۱۳۹۴-۰۱-۱۰

رفع تضاد با خود

رفع تضاد با خود اشکالات بینشی ، عدم شناخت و فهم و درک مقام صالح
ممکن است عده ای مفهوم صالح را همان نیکوکار برداشت کرد ه باشند اما یک نیکوکار باید خیلی راه طی کند تا به مقام صالح برسد. گفته می شود « ان الارض یرثها عبادی الصالحون» : زمیـــن خدا به انسان های صالح به ارث می رسد، ارض به معنای زمینه است نه این زمین .
تضاد نسبت به خود: ما یک تضاد بنیادی داریم که تضاد خیر و شر است. یک تضاد اولیه هم در ما شکل گرفته که به صورتهای مهر طلبی، عزلت طلبی، برتری طلبی دیده می شود: واکنشی که ما نسبت به محیط نشان دادیم از دوران بچگی در ما سه شخصیت مختلف را شکل داد.
سه شخصیت مختلف ما :
مهر طلبی
عزلت طلبی
برتری طلبی
یکی از این واکنش ها واکنش تهاجم بود که باعث شد ما در دوران کودکی شخصیت برتری طلب را پیدا کنیم. شخصیت برتری طلب فیلتری بر چشم دارد و در واقع به هر کس که نگاه می کنداز این زاویه نگاه می کند که چه طوری می تواند به آن برتری پیدا کند و چه طوری می تواند از او استفاده کند و کجا او به دردش می خورد و کجا می تواند آن را در جهت منافع خودش به کار بگیرد. مهر طلب به دنبال جلب محبت دیگران به خود، رفتار سازش را در پیش گرفته و این رفتار سازشکارانه منجر به شخصیت مهر طلب در او شده است.این شخصیت مهر طلب با هر کسی برخورد کنداز این زاویه نگاه می کند که آیا طرف مقابل او را تایید می کند و مورد قبول هست یا نیست؟
عزلت طلب هم مدام فکر می کند که دیگران کجا می توانند برای او ایجاد مزاحمت کنند. همه آدمها این سه تا شخصیت را دارند ولی یکی از این سه شخصیت در هر کسی بر باقی شخصیت ها برتری دارد. حالا هر کدام از شخصیت ها را که نگاه می کنید اشکال دارند و از واقعیت به دور هستند و این سه تا شخصیت ها مشکل دارند و هر کدام مسائل مخصوص خود را دارند.
مهر طلب می دود دنبال افراد که تایید بگیرد و وقتی گرفت سر جای خودش می نشیند. مثلا یک آقایی آمد و گفت که من درد بی درمانی دارم که چند سالی می خواهم ازدواج کنم می دوم دنبال طرف تا بگوید می خواهد بامن ازدواج کند اما تا می گوید بله، من از ازدواج با او منصرف می شوم. این مهر طلب است و هر کدام از این سه شخصیت مشکلات خودشان را دارند و دردسرهای مخصوص خودشان را دارند.
ترم سوم، جلسه دوم، زنگ دوم
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی
#سايت_سايمنتولوژي_فرادرماني
#استاد_محمد_علي_طاهري
#انجمن_سايمنتولوژي_فرادرماني
#انجمن_مستر_عرفان_کيهاني_حلقه
#سايت_خبري_عرفان_حلقه
#Mediaerfanekeihani
#erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر