۱۳۹۳-۰۲-۲۱

مکانیزم تاثیر دارو

مکانیزم تاثیر دارو

کاری که دارو می کند، مثلاً در بیماری صرع داروهائی مثل فنوباربیتال و ... می دهند، نرونها که کنتاکتور برق هستند و سیستم اتوماسیون بدن را کنترل می کنند، این داروها می آیند واکنش نرونها را در هادی و عایق شدن کند می کنند، یعنی اجازه نمی دهند از یک سرعتی بیشتر انجام بشود و لذا بسیار بسیار کند می شود و فرد که این دارو را مصرف می کند اصطلاحاً کند ذهن است، لذا در واقع ما واکنش مغز را تحت تسلط خودمان در می آوریم، آن پالسی میدهد ولی این نمی تواند پیاده کند و ما فلجش کردیم،

مثلاً می آیند شوک می دهند، شوک الکتریکی می آید در اتصالهای نرونها و هر بار یک کنتاکتی را می سوزاند و با هر بار شوکی که می دهیم یک بخشی از نرونها می سوزند و از دور خارج می شوند، یعنی ما مکرر بصورت کور با شوک یک بخشهائی را تحت حمله قرار می دهیم و هر بار یک بخشی از دور خارج می شود و فرد در آخر یک موجود سنگ می شود، که نمی تواند چیزهائی را که می گیرد به زبان فیزیک ترجمه کند، لذا ظاهراً فرد تحت کنترل در آمده ولی آن فرد دیگر به درد نمی خورد و از او یک آدم سنگ و بی خاصیت درست شده است.

وجود انسان به تعبیری مانند پیاز لایه لایه است که من متحرّک وجود ما در لایه های مختلف به سمت مرکزیّت در حرکت است، با هر مرگی در پایان هر مقطع از زندگی، یک لایه از بین رفته و با تولد و ورود به لایه دیگر، یک مرحله به مرکزیّت که همان من ثابت (روح الله) است نزدیکتر می شویم.

دوره تي دي - جلسه ٦ - استاد طاهري

۱ نظر:

  1. با عرض سلام و خسته نباشید؛
    یعنی کسی که به گفته استاد طاهری شوک الکتریکی گرفته دیگه هیچ چاره ای براش نیست ؟ استاد که به همه چیز امیدواری میده تو این یه مورد آدمو ناامید میکنه!دکتر 8 بار گفته بود من 5 بار شوک الکتریکی شدم به خاطر افسردگی و اصرار خانواده .یعنی اثرات شوک هیچوقت درمان نمیشه !؟ یعنی اتصالات قطع شده نرون ها دیگه هیچوقت دوباره وصل نخواهد شد !؟ یعنی من مثل یه سنگ بی خاصیت شدم به گفته استاد و دیگه نمیتونم آگاهی دریافت کنم یا بفهمم غیرارگانیک تو وجودم هست یا نه ؟!
    در رابطه با این موضوع استاد خیلی منو ناامید و نگران کرده :(
    لطفاً بهم جواب بدین...هرچقدر هم تو اینترنت گشتم کسی رو پیدا نکردم که اهل عرفان باشه و شوک الکتریکی گرفته باشه که از تجربش مطلع بشم...

    پاسخحذف