۱۳۹۳-۱۲-۲۶

در هر فرایند آموزشی، لازم است

در هر فرایند آموزشی، لازم است استاد بعد از روشنگری درباره ی مباحث مورد نظر خود، مدتی شاگردان را با آنچه آموخته اند، واگذارد تا در مدت غیبت او، فرصت کافی برای به پختگی رسیدن و کاربردی کردن آن آموزه ها فراهم گردد.
انتظار شاگرد برای ملاقات دوباره با استاد (در مدت غیبت)
خود یکی از عوامل تاثیرگذار بر این پختگی است. با توجه به اینکه در دوران غیبت، به دلیل عدم امکان ارتباط مستقیم با استاد احتمال بروز غفلت هایی از سوی شاگردان بسیار زیاد است، این پرسش مطرح می شود که با وجود امکان غفلت، این پختگی چگونه محقق می گردد؟
دوره ی غیبت، از این جهت که با انتظار همراه است، می تواند بر سازندگی و پختگی شاگردان موثر باشد ؛ چرا که اگر این انتظار در جهت هدف صحیحی باشد، تلاش شاگردان مفید واقع می شود.
بنابراین، انتظار محکی برای میزان فهم و درک آموزه ها محسوب می گردد و اصل
" شاگرد در انتظار" به عنوان یکی از اصول رشد و تعالی ضرورت می یابد.
کتاب چند مقاله / فلسفه غیبت و مفهوم انتظار / محمدعلی طاهری
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر