۱۳۹۴-۰۵-۲۲

مصاحبه روز آنلاین با عزت الملوک طاهری، مادر محمدعلی طاهری

مصاحبه روز آنلاین با عزت الملوک طاهری، مادر محمدعلی طاهری
خانواده و وکیل: زن و بچه محمد طاهری را شکنجه کردند تا اعتراف کند
خانواده و وکیل محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه یا عرفان کیهانی در مصاحبه با روز شایعات مربوط به مرگ او را تکذیب و از کسانی که این اخبار را درباره وضعیت وی منتشر می کنند انتقاد کرده اند.آنها می گویند به نقض حکم اعدام آقای طاهری از سوی دیوان عالی کشور امیدوارند زیرا صدور چنین حکمی هیچ مبنای درستی نداشته است.
در روز‌های گذشته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در وبسایت خود با اشاره به حکم اعدام محمد علی طاهری، اعلام کرد که این حکم پس از مرگ وی اعلام شده است تا سرپوشی بر از دست رفتن وی زیر شکنجه باشد.

متن خبر به نقل قول سايت روز انلاین

خانواده و وکیل محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه یا عرفان کیهانی در مصاحبه با روز شایعات مربوط به مرگ او را تکذیب و از کسانی که این اخبار را درباره وضعیت وی منتشر می کنند انتقاد کرده اند.آنها می گویند به نقض حکم اعدام آقای طاهری از سوی دیوان عالی کشور امیدوارند زیرا صدور چنین حکمی هیچ مبنای درستی نداشته است.
عزت الملوک طاهری، مادر محمدعلی طاهری در مصاحبه با روز خواهان آزادی فرزندش شده و گفته او هیچ کار خلافی انجام نداده. او می گوید اگر به پرونده فرزندش عادلانه رسیدگی شود حکم او قطعا نقض وآزاد خواهد شد. آذردخت طاهری، خواهر آقای طاهری هم به روز می گوید که تمام فعالیت های برادرش در زمینه عرفان و تدریس و طب قانونی و با مجوز رسمی بوده و خانواده وی به هیچ عنوان انتظار چنین رفتارها و حالا انتظار صدور حکم اعدام را نداشته اند.
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری اما در مصاحبه با روز درباره پرونده و مبنای صدور حکم اعدام برای موکلش چنین توضیح می دهد: "افساد فی الارض زده اند و می گویند چون جوان ها را منحرف کرده، این افساد فی الارض است ولی قاضی قبلی، آقای پیرعباسی که ایراد گرفته و پرونده را برگردانده بود گفته بود در دادستانی صد نفر از کسانی را که توسط ایشان آموزش دیده اند و اعتقادات قبل از آموزش و بعد از آموزش توسط ایشان را بگیرید ببینیم به چه صورتی منحرف شده اند. که متاسفانه این تحقیق انجام نشد".
او می افزاید: "در مورد افساد فی الارض دو دیدگاه است؛ یک دیدگاه می گوید محاربه و افساد فی الارض یعنی مبارزه مسلحانه با مردم نه با حکومت. یک دیدگاه این است که می گوید کسی که کسی را بکشد یا فساد در زمین به وجود بیاورد، مستحق اعدام است. آقای طاهری هیچ یک از اینها را مرتکب نشده و در دادگاه هم اعلام کرد که من منکر هیچ یک از مسائل دین نیستم و آموزه های من مبنی بر خداپرستی است. او حتی در دادگاه اعلام کرد که اگر من اشتباه می کنم یا دیدگاه من اشتباه است برمیگردم و توبه می کنم. ولی متاسفانه حکم اعدام صادر شده ولی ما امیدواریم در مرحله دیوان این حکم نقض شود".
سوال می کنم مبنای اتهام فساد فی الارض برای آقای طاهری چه بوده و اتهاماتی نظیر جن گیری و رمالی و.. که به او می زنند در چه راستایی است؟ وکیل محمدعلی طاهری می گوید: "نه رمالی، نه جن گیری هیچ کدام از اینها نیست. من دیروز خدمت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم و از ایشان که مستند به فتوای ایشان و دو نفر دیگر از آقایان حکم اعدام صادر کرده اند، پرسیدم شما کجای دیدگاه های ایشان را انحرافی می دانید؟ ایشان گفتند که به من گفته اند فردی این حرف ها را می زند. گفتم خب شما نگفتید این حرف هایی را که می گویید زده، کجا گفته؟ در کدام یک از کتاب های ایشان این حرف ها آمده؟ از ایشان خواستیم از قاضی استعلام کنند ببینند این حرف هایی که مستند فتوای آقا شده در کدام یک از کتاب های آقای طاهری آمده. واقعا نه ایشان نه آقای صافی، کتاب های آقای طاهری را نخوانده بودند. صرفا استفتای غلطی که از ایشان شده بود مستند به ادعاهایی که آقای طاهری هیچ کدام از این ادعاها را قبول ندارد و می گوید هیچ کدام از این حرف هایی را که در استفتا آمده، نه من گفته ام نه در کتاب های من است. ایشان نه جن گیر است نه رمال. یک دیدگاهی درباره جن دارد که یک نظریه است و می گوید که جن، ویروس غیر ارگانیک است. نه ادعای ارتباط با جن دارد نه ادعای شناسایی، اصلا چنین ادعاهایی ندارد. حالا نظریه ایشان می تواند درست باشد، می تواند غلط باشد اما هیچ ضرری بر دین کسی ندارد".
دو ویدئو در فضای مجازی با عنوان جن گیری توسط محمدعلی طاهری منتشر شده از وکیل او در این باره سوال می کنم، می گوید: "من ویدئو ها را دیده ام. ایشان با بحث کرسی های آزاد اندیشی دیدگاههای خود را در ارتباط با درمان های متافیزیکی، در دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرده اند، دهها و صدها پزشک و روانشناس و روانپزشک در کلاس های ایشان شرکت کرده اند. از نظر تجربی هم مدعی هستند که ثابت کرده اند در درمان های متافیزیکی ایشان موفقیت هایی کسب کرده اند. آن صحنه هم از این موارد است، اصلا بحث جن و جن گیری نیست. درمان های متافیزیکی است که به فرادرمانی معروف است."
او سپس می گوید: "دو جریان در داخل و خارج فعالیت های مشکوک می کنند، در خارج یک خانمی است که مرتب دامن می زند و امیدوار است که آقای طاهری اعدام شود و خودش جانشین ایشان شود. خانمی به اسم خانم نیرومنش که آقای طاهری به هیچ وجه تایید نمی کند و می گوید یک زمانی شاگرد من بوده ولی به هیچ وجه حرکات و رفتارش مورد قبول و مورد تایید آقای طاهری نیست. یک جریان هم در داخل می خواهد طرفداران آقای طاهری را به خیابان بکشاند و یکی از استدلال هایی هم که در رای آمده گفته یک عده درخیابان آمدند و نظم را بر هم زدند. درحالیکه بارها آقای طاهری تاکید کرده که هیچ کس در اعتراض به وضعیت من به خیابان نیاید چون آمدن به خیابان به ضرر من است. اینها که یک عده را تحریک می کنند می آیند نیروهای امنیتی هم برخورد میکنند و خیلی از اینها را هم به حبس محکوم کرده اند".
او می گوید که شایعات منتشر شده درباره مرگ موکلش در زندان هم کذب است و موکلش در وضعیت روحی مناسبی امیدوار به نقض حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور است.
 اول تقدیر کردند بعد برخورد
آذردخت طاهری، خواهر محمدعلی طاهری هم در مصاحبه با روز می گوید که خانواده طاهری به هیچ عنوان انتظار صدور حکم اعدام را نداشته اند. او توضیح می دهد: "ما واقعا فکر نمی کردیم چنین حکمی صادر بکنند چون تمام کارهایی که آقای طاهری انجام داده قانونی بوده. از ابتدای کار، یعنی وقتی آقای طاهری می خواست موسسه ای دایر کند مجوزی گرفت به نام موسسه فرهنگی و هنری عرفان کیهانی، در سال ۱۳۸۵ مجوز می گیرد و کتاب هایی هم نوشته مخصوصا دو کتاب به نام های انسان از منظر دیگر و دیگری عرفان کیهانی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی گرفته اند. وقتی مجوز می گیرند پس هیچ مشکلی ندارد که آموزش داده شود. حتی در کار درمان معنوی هم که در مسیر آموزش های ایشان مطرح می شود، آن هم در زمینه همین کتاب ها است. یعنی کاملا با مجوز بوده و کلاس ها با مجوز تشکیل می شود. بعد کلاس ها از یک جمعیت کوچک به جمعیتی بالا می رسد و این ایجاد محبوبیت برای ایشان، ایجاد مشکل می کند. مخصوصا که پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان و افراد تحصیل کرده یا دانشجویان دانشگاه به دلیل ماهیت تدریسی که ایشان داشتند به این کلاس ها هجوم آوردند.نمی دانم چرا اینهابرای برخی گران
 خواهر محمدعلی طاهری سپس اشاره می کند که فعالیت های برادرش از سوی حکومت هم مورد استقبال قرار گرفته بود: "کلاس های ایشان در دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده، در همه جاهای معقول و دارای مجوز. هیچ جای دیگری هم درس نداده. حکومت خیلی هم از ایشان استقبال کرده بود، اتفاقا کلاسی که در دانشگاه تهران داشتند یکی از اطبایی که در آن کلاس شرکت کرده بودند مشاور معاون وزیر بهداشت بودند که ایشان آنجا تقاضا می کند و می گوید که آقای دکتر اسلامی طبا باید قدر آقای طاهری را بدانید و کارهایی که ایشان در زمینه درمان می کند فوق العاده است. تازه تشکر هم می کند که دارد در بهترین و قدیمی ترین دانشگاه ایران تدریس می کند. بعد که کلاس های ایشان را تعطیل می کنند، خرداد ۸۸ بود که حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران می گوید نمی توانیم این جمعیت را در این روزهای حساس کنترل کنیم؛ کلاس ها با هزار و صد نفر در آمفی تئاتر تشکیل می شد. می گویند بعدا تشکیل می دهیم. کلاس ها را با این بهانه بستند و دیگر نگذاشتند کلاسی تشکیل شود و بعد مشکلات را ایجاد کردند".
او سپس به بازداشت برادرش در سال ۸۹ اشاره می کند و توضیح می دهد: "در وهله اول او را در سال ۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت کردند که ۶۷ روز زندانی بودند. آن موقع وکیلی داشتند؛ خانم شادی رصدی که خیلی تلاش و ثابت کردند چنین چیزی وجود خارجی ندارد. آن موقع حرف دل شان را زدند، گفتند درس ندهید. ایشان هم گفت من درس نمی دهم و در سایت اش هم اعلام کرد که درس نخواهم داد و هیچ یک از شاگردانی هم که من تربیت شان کردم نباید درس بدهند. اما اجازه دادند که فعالیت مربوط به درمان را انجام دهد؛همان طب مکملی که پایه گذاری کردند. آن زمان پزشکان، روانپزشکان، محققان، روانشناس ها و کسانی را که در این زمینه ها کار می کردند وقتی مراجعه می کردند جلوی شان را گرفتند و نگذاشتند. بعد متوجه شدند که بخشنامه محرمانه داده اند که راه شان ندهید و مشکل شروع شد. "
خانم طاهری می افزاید: "شاگردان ایشان، طرز تفکر ایشان را به خارج از ایران کشاندند. اول به کشورهای همسایه مثل ارمنستان و آذربایجان و بعد کشید به اروپا و امریکا. دانشگاه ارمنستان وقتی نظریه ایشان را پیاده کرد به او دکترای افتخاری در زمینه طب مکمل داد. بعد جمهوری اسلامی آمد با آب و تاب اعلام کرد که چه دانشمندانی داریم و چنین می کنند و چنان می کنند و افتخارآفرین هستند و.. این کار را می کنند بعد چنین برخوردهایی می کنند. برادر من ۳ دکترای افتخاری گرفته حدود ۱۳ - ۱۴ تا نشان گرفته از جمله از کاخ سلطنتی اروپا و مدیکال فروم روسیه و.. اختراعات و اکتشافات و نوع آوری در کره جایزه می گیرد و..بعد آمدند به اتهامات توهین به مقدسات اسلامی، اقدام علیه امنیت ملی و تحصیل مال نامشروع ـ یعنی در واقع همین پولی که برای تدریس به دست آورده و همه مشروع بوده ـ اتهام زدند و محکوم کردند. انجام فعل حرام هم زدند که آن هم جریان اش از این قرار است که خانمی که روی او درمان انجام می گرفته وضعیت تعادل جسمی اش به هم می خورد و ایشان دست آن خانم را می گیرد. یعنی لمس مچ دست این خانم، آن هم در حضور همسرشان و در حضور ۵۰۰ نفر دیگر می شود انجام فعل حرام که ۷۴ ضربه شلاق می دهند. برای تحصیل مال نامشروع هم بیش از ۹۱۰ میلیون تومان محکوم می کنند که پول خیلی زیادی است. ۵ سال هم زندان می دهند."
درباره اتهام افساد فی الارض که منجر به صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری شده سوال می کنم.خانم طاهری می گوید: "او را درزندان نگاه داشتند و بعد چنین اتهامی را هم زدند. خانم رصدی و وکیل دوم آقای قنبری خیلی دفاع کردند و خیلی زحمت کشیدند، اینطور نیست که می گویند وکلا هیچ کاری نکردند. هرچه در توان داشتند به کار بردند و نتیجه این شد که آن موقع نتوانستند حتی با معیارهای خودشان ثابت کنند که ایشان فسادی در زمین انجام داده. برگرداندند و گذاشتند همین طور ماند تا زمان دیگری. یعنی برای محکومیت باید می بردند بند عمومی اما همین طور در بازداشت و در انفرادی نگاه داشتند. برادرم از روز اول در بند ۲ الف بوده تا حالا. البته گاهی کسانی هم پیش او فرستاده اند و گاهی هم سلولی داشته. بعد هم که بردند دادگاه و اعدام دادند. متاسفانه یک خانمی است که از شاگردان برادرم بود که جزواتی را بیرون برده، ایشان قبل از بازداشت برادرم بیرون آمده. او جزوات را هم دستکاری و منتشر کرده. حالااین جزوات شده مبنای صدور ارتداد و حکم اعدام برای برادر من. تا جایی که برادرم در دفاعیه اش هم می گوید که یکی از شاگردان من که جلای وطن کرده در نوشته های من دست برده و آن نوشته های دست برده شده در اختیار سپاه قرار گرفته.. همان جزوه جعلی و دستکاری شده را به ۳ تن از علما نشان دادند آقای مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و گرگانی و آنها بر مبنای همین فتوای ارتداد دادند."
درباره وضعیت فعلی آقای طاهری در زندان سوال می کنم: "با پی گیری آقای علیزاده طباطبایی هر چهارشنبه همسر و فرزندان شان با ایشان ملاقات دارند. خواهر و برادرم هم ماهی یکبار ملاقات می کنند. در طول هفته دو بار هم تماس تلفنی با خانواده دارند البته فقط همسر و فرزندان شان. اما اینها به این معنی نیست که حال شان خوب است. او زندان است در بند ۲ الف سپاه و این همه مدت انفرادی واقعا وحشتناک است. ۵۱ ماه است در آنجاست و این خیلی دردناک است. ۵ ماه اول که بازداشت کرده بودند ما هیچ چیزی نمی دانستیم اصلا نمی دانستیم زنده هستند یا مرده اند، هیچ خبری نداشتیم. بعد از ۵ ماه بود که گفتند دادگاه تشکیل می دهند و وکیل بیاید. آنجا بود که تازه خانم رصدی توانست به عنوان وکیل ایشان وارد شود. خانواده قبلا حتی برای یک تماس کوچک هم خیلی مشکل داشت. او ۱۲ بار اعتصاب غذا کرده و هربار برای اینکه کوچکترین حقوق شان را به دست بیاورند. دوازهمین بار برای این بحث این فساد فی الارض که می گویید تکلیف مرا روشن کنید. اینقدر ادامه دادند که بالاخره اجازه دادند برای این اتهام وکیل داشته باشد و آقای علیزاده طباطبایی با ایشان ملاقات کرد و وکالت را برعهده گرفت و آن روز بود که اعتصاب غذا را شکست".
او می افزاید: "همسرش را بازداشت کردند که او را تحت فشار بگذارند. با این همه فشار روانی، و وقتی به همسرش در مقابل چشمان اش توهین می کنند، و او را تهدید می کنند بسیار سخت است. برای هر انسانی سخت است. ۴ بار دست به خودکشی زده، نه برای اینکه زندان را نمی تواند تحمل کند. فقط به خاطر بچه اش، به خاطر همسرش. می گفت به بچه ۸ ساله من کاری نداشته باشید بچه ۸ ساله مرا تهدید نکنید که می کشید و..
شاگردانش را جلو او شکنجه دادند. برای همین مجبور شد در تلویزیون اعتراف دروغ بکند. گفتند بیا تلویزیون مصاحبه کن اینها و خودت را آزاد می کنیم. شاگردانش را آزاد کردند، اما خودش در چنین وضعیتی است».
می گویم برخی رسانه های امنیتی و حکومتی به آقای طاهری اتهام دست داشتن در ترور دو تن از همکاران سابق اش را زده و نوشته اند که او شاکی خصوصی دارد. خانم طاهری می گوید: "اتهام ترور هیچ وجود خارجی ندارد. دروغ است. کسانی بودند که می خواستند جریان آقای طاهری را از معنوی به مادی ببرند و پرونده سازی کردند. حتی کسانی را با پول یا تحت فشار مجبور کرده بودند شهادت بدهند. بعد همان ها رسما اعلام کردند که شهادت دروغ داده ایم و پس می گیریم. همه اینها در پرونده است. این مدارک نشان می دهد که هیچ شاکی خصوصی یا شاهدی وجود خارجی ندارد و همه رسما نوشته و امضا کرده اند که شهادت دروغ داده بودند".
 خانم طاهری در پایان می گوید که محمدعلی طاهری و خانواده او هیچ نماینده ای در داخل یا خارج از کشور ندارند: «یک خانمی است به اسم شهناز نیرومنش که همه جا با عنوان نماینده آقای طاهری حرف می زند.او نماینده ما نیست، محمدعلی طاهری هم وکیل دارد هم خانواده که می توانند درباره او اطلاع رسانی کنند و وپی گیر وضعیت او هستند. ما رسما از رسانه ها می خواهیم اگر خبری درباره وضعیت برادرم می خواهند به وکلا یا خانواده او مراجعه کنند نه به کسانی که به دروغ خبر مرگ برادرم را اعلام می کنند ونشریه ای مثل دیلی تلگراف هم این دروغ ها را منتشر می کند. بعد هم که مادر من جوابیه می دهد و ناچار می شود تکذیب کند به ما اتهام می زنند که بله خانواده آقای طاهری تبانی کرده اند و او در زندان مرده و.. وضعیت یک زندانی را هیچ کسی بهتر از خانواده او و کیل اش نمی داند، کسانی که برای بهره برداری های شخصی خود دروغ پراکنی می کنند جان یک انسان را در زندان به خطر می اندازند."
محمدعلی طاهری از ۱۴ اردیبهشت سال ۹۰ زندانی است. او در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در ارتباط با ایران اعلام کرده که با "اتهامات ساختگی ارتداد، محاربه با خدا و رسول خدا، توهین به مقدسات، مفسد فی الارض و سب النبی" بازداشت شده است. او براساس اعلام وب سایت مشرق نیوز، در بهمن ماه همان سال به ۵ سال زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم شد: "پس از برگزاری جلسات دادگاه و دفاعیات خود در ۴ جلسه، به اتهام توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی در آنها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام مداخله غیر قانونی در امور پزشکی و درمان - با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند- با استناد به مفاد قانون مجرم شناخته شده و پروانه فعالیت وی ابطال شد... به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری به پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان محکوم شد. وی به علت لمس بیماران مونث بدون اینکه دارای وجوز طبابت باشد نیز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد."
او حالا براساس اعلام وکیل به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده است.
محمدعلی طاهری در نامه به احمد شهید اعلام کرده بود که تهدید به اعدام و همچنین به "صدمه رسانیدن به همسرش و در نتیجه بی سرپرست شدن فرزندانش" باعث شده که "برای در امان ماندن خانواده و عدم اعتراف دروغین، چهار بار اقدام به خودکشی کند"، اما نهایتا ناچار به تن دادن به "پیشنهاد بازپرس مبنی بر آزادی به شرط انجام مصاحبه فرمایشی" شده است.

صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

منبع خبر : روز انلاین
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-650577eafb.html
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر