۱۳۹۵-۰۹-۲۹

ضرب و شتم زنان هوادار محمدعلی طاهری در زندان شهر‌ری

گروه خبري سايت
ضرب و شتم زنان هوادار محمدعلی طاهری در زندان شهر‌ری
شماری از زنان هوادار محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی، پس از بازداشت و انتقال به زندان شهر‌ری (قرچک)، در این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. تعداد بازداشت‌شدگان ۲۴ نفر گزارش شده و اتهام آن‌ها اخلال در نظم عمومی‌ست.

این افراد پس از انتقال به زندان شهرری به اتهام مطرح شده و تبعیدشان به این زندان معترض شده‌اند که پاسخ این اعتراض، خشونت مأموران زن زندان بوده است.

افراد بازداشت‌شده که در قرنطینه زندان نگهداری می‌شوند.

یک منبع مطلع به خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفته است که افراد بازداشت‌شده به دلیل شرایط غیرعادی پرونده آقای طاهری با جمع کردن وسایل شخصی، خود را به زندان تحویل داده‌اند اما اتهام اخلال در نظم به آن‌ها تفهیم شده است: «این زندانیان در اعتراض به این اقدام مسئولان قضایی و طرح چنین اتهامی، به در قرنطینه می‌کوبیدند که چند مأمور زن وارد قرنطینه شده‌اند و با باتوم برقی آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.»

به گفته این فرد مطلع، وضعیت دو نفر از بازداشت‌شدگانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند وخیم بوده، گرچه تا عصر دیروز حال‌شان بهتر شده است.

در روزهای ۲۳، ۲۵ و ۲۷ آذر ماه، عده‌ای از طرفداران محمد‌علی طاهری در جریان کمپینی با عنوان «کوچ به زندان اوین» به شکل داوطلبانه به این زندان مراجعه کردند که بر اساس اخبار منتشر شده، دست‌کم ۴۱ نفر از آنان بازداشت شده‌اند.

۲۴ زنی که در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند، بلافاصله پس از بازداشت و تفهیم اتهام در شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حسینی، به ندامتگاه زنان شهرری (قرچک) منتقل شده‌اند.

دیگر افراد بازداشت‌شده را به زندان‌ تهران بزرگ (فشافویه) انتقال داده‌اند.

این افراد به ادامه بازداشت محمدعلی طاهری معترض هستند.

محمدعلی طاهری، اردیبهشت ۱۳۹۰ برای سومین بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان است.

او پیش از حکم اعدامی که برایش صادر شد، از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

حکم اعدام محمدعلی طاهری از سوی دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده او به دادسرای امنیت برگشته اما از اردیبهشت امسال با وجود تامین وثیقه سنگین برای او، با آزادی‌اش موافقت نشده است.

«عرفان حلقه» که محمدعلی طاهری بنیانگذار آن در ایران شناخته می‌شود، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه‌علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

این فعالیت‌ها در یک دهه گذشته در ایران بیشتر از قبل شده‌اند. جمهوری اسلامی خود مروج انواعی از آن بوده است، اما در سال‌های اخیر با عنوان‌هایی چون عرفان‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب یا عرفان‌های نوظهور به مقابله با آن‌ها برخاسته است.

رادیو زمانه:

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر