه کرد.
«عرفان اسلامی یا اور فلیم؟»
جواد محرابی هر کاسبی دیگری غیر از دین هم داشت، آدم موفقی بود. البته شاید هیچ بازاری اندازه بازار اعتقادات فضای تاخت و تاز او و امثالش نباشد.
او در یکی دیگر از مصاحبه هایش، انگار که دارد در مورد نحوه فروش لوازم آرایشی یا بیسکوییت صحبت می کند گفته است:«در برابر فرقه‌ها باید راهبردهای متفاوتی را تعریف کنیم. یکی اینکه بدنه فرقه را با شبهات علمی درگیرکنیم، دوم اینکه سران فرقه را با یک جنگ تمام عیار روبرو کنیم. باید فعال‌تر از امروز باشيم و بتوانیم فضا را مدیریت کنیم و کم‌کم وارد حوزه تعامل و جذب تک‌نفری از افراد درون فرقه شویم. اینها آدم‌ها را یکی‌یکی جذب کردند و بردند! ما این کارها را نکردیم و می‌خواهیم یکدفعه و مثلاً با نگارش مقاله آنها را جذب كنيم! این امر وظیفه طلبه‌ها و غیرطلبه‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و موسسه‌ها مشغول به تبلیغ هستند. باید بحث‌های علمی را هم قوی‌تر کنیم و شبهات اصلی و ساختاری به اینها وارد کنیم، باید نقاط ضعف اینها را بحث کنیم و آنها را به چالش بکشیم.»
«ادعای بی نماز بودن محمدعلی طاهری و شاگردانش»
جواد محرابی اردیبهشت ماه ۸۷ از قم به تهران آمد تا در ظاهر در جلسه ای حضوری با محمد علی طاهری و مجموعه عرفان حلقه آشنا شود.
به گفته حاضران در در این جلسه که فایل صوتی آن نیز منتشر شده، در وسط بحث و صحبت بدون اینکه اذان زده باشند از جا برخواست و برای خواندن نماز درخواست جانماز کرد. که دقایقی بعد به او تحویل داده شد.
مشخص شد او برای اینکه ببیند محمد علی طاهری در دفترش جانماز دارد یا نه به تهران آمده نه شنیدن حرف های او. تا تاخیر چند دقیقه ای به خاطر زمان ، مکان و موقعیت نابجا برای پیدا کردن آن را، به پای بی نمازی محمدعلی طاهری و رویه عرفان حلقه بنویسد.
از محرابی مقالات و مصاحبه های زیادی در توجیه منحرف بودن عرفان حلقه منتشر شده است تا او را تبدیل به یکی از ستون های ایجاد فضای مسموم و تخریبی نسبت به محمد علی طاهری و شاگردانش کند.
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر