۱۳۹۵-۱۲-۲۶

تداوم بلاتکلیفی معصومه ضیاء در زندان اوین علیرغم تعیین قرار

گروه خبري سايت
تداوم بلاتکلیفی معصومه ضیاء در زندان اوین علیرغم تعیین قرار
معصومه (پگاه) ضیاء از حدود دو ماه قبل با قرار بازداشت در زندان اوین به سر می برد. علیرغم تغیر قرار وی به وثیقه طی روزهای اخیر و مراجعه خانواده خانم ضیاء برای تودیع آن، به دلیل حضور دادستان در مسافرت نوروزی امکان تودیع وثیقه و بالطبع آزادی خانم ضیاء فراهم نشد، با این حساب این زندانی عقیدتی همچنان بصورت بلاتکلیف ایام نوروز را در زندان خواهد ماند.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به خانواده ضیاء دراین‌باره توضیح داد: “سه روز پیش بازپرس پرونده به خانواده خبر می‌دهد که کسی بیاید کفالت کند تا پگاه موقتا آزاد شود. دیروز کفیل به دفتر بازپرس می‌رود تا روال قانونی طی، و پگاه آزاد شود با اینحال در کمال تعجب بازپرس می‌گوید قرار عوض شده و باید دویست میلیون وثیقه بگذارید.”

این منبع آگاه در ادامه گفتگوی خود با گزارشگر هرانا، افزود: “دیروز صبح مادر خانواده ضیاء با در دست داشتن سند وثیقه و دلی که از شادی آرام نداشت به دفتر بازپرس قاسم‌زاده می‌رود. اما می‌گویند بازپرس نیست و نخواهد آمد. گفتند به سفر رفته است و تا پایان تعطیلات نوروزی بازنمی‌گردد!”

با این حساب خانم ضیا حداقل تا زمان بازگشت بازپرس از سفر نوروزی در زندان اوین بصورت بلاتکلیف خواهد ماند.
لازم به یادآوری است، صبح روز هفدهم دی ماه، معصومه ضیاء هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه بازداشت شد. ساعاتی بعد از بازداشت، ماموران امنیتی بهمراه وی به منزل او مراجعه و ضمن تفتیش خانه، وسایل الکترونیکی – ارتباطی او را با خود بردند.

خانم ضیاء از مورخ ۲۲ اسفندماه به بند نسوان (زنان) زندان اوین منتقل شده است.

معصومه ضیاء که در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۹۳ به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در خردادماه سال ۹۴، حکم یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری معصومه ضیاء، عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.
خانم ضیاء پیش از این نیز در ارتباط با بازداشت قبلی خود در سال ۱۳۸۵ به ‏یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود، اتهام او شرکت در گردهمایی مسالمت آمیز ۲۲ خرداد سال ۸۵ بوده که به هدف تغییر ‏در قوانین تبعیض آمیز علیه زنان برگزار شده بود.

خبرگزاری هرانا

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر