۱۳۹۲-۱۰-۲۸

سؤالی در رابطه با شب قدر از استاد طاهری؟

سؤالی در رابطه با شب قدر از استاد طاهری؟
سؤال:
من تا حالا این طوری فهمیدم که در این شب آگاهی و نزول ملائکه و روح برای پیامبر بوده و بعد امامان و بعد امام عصر و من هم اگر ظرفیت های خوم را کامل کنم و از ادعیه و احادیث این طور یاد گرفتیم که در این شب آنقدر ظرفیتهای خودمان را افزایش بدهیم و این شب شب ظرفیت سازی است و از خدا بخواهیم که خیر کثیر را به ما بدهد و آن چیزی که به بهترین بندگانش میدهد به ما بدهد و این دعای بزرگی است...

پاسخ استاد:
که اگر بدهد چه میدهد؟ کمال را بدهد خوب است!

اگر ما ظرفیت سازی کنیم، یعنی چه کنیم؟
تنها کاری که از ما بر می آید ما طالب قدر باشیم ما کار دیگر نمی توانیم بکنیم!

ما فقط می توانیم آن کمال را بخواهیم « ربنا آتنا فی الدنیا حسنه» آن حسنه چیست؟!

چون به انتخاب او گذاشتیم چیست؟ کمال!

پس از هر جا برویم می رسیم به کمال.
اما ما نمی دانیم از کجا شروع کنیم؟
ما فقط می توانیم مشتاق باشیم و طالب باشیم و در وادی طلب قرار بگیریم و گویا گفته امیر المومنین هم هست که:
« و من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی ...»

این سلسله مراتب را می توانیم طی کنیم یعنی طالب بشم و مشتاق بشم و مشتاق که شدم حکمت الهی حکم می کند که « تنزل الملائکه و روح ... »

این حکمت الهی است نه دل بخواه!
نه نور چشمیه، نه پارتی بازی و نه برتری وجود دارد.

عدالت است و اگر نگرفتیم برای این که مشتاق نبودیم و این قانون نه تنها برای این شب، برای تمام شب ها و روزها و برای همه لحظه ها، عدالت تعطیل پذیر نیست، حکمت تعطیل پذیر نیست....

دوره 3
استاد محمد علی طاهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر