۱۳۹۶-۰۶-۰۷

خواهر محمدعلی طاهری حکم اعدام پیش از ابلاغ توسط بازجویان اعلام شده بود

گروه خبري سايت
خواهر محمدعلی طاهری حکم اعدام پیش از ابلاغ توسط بازجویان اعلام شده بود

حکم محمدعلی طاهری پس از کشمکش‌های فراوان در دستگاه قضایی، صبح روز یکشنبه ۵ شهریورماه ١٣٩۶ مجددا به وکیل این زندانی عقیدتی ابلاغ شده است. خواهر بنیانگذار عرفان حلقه که مقیم کانادا است اما در گفتگو با تلویزیون من و تو گفته بازجویان محمدعلی طاهری یک هفته قبل از ابلاغ حکم برادرش، به او گفته بودند که حکمش اعدام است.

«آذردخت طاهری» روز دوشنبه ۶ شهریورماه ١٣٩۶ در گفتگو با تلویزیون «من و تو» در مورد علت صدور مجدد حکم اعدام برای محمدعلی طاهری گفت: « این مقامات قضایی ایران هستند که باید پاسخگوی این حد از بی‌عدالتی و بی‌قانونی باشند. حکمی که صادر شد فاجعه‌آمیزترین شکل ممکن را داشت که حقوق انسانی برادرم، شامل حق آزادی بیان و از آن بالاتر حق زندگی‌اش را نقض می‌کند.»

خواهر محمدعلی طاهری در ارتباط با نحوه ابلاغ حکم اعدام به برادر خود توضیح داد: « آقای طاهری هفته گذشته در ملاقاتی که با خانواده‌مان داشتند خودشان گفته بودند که بازجوها به ایشان اعلام کردند که حکمشان اعدام است و از آنجایی که این کار را بارها و بارها برای تضعیف روحیه برادرم انجام دادند، شاید قبولش مشکل بود تا اینکه دیروز از طریق وکیلشان طی مصاحبه‌ای که داشتند ما متوجه شدیم که صحت دارد.»

آذر طاهری پیش‌تر در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر با غیرقانونی خواندن این حکم تاکید کرده بود: «حکم اعدام برادرم باید شکسته و آزاد شود. به غیر از آزادی او هر اتفاق دیگری بیفتد عجیب و غیرقانونی است. این حکم پیش از تشکیل دادگاه از سوی بازجویانش تعیین شده و دادگاه همین طور به صورت صوری برگزار شده است.»





منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر