در طبيعت هر چيزي كه هست علتّي دارد
در طبيعت هر چيزي كه هست علتّي دارد يا ندارد؟ يك سوسك كه هست علت دارد يا ندارد؟ يا بي خود بوجود آمده؟ علت دارد، لذا الان ما به اين نتيجه رسيديم كه هر چيزي كه وجود دارد فلسفه خلقتي دارد و به علتي وجود دارد يعني اتفاقي نيست كه وجود دارد، اشتباه هم نشده است كه خلق شده. با هم صحبت كرديم يك بخش شان پاسدار هستي هستند و اگر ما به طبيعت صدمه بزنيم به ما حمله مي كنند، مثلا به عنوان مثال كساني كه شكار تفريحي رفتند برويد خانه و زندگي شان را نگاه كنيد، ببنيد آشفتگي دارند. كسي داريم بين خودمان شكار تفريحي دنبال كرده باشد؟
تفريحي يك مسئله است، براي امرار معاش و سير كردن شكم يك مسئله است. براي بعضي ها تفريحي است يعني مي روند كه لذت ببرند، نفس قضيه شان تفريح است و مي روند كه لذت ببرند. آن را كه نمي اندازند دور، خودشان هم نخورند مي دهند به يك نفر بخورد، دور نمي اندازند ولي نفس كار در لذت بردن خودشان است يعني قرار است يك موجودي به دام بيفتد و بعد او لذت ببرد. تير به هدف اصابت كند و او لذت اصابت كردن را ببرد، بالاخره گوشت را نمي اندازند دور، كباب مي كنند، خودشان هم نتوانند بخورند يك كاري اش مي كنند.
در اكولوژي يك قانون داريم كه هر موجودي برود در لانه موجود ديگر، مورد حمله قرار مي گيرد. ما اينجا اگر سوسك بيايد همين الساعه مي اندازيمش بيرون، حشره، پشه سم مي زنيم يعني اين را در اكولوژي داريم، اين قانون را داريم كه هر كسي از لانه خودش حفاظت لازم را مي كند.
آموزه های دوره تشعشع دفاعی
استاد محمد علی طاهری
در طبيعت هر چيزي كه هست علتّي دارد يا ندارد؟ يك سوسك كه هست علت دارد يا ندارد؟ يا بي خود بوجود آمده؟ علت دارد، لذا الان ما به اين نتيجه رسيديم كه هر چيزي كه وجود دارد فلسفه خلقتي دارد و به علتي وجود دارد يعني اتفاقي نيست كه وجود دارد، اشتباه هم نشده است كه خلق شده. با هم صحبت كرديم يك بخش شان پاسدار هستي هستند و اگر ما به طبيعت صدمه بزنيم به ما حمله مي كنند، مثلا به عنوان مثال كساني كه شكار تفريحي رفتند برويد خانه و زندگي شان را نگاه كنيد، ببنيد آشفتگي دارند. كسي داريم بين خودمان شكار تفريحي دنبال كرده باشد؟
تفريحي يك مسئله است، براي امرار معاش و سير كردن شكم يك مسئله است. براي بعضي ها تفريحي است يعني مي روند كه لذت ببرند، نفس قضيه شان تفريح است و مي روند كه لذت ببرند. آن را كه نمي اندازند دور، خودشان هم نخورند مي دهند به يك نفر بخورد، دور نمي اندازند ولي نفس كار در لذت بردن خودشان است يعني قرار است يك موجودي به دام بيفتد و بعد او لذت ببرد. تير به هدف اصابت كند و او لذت اصابت كردن را ببرد، بالاخره گوشت را نمي اندازند دور، كباب مي كنند، خودشان هم نتوانند بخورند يك كاري اش مي كنند.
در اكولوژي يك قانون داريم كه هر موجودي برود در لانه موجود ديگر، مورد حمله قرار مي گيرد. ما اينجا اگر سوسك بيايد همين الساعه مي اندازيمش بيرون، حشره، پشه سم مي زنيم يعني اين را در اكولوژي داريم، اين قانون را داريم كه هر كسي از لانه خودش حفاظت لازم را مي كند.
آموزه های دوره تشعشع دفاعی
استاد محمد علی طاهری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر