۱۳۹۵-۱۲-۱۸

تجمع هواداران محمدعلی طاهری در سه شهر بزرگ آلمان

گروه خبري سايت
تجمع هواداران محمدعلی طاهری در سه شهر بزرگ آلمان
تنها پنج روز پس از پخش مستند تخریبی شبکه‌ی سوم صداوسیمای جمهوری اسلامی علیه محمدعلی طاهری، هواداران عرفان حلقه در سه شهر بزرگ آلمان تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، روز یک‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۵ برابر با پنج مارچ ۲۰۱۷ تجمعات همزمانی در سه شهر «هامبورگ»، «هانوفر» و «فرانکفورت» در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه برگزار شد.

محمدعلی طاهری بیش از یک‌سال است که پس از سپری شدن حکم حبس پنج‌ساله خود با وجود قرار منع تعقیب و بدون هیچ‌ وجاهت قانونی در بند دو الف زندان اوین تحت شکنجه‌های روحی و جسمی در سلول انفرادی به سر می‌برد.

او تاکنون برای احقاق حقوق قانونی خود شانزده بار دست به اعتصاب غذا زده است.
در تاریخ دهم اسفندماه ۱۳۹۵ و تنها یک روز پس از برگزاری دادگاه محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، فیلم مستندی از شبکه سوم صداوسیما ایران پخش شد که در آن برخی از افراد با صورت‌های شطرنجی شده در مقابل دوربین تلویزیون، خود را «آسیب دیده و نجات یافته از فرقه حلقه» معرفی کردند.

آن‌ها در این فیلم یک‌ساعته اظهار کردند که «آقای طاهری مخالفت با دین اسلام را در کلاس‌هایش تبلیغ می‌کرده و باعث شده تا آنها از اسلام و خدا دور شوند.»

پخش این ویدیو اعتراضات گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشته است. گروهی از شاگردان آقای طاهری با انتشار ویدیوهایی کوتاه در فضای مجازی، خود را «نجت یافته از ظلم و بند» توسط محمدعلی طاهری معرفی کرده و مستند پخش شده از صداوسیما علیه بنیان‌گذار عرفان حلقه را مستندی «تخریبی و دروغ» خوانده‌اند.

با توجه به روند پرونده و فایل‌های منتشر شده در «آمدنیوز»، «قاسمی» یکی از بازجویان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، به نقش «قرارگاه ثارالله» در پرونده محمدعلی طاهری اعتراف و هدف این قرارگاه را «حذف فیزیکی آقای طاهری» عنوان کرده است.

تجمع‌کنندگان در سه شهر بزرگ آلمان خواستار هوشیاری و پیگیری هر چه بیشتر نهادهای حقوق بشری در رابطه با پرونده آقای طاهری شدند.

آنان «آزادی این معلم را ابتدایی‌تر از یک درخواست حقوق بشری خاص، بلکه احیای حق اولیه و طبیعی یک انسان» خواندند «که بیش از یک سال است که از پایان محکومیت وی می‌گذرد.»

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر