۱۳۹۴-۰۵-۲۷

تجمع عرفان حلقه‌ ای‌‌ها با حضور بی شمار

تجمع عرفان حلقه‌ ای‌‌ها با حضور بی شمار مأموران سرکوب شد
به نقل از سحام نیوز
بنابر اطلاعیه‌ای که پیش از این توسط جمعی از شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه صادر شد، قرار بود امروز بیست و پنجم مردادماه شاگردان محمدعلی طاهری در اعتراض به حکم صادر شده‌ی اعدام به اتهام افساد فی‌الارض از سوی دادگاه انقلاب، برابر کاخ دادگستری تهران حضور به‌هم رسانند. این فراخوان بین‌المللی بوده و در سایر کشورها نیز هواداران محمدعلی طاهری و کنش‌گران مدنی، در اعتراض به صدور این حکم تجمعاتی را برگزار کردند.








متن کامل در خبرگزاری سحام نیوز

بنابر اطلاعیه‌ای که پیش از این توسط جمعی از شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه صادر شد، قرار بود امروز بیست و پنجم مردادماه شاگردان محمدعلی طاهری در اعتراض به حکم صادر شده‌ی اعدام به اتهام افساد فی‌الارض از سوی دادگاه انقلاب، برابر کاخ دادگستری تهران حضور به‌هم رسانند. این فراخوان بین‌المللی بوده و در سایر کشورها نیز هواداران محمدعلی طاهری و کنش‌گران مدنی، در اعتراض به صدور این حکم تجمعاتی را برگزار کردند.
گزارش‌های ارسالی به «سحام» حاکی‌است این تجمع در تهران به شدت سرکوب شد و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان مورد ضرب و شتم جدی قرار گرفته و بازداشت شدند.
شنیده شده پلیس امنیت تهران و قرارگاه امنیتی ثارالله سپاه پاسداران جهت سرکوب این تجمع در حال آماده باش هستند. گفته می‌شود در این تجمع دست‌کم ۵۰ نفر دستگیر شدند و مأموران در برخی مناطق اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.
در زیر گزارش تعدادی از شهروندان را که به «سحام» ارسال شده، می‌خوانید:
۱- ساعت ۹:۲۰ از متروی ۱۵ خرداد پیاده شدم. به سمت دیوان حرکت می‌کنم. هر ۵-۶ متر، ۳-۴ سرباز با باتوم ایستاده‌اند و چهره‌های آشنای همیشگی شبهه نظامیان در میان مأموران فراوان به چشم می‌خورد. هنوز چهل دقیقه به شروع تجمع باقی مانده است. کمی جلوتر تعداد زیادی ون در طول خیابان خیام ایستاده‌اند. مأموران و لباس شخصی‌ها بسیارند. حتی بعضی جاها لباس شخصی‌ها، با ظاهر دست‌فروش بساط پهن کرده‌اند، از دقت به صحبت‌های‌شان وقتی از کنارشان عبور می‌کردم مشخص است با چه هدفی در آن مکان قرار گرفته‌اند. کمی جلوتر خانمی را که با گوشی در حال حرکت بود متوقف کردند از او خواستند گوشی‌اش را تحویل دهد ولی وی از این‌کار سر باز زد و گفت در گوشی اطلاعات شخصی دارد به همین دلیل نمی تواند تحویل دهد. خواستند سوارش کنند ولی باز هم وی امتناع کرد تا جایی که به زور متوسل شدند به طوری‌که لباس‌های خانم پاره شد.
چندین مأمور زن با حمایت مأموران مرد تلاش کردند خانم را سوار ون کنند ولی موفق نشدند و خانم از چنگ‌شان خارج شد ولی کیفش را به زور گرفتند. فضا بسیار امنیتی و خفقان آور است. کم کم خیابان از بابت حضور شاگردان معترض عرفان حلقه پر می‌شود. هر که مشغول عکس‌برداری است فورا دستگیر شده و موبایلش ضبط می‌شود. به راحتی اقدام به ضرب و شتم می‌کنند و در این میان از به زبان آوردن الفاظ رکیک هم ابایی ندارند. هرکه چهره آشنایی دارد بازداشت می‌شود. جمعیت زیادی در خیابان، در حال عبور است با این‌حال اجازه نزدیک شدن افراد به یکدیگر و تشکیل تجمع را به هیچ‌وجه نمی‌دهند.
تعداد زیادی مامور لباس شخصی جلو دادگستری ایستادند. حتی نمی‌گذارند توقف کنی و سوال بپرسی… تعداد ون‌ها غیرقابل شمارشند، شاید چندین هزار مامور هست و فقط تاکسی حق تردد دارد، این‌جا خفقان کامل برقرار است، باورتان نمی‌شود هنوز کسی نیامده در حال بازداشت مردم هستند. ترافیک سنگین جلوی محل تجمع ایجاد شده، حرکت اتومبیل‌ها به کندی صورت می‌گیرد. تمام مامورها کنار هم هستند. خیابان‌های منتهی به پارک شهر تماما پر از ماموران امنیتی است و طبق شنیده‌ها پلیس امنیت تهران و قرارگاه ثارالله، در حال آماده باش هستند. عده بسیاری از جوانان حاضر روبروی کاخ دادگستری بازداشت و به داخل ون‌ها منتقل شده‌اند. از سر و ته خیابان تا چشم کار می‌کند ون هست. خانم زهرا که در تجمع عکس می‌گرفت بازداشت شد و گوشی‌اش مصادره گردید. به دسته‌های چندنفره رفتیم سمت تقاطع مورد نظر… ولی اصلا اجازه‌ی ورود نمی‌دادند و متفرق می‌کردند… سربازی به ما گفت از این‌جا بروید چون دستور دستگیری آمده. چند تا آقایانی را که تعداشون کم بود را با شدت می‌زدند و در حالی‌که لباس‌های‌شان پاره شده بود سوار ون کردند. تعدادی را گرفتند… . کلی نیرو و لباس شخصی هست… ما در پارک ایستادیم که عکس بگیریم. آقایی را که عکاس بودند گرفتند…. الان خیلی‌ها دور و بر آن‌جا ایستادند و آن‌طرف نمی‌شود رفت…. بچه‌ها دسته دسته دورتر از آن‌جا ایستادند. چند موتوری آمدند داخل پارک و رعب و وحشت ایجاد می‌کردند و حتی برای سرو صدا ترقه می‌زدند… و مردم را با باتوم می‌زدند…. . پر از لباس شخصی بود… هر یک متر چندنفره ایستاده بودند… بچه‌ها همه رفتند داخل پارک… قرار بود ساعت ۱۱:۳۰ همه دور حوض جمع بشوند، ولی اجازه ایستادن نمی دهند… مردم را به سمت درهای بیرون پارک هل می‌دهند. چند تا از بچه‌ها را جلوی چشم‌های‌مان گرفتند… ما خیلی آرام هستیم اما ماموران خیلی ترسیده‌اند… چهره‌ها برافروخته و خیس عرق… به شدت از ماها می ترسند.
در متروی ۱۵ خرداد یک مأمور مسلح، دم گیت خروجی ایستاده بود. سر نیم ساعت که منتظر دوستان بودم شیفت‌شان تعویض و پست تحویل مأمور مسلح دیگری شد. زمانی‌که از مترو خارج و وارد خیابان خیام شدیم به ازای هر نفر از ما، ده مأمور ایستاده و پراکنده بودند و با دقت مردم را زیر نظر داشتند. ون‌ها در دو طرف خیابان قرار گرفته بودند.
یک نفر از دوستان که از ابتدای ورودش شروع به عکس‌برداری کرده بود به شدت کتک خورد. مأموران موتور سوار نیز به پارک شهر هجوم آوردند و در همان پارک هم افرادی را دستگیر کردند. در لحظات اولیه اجازه خروج از پارک داده نمی‌شد. صحرای محشر بود. من و همراهانم بعد از ساعتی خارج شدیم. چون چادر مشکی به سر داشتم مشکوک نشدند.
بنا بر این گزارش، اسامی تعدادی از بازداشت شدگان تا این لحظه به شرح زیر است:

اکرم دوستی،
هاله مقصودی،
سیما شکرانی،
رها تبار،
مریم امیری،
افشار،
افضلی،
فرینام،
لیدا مکرمیان،
ثریا بهبودی،
باقری،
نوشین محمدی،
لیلا جعفری،
زهرا خوشنویسان،
نازنین سرچشمه،
شهناز اسماعیلی،
پروین سلیمانی،
مهناز طاهری،
رییسی،
صمدی،
زهرا مومنی.

به گزارش «سحام»، آزادی اجتماعات و تظاهرات یکی از مظاهر دموکراسی است که مردم می‌توانند با مشارکت عملی و حضور مستقیم در صحنه، حرف خود را بدون واسطه به گوش زمامداران برسانند. گاهی ممکن است در تحقق حقوق و آزادی‌های عمومی افراد جامعه اخلال یا کاستی‌ای ایجاد شود و مردم را در تنگنا قرار می‌دهد و همدلی و اجتماعی بودن افراد، قدرت ابتکار یک ائتلاف همگانی در جهت دفاع از منافع و تحقق خواسته‌های‌شان با توسل به قدرت اجتماعی به آن‌ها می دهد تا هیئت حاکمه و افکارعمومی را متوجه خواسته‌های خویش سازند. این حق به عنوان یکی از حقوق مربوط به آزادی‌های عمومی در اسناد بین‌المللی و در شرع و قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است. نهایتا این مقاومت زمانی پیش می‌آید که عده‌ای ذی‌نفع از قدرت عمومی و فشارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… بر خود احساس نارضایتی کنند.
براساس اصل بیست و هفت قانون اساسی جمهوری اسلامی، «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آن‌که مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است.» اما این اصل مهم قانون اساسی مدت‌هاست که توسط حاکمیت نادیده گرفته شده است.
منبع خبر : خبرگزاری سحام نیوز
http://sahamnews.org/2015/08/288629
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني در لاين
http://line.me/ti/p/@uqw4341j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر