۱۳۹۶-۰۶-۰۷

نیویورک‌تایمز ایران بنیانگذار "طب عرفانی شیعه" را به اعدام محکوم کرد

گروه خبري سايت
نیویورک‌تایمز ایران بنیانگذار "طب عرفانی شیعه" را به اعدام محکوم کرد

به گزارش نیویورک‌تایمز به نقل از وکیل محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، پس از رد شدن فرجام‌اش در دادگاه تجدید نظر، به اعدام محکوم شد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای طاهری به نیویورک‌تایمز گفت: موکلش که به اتهام ایجاد "عرفان حلقه" محکوم شده است، کماکان از حق داشتن فرجام‌خواهی برخوردار است. آقای طاهری که ۶۱ سال سن دارد، پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ به اتهام "توهین به مقدسات" به اعدام محکوم شده بود، که این حکم در دادگاه تجدیدنظر لغو شد.
این در حالی است که نشریه نیویورک‌تایمز از بازداشت گسترده هواداران آقای طاهری در هفته‌های اخیر در سراسر کشور، به ویژه در اطراف شهر اصفهان خبر داد.




این نشریه پر تیراژ آمریکایی در بخشی از گزارش خود آورده است که "مخالفان آقای طاهری می‌گویند که محکومیت او ارتباطی با عقاید او ندارد و به دلیل رابطه جنسی نامشروع با زنان بوده است".
نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش خود به نقل از حمیدرضا ترقی، تحلیلگر سیاسی تندرو، آورده است که "او (محمدعلی طاهری) مرتکب رابطه نامشروع خارج از عرف شده است". این اتهام در ایران (با استناد به قوانین اسلامی) اگر توسط چهار شاهد جداگانه شهادت داده شود، متهم با حکم اعدام روبرو خواهد شد. این در حالی است که پیروان آقای طاهری این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که "آقای طاهری، محقق در داروهای جایگزین، در سال ۲۰۰۵ یک گروه به نام «عرفان حلقه» را تاسیس کرده است، که تمرکز آن بر بهبود الهیات و درک مردم از جهان است. در ابتدا، آموزه‌های محمدعلی طاهری توسط رهبران مذهبی ایران قابل تحمل بود و او مجاز به ارائه سخنرانی‌های عمومی و انتشار کتب و جذب مردم در سراسر کشور شد.
"آقای طاهری در ویدیویی که نظریاتش را ارائه می‌دهد می‌گوید: «انسان ها به اندازه کیهان گسترده هستند و شامل اجزای بی نهایت هستند.» او می گوید مردم می توانند به عنوان درمانگر عمل کنند و از دانش «اَبَر درمانگر» بهره‌مند شوند.»

نیویورک‌تایمز در ادامه می‌گوید: پس از آنکه هواداران آقای طاهری افزایش یافت، روحانیون تندرو اقدام به مخالفت با او کردند و گفتند که روش‌های او یک "عرف غلط" و گروه او یک "فرقه انحرافی" است.

در ادامه گزارش اینگونه به وضعیت محمدعلی طاهری پرداخته شده است که "محمدعلی طاهری در سال ۲۰۱۰ بازداشت و پس از مدتی کوتاه آزاد شد. اما مقامات ایران او را در سال ۲۰۱۱ مجددا بازداشت کردند و او تا کنون در بازداشت به سر می‌برد".
نشریه نیویورک‌تایمز به نقل از خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه پاسداران) گفت: دادگاه انقلاب حکم او را مبتنی بر اتهام "افساد فی الارض" دانسته است. این حکم معمولا برای چهره‌های سیاسی یا متهمان اقتصادی اعمال می‌شود.




منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر