۱۳۹۴-۰۱-۱۰

تضاد با من ایده آل

تضاد با من ایده آل
 اشکالات بینشی، عدم شناخت و فهم و درک مقام صالح
هر کس یک من ایده آل از خودش دارد. در پاره ای از مواقع که موارد معدودی است این من ایده آل می تواند از خودش پایین تر باشد ولی اکثرا من ایده آل بالاتر است و اکثرا این تصور را دارند که در حق آنها ظلم شده و حق آن ها را خوردند. مقایسه من واقعی که وجود دارد با آن من ایده آل ایجاد تضاد شدید می کند.
مثلا یک نفر کارمند معمولی است ولی فکر می کند اگر شرایط طوری بود که باید باشد، او رئیس جمهور آمریکا بود. این تضاد من واقعی با من ایده آل از تضادهای عمده افراد است که در بعضی مواقع بسیار شدت پیدا می کند. فرد دستش جایی بند نیست اما من ایده آل او جاهایی هست که قابل دسترس نیست.
در این صورت اضطراب به وجود می اید پس مادر دوم می اید و می بیند که اگر این اضطراب ادامه پیدا کند جسم آسیب می بیند. پس ارتباط من ایده ال با من واقعی را قطع میکند. می گوید اصلا تو همانی و ارتباط با من واقعی را قطع می کند و از آن جا به بعد فرد خودش را همان من ایده آل می بیند و فکر می کند وافعا رئیس جمهور آمریکاست.
بعضی ها هم فکر میکنند اگر دست ما بود بشر را اصلاح می کردیم. اینها می شوند سرباز امام زمان و حتی خود امام زمان. اینها آنچنان خودشان را مثلا جراح و خلبان و امام زمان و ژنرال می دانند که این شخصیت از آنها جدا نشدنی است.
تضاد های روزمره، سیاسی اجتماعی و فرهنگی و... هم هستند و از صبح تا شب هم سرشار از تضاد هستیم و وجود ما عمدتا سمت و سوی مشخص ندارد.
صالح یعنی کسی که با خودش به صلح رسیده. من فقط میخواستم بگویم که چقدر از مقام صالــــــح بودن دور هستیم. ممکن است نیکوکار باشیم اما صالح نیستیم و این غلط رایج است که می گویند آدم صالحی است.
یکی از ماموریت های مادر دوم رهایی از اضطراب است. آن فرد اگر از این وضعیت خارج نشود، مرتب در تضاد و اضطراب باقی می ماند. مادردوم سعی می کند با ترفند های مختلف این اضطراب را حل کند.
در ماجرای کمال هر چیزی سر جای خودش قرار می گیرد و من ایده ال در عالم کثرت یک شکلی تعریف می شود و در عالم عرفان و وحدت من ایده ال فرق می کند و برای رییس جمهورآمریکا شدن حسرت نمی خورد و دچار اضطراب نمی شود. کسی که در مسیر عرفان است یک رند است.
ترم سوم، جلسه دوم، زنگ دوم
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر