علت تسخير انسان توسط جن (3)
۳- عدم ديدن وحدت و يكپارچگي هستي: اگر اين اكوسيستم را، اين وحدت هستي را ما دير يا زود دركش نكنيم خواه ناخواه نسبت به آن دچار تخلف مي شويم. زماني ما از اين تخلف دست مي كشيم كه اكوسيستم را بفهميم كه در اكوسيستم هر جزيي به هر جزيي وابسته است و تن واحده است.
بحث درك تن واحده در عرفان در دوره ۲ شروع مي شود، درك تن واحده. حالا وقتي مي رويم در دنياي علم مي شود اكوسيستم، وقتي مي آييم در دنياي عرفان مي شود درك وحدت، برويم در جاي ديگر مي شود چيز ديگر. اما ما دير يا زود مجبور هستيم كه وحدت هستي را دركش كنيم و تا زماني كه دركش نكنيم، تكه تكه تكه، اين تجليّ را ما تكه تكه مي بينيم، تجليّ كه تكه تكه شد خودش هم تكه تكه مي شود اين مفهوم شرك است.
در آنجا وقتي صحبت مي شود شرك نورزيد منظور اين نيست كه بگوييم خدا يكي است، خوب خدا يكي است دقت مي كنيد؟ يا براي خدا شريك قائل نشويد منظور اين است كه خودش را كه تكه تكه نمي كنيم كه هيچ، تجلياتش را هم يكپارچه ببينيم و تكه تكه نكنيم. بنابراين اينجا تمام اين قضايا به دقت توضيح داده شده ما درست متوجه نشديم، رعايت نمي شود آن وقت مورد حمله قرار مي گيريم.
بنابراين بحث شرك، بحث «من دون الله» اينها در واقع يكپارچگي تجليات الهي را خدشه دار مي كند و بعد از آن كه تجلياتش خدشه دار شد، خودش هم خدشه دار مي شود. حالا اينها بحث هاي مفصلي دارد، مثلا ما مي گوييم خداي آسمان ها پس خداي زمين كو؟! حالا اينها را بعدها در دوره هاي ۶ و ۷ مي رسيم و بعد مي بينيم كه اِ اِ اِ اينجا، آنجا ما چقدر تخلف داريم در حالي كه خداوند متعلق است به؛ يعني همه چيز را در واقع در بر گرفته است.
آموزه های دوره تشعشع دفاعی
استاد محمد علی طاهری
۳- عدم ديدن وحدت و يكپارچگي هستي: اگر اين اكوسيستم را، اين وحدت هستي را ما دير يا زود دركش نكنيم خواه ناخواه نسبت به آن دچار تخلف مي شويم. زماني ما از اين تخلف دست مي كشيم كه اكوسيستم را بفهميم كه در اكوسيستم هر جزيي به هر جزيي وابسته است و تن واحده است.
بحث درك تن واحده در عرفان در دوره ۲ شروع مي شود، درك تن واحده. حالا وقتي مي رويم در دنياي علم مي شود اكوسيستم، وقتي مي آييم در دنياي عرفان مي شود درك وحدت، برويم در جاي ديگر مي شود چيز ديگر. اما ما دير يا زود مجبور هستيم كه وحدت هستي را دركش كنيم و تا زماني كه دركش نكنيم، تكه تكه تكه، اين تجليّ را ما تكه تكه مي بينيم، تجليّ كه تكه تكه شد خودش هم تكه تكه مي شود اين مفهوم شرك است.
در آنجا وقتي صحبت مي شود شرك نورزيد منظور اين نيست كه بگوييم خدا يكي است، خوب خدا يكي است دقت مي كنيد؟ يا براي خدا شريك قائل نشويد منظور اين است كه خودش را كه تكه تكه نمي كنيم كه هيچ، تجلياتش را هم يكپارچه ببينيم و تكه تكه نكنيم. بنابراين اينجا تمام اين قضايا به دقت توضيح داده شده ما درست متوجه نشديم، رعايت نمي شود آن وقت مورد حمله قرار مي گيريم.
بنابراين بحث شرك، بحث «من دون الله» اينها در واقع يكپارچگي تجليات الهي را خدشه دار مي كند و بعد از آن كه تجلياتش خدشه دار شد، خودش هم خدشه دار مي شود. حالا اينها بحث هاي مفصلي دارد، مثلا ما مي گوييم خداي آسمان ها پس خداي زمين كو؟! حالا اينها را بعدها در دوره هاي ۶ و ۷ مي رسيم و بعد مي بينيم كه اِ اِ اِ اينجا، آنجا ما چقدر تخلف داريم در حالي كه خداوند متعلق است به؛ يعني همه چيز را در واقع در بر گرفته است.
آموزه های دوره تشعشع دفاعی
استاد محمد علی طاهری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر