۱۳۹۶-۰۶-۰۶

حکم اعدام فقط منجر به ایجاد هزینه برای نظام است

گروه خبري سايت
حکم اعدام فقط منجر به ایجاد هزینه برای نظام است
وکیل محمدعلی طاهری:
«غلامحسین محسنی اژه ای»، سخنگوی قوه قضاییه، روز یکشنبه بیست و نهم مردادماه از صدور حکم جدید محمدعلی طاهری خبر داد. او گفت به دلیل قطعی نبودن حکم، نمی­تواند جزییات آن را اعلام کند.

با این که محسنی اژه ای به صراحت به حکم صادر شده اشاره نکرد اما وکلای پرونده طاهری می گویند برای این زندانی، حکم اعدام صادر شده است. حکمی که یک بار دیگر و در جریان رسیدگی به پرونده به او ابلاغ شده و سرانجام با رسیدگی دیوان عالی کشور در سال ١٣٩۵ شکسته شده بود.

«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع محمدعلی طاهری، روز جمعه ٣ شهریور ١٣٩۶ در گفتگو با «ایران وایر» گفته: «هیچ دلیل قانونی برای صدور حکم اعدام وجود ندارد و آقای طاهری از یکسال و اندی پیش تاکنون بدون قرار در زندان نگهداری می شود، در حالی که این کار قانونی نیست.»

بر اساس اظهارات علیزاده طباطبایی، آخرین جلسه دادگاه محمدعلی طاهری در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده، روز نوزدهم تیرماه تشکیل شده است. این وکیل دادگستری می گوید به شعبه مذکور مراجعه کرده و به او گفته اند حکم صادر شده و رفته برای تایپ:‌ « بر اساس صراحت قانون ماده ۴٠۴ قانون آیین دادرسی کیفری، مرجع قضا باید حداکثر ظرف مدت یک هفته بعد از تشکیل دادگاه، مبادرت به صدور رای کنند»

او معتقد است همه دلایلی که دوره قبل برای صدور حکم اعدام در پرونده آقای طاهری ذکر شده بود، توسط دیوان عالی رد شده است: « اما به نظر می رسد مجدد می خواهند رای اعدام صادر کنند.»

تا زمان تهیه این گزارش هنوز حکم رسمی به علیزاده طباطبایی اعلام نشده اما او می گوید شنیده هایش حاکی از صدور حکم اعدام است: « هیچ دلیل قانونی برای صدور چنین حکمی وجود ندارد. ما یقین داشتیم بایستی حکم برائت صادر می شد، همان طور که دیوان هم سابقا رسیدگی کرده و در خصوص اتهام افسادفی الارض که متوجه ایشان بود، حکم برائت صادر کرد. همچنین برای اتهام ارتداد، سب النبی و اجتماع و تبانی با چریک های فدایی خلق در دادسرا برای ایشان قرار منع تعقیب صادر شده است.»

علیزاده طباطبایی می گوید اگر صدور حکم اعدام حقیقت داشته باشد، تردید ندارم این حکم در مراحل بالاتر شکسته خواهد شد: «این حکم فقط منجر به ایجاد هزینه برای نظام است، مراجع حقوق بشری در این میان شروع به اعتراض می کنند و البته این اعتراض شان هم به جا خواهد بود. دادگاه بایستی از دیوان عالی کشور تبعیت کرده و به تشخیص آنها اعتماد می کرد.»

«زینب طاهری» وکیل دیگر پرونده محمدعلی طاهری به «ایران وایر» گفته حکم موکلش صادر شده اما هنوز به او ابلاغ نشده: «ما از منابع غیررسمی شنیدیم حکم اعدام صادر شده، البته این حکم قابل اعتراض و فرجام خواهی است و با اعتراض ایشان به دیوان عالی کشور مجددا پرونده به شعبه ٣٣ برگردانده خواهد شد.»

این وکیل دادگستری معتقد است در جریان رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری به این اصل توجه نشده که او بنیانگذار عقیده خاصی نیست: «کلاس های موکل من صرفا کلاس اخلاق بوده، نه ترویج یک عقیده خاص اما متاسفانه هم دادگاه هایی که تاکنون در این زمینه تشکیل شده و هم رسانه ها ،علت دستگیری محمدعلی طاهری را ایجاد فرقه جدید اعلام کرده اند، در حالی که این مسئله صد در صد خطاست. کلاس های او با مجوز رسمی تشکیل می شده و همه آنها بر مبنای اخلاق اسلامی بنا شده بود.»

علیزاده طباطبایی معتقد است حتی خود دست اندرکاران سیستم قضا هم می دانند آقای طاهری مرتکب جرمی نشده که مجازاتش اعدام باشد و اظهار امیدواری می کند قبل از صدور رسمی حکم، در این مورد تجدید نظر صورت گیرد.
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر