۱۳۹۵-۱۲-۱۸

انعکاس خبر محاکمه دوباره محمدعلی طاهری در دادگاه انقلاب

گروه خبري سايت
انعکاس خبر محاکمه دوباره محمدعلی طاهری در دادگاه انقلاب
۱۷/اسفند/۱۳۹۵
وکیل محمدعلی طاهری خبر داد که جلسه دادگاه موکلش پس از نقض حکم او در دیوان عالی کشور، روز دوشنبه ۱۶ اسفند در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است.

محمود علیزاده طباطبایی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که در این جلسه فیلم‌های کلاس‌های موکلش از ساعت ۱۰ تا ۱۵ با حضور قاضی، وکلا، نماینده دادستان و بازجویان پرونده پخش شده است.

به گفته آقای علیزاده طباطبایی، در این جلسه قاضی سئوال‌هایی را مطرح کرده و بنا شده که آقای طاهری پاسخ‌ها را ارائه کند و پس از آن برای اخذ آخرین دفاع وقت تعیین شود.

وی جزئیات بیشتری درباره جلسه دادگاه و شعبه رسیدگی کننده به این پرونده بیان نکرده است.

محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» راه انداخت که در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سیمنتولوژی» مشغول بود. او در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد نیز «اعدام» بود.

سال پیش حکم اعدام او در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

آقای علیزاده طباطبایی در مصاحبه‌ای که اخیرا در وب‌سایت اشتراک‌گذاری فیلم «آپارات» منتشر شده، تاکید کرده که تمام اقدامات موکلش قانونی بوده است.

وی دراین مصاحبه به نقل از آقای طاهری اعلام کرده که او موسسه‌اش را با مشارکت آقایان علی پور و سردار جورکش که از مقامات ارشد امنیتی نیروی انتظامی بوده و درجه سرتیپی داشته‌اند، تاسیس و اقدام به برگزاری کلاس کرده است.

هواداران محمدعلی طاهری نیز در سال‌های اخیر چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها بازداشت و زندانی شده‌اند.

آقای طاهری در تیر ماه سال ۱۳۹۳ در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد دربارهٔ حقوق بشر در ایران، نوشته بود که «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.

او همچنین گفته بود که به علت «شکنجه‌های» وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده‌است. وی در ماه‌های گذشته نیز چندین روز اعتصاب غذا کرده بود.

برخی از رسانه‌های اصولگرا پیش از این با انتشار تصاویر«استفتائات» ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و محمد علی علوی گرگانی، اعلام کرده بودند که این سه مرجع تقلید «حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند».

با این حال خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دهم شهریور۹۴ به نقل از آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرده بود که «چنین مطلبی (حکم به ارتداد) صحت ندارد، ولی ایشان انحرافات فراوانی دارند و شرکت در کلاس‌های ایشان جایز نیست».

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در پاسخ به پرسشی نوشته بود که «هیچگونه فتوای قطعی» مبنی بر «ارتداد» آقای طاهری داده نشده‌است.

رادیو فردا:

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر