۱۳۹۴-۱۱-۱۸

گزارشى از باز داشتهاى امروز در برابر زندان‌اوین‬

گروه خبري سايت
گزارشى از باز داشتهاى امروز در برابر زندان‌اوین‬
به نقل از ‫#‏راديوفرهنگ‬، امروز یکشنبه ١٨ بهمن ٩٤ ، آخرین روز دوره محکومیت ناعادلانه محمدعلی طاهری و روز آزادی وی است. دوستان ، اقوام و خانواده های درمان شدگان طب های مکمل درمانی و شاگردان ‫#‏محمدعلی‌طاهری‬ با احترام به قانون و با تمکین به ابلاغ رسمی قوه قضاییه، که در آن، امروز به عنوان آخرین روز حبس محمدعلی طاهری اعلام شده با گل و شیرینی به جلوی زندان اوین به استقبال از معلم خود رفتند اما با برخورد خشن و غیرانسانی نیروهای امنیتی مواجه شدند.از وضعیت فعلی محمدعلی طاهری هم تا کنون اطلاعی در دست نیست. امروز آخرین روز حبس 5 ساله محمدعلی طاهری است و وی تا این لحظه هنوز آزاد نشده است. مقامات قضایی هم همچنان در سکوت هستند.‬‬
به گزارش حضار، به دلیل آرایش گسترده نیروهای امنیتی حتی امکان دسترسی دوست داران محمدعلی طاهری به محوطه زندان هم فراهم نشد.
به گزارش شاهدان عینی پس از آنکه خضار امکان گل باران کردن معلم خود را نیافتند، در خیابان های اطراف زندان به توزیع گل و شیرینی در میان مردم و مامورانی که فیلمبرداری میکردند پرداختند که حتی این عمل آنها هم مورد تحمل ماموران امنیتی نبود و با برخورد نیروهای امنیتی پراکنده شدند.این شاگردان در پاسخ به جمعیتی که علت توزیع گل و شیرینی را جویا شدند گفتند: « استادمان امروز قرار است آزاد شود و خوشحال هستیم»
نیروهای امنیتی با مشاهده جمعیت پراکنده علاقه مندان به دیدار با محمدعلی طاهری به سمت آنان حمله ور شده و تعدادی از این شهروندان قانون مدار را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.بر اساس گزارش شاهدان عینی، تعدادی از استقبال کنندگان از آزادی محمد علی طاهری که در کوچه های اطراف محوطه زندان اوین پراکنده بودند توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفته می شود در میان دستگیرشدگان، اقوام و شاگردان مشتاقی که از شهرستان های اطراف برای دیدار معلم خود آمده بودند به چشم می خوردند.
طبق گزارش شاهدان عینی، نیروهای امنیتی با حضور در درب خانه محمدعلی طاهری از خروج همسر و فرزندان وی که به قصد ملاقات با پدر از خانه خارج می شدند جلوگیری کردند.
جمعیت مشتاق که به دلیل جو امنیتی شدید مقابل زندان اوین امکان ملاقات با محمدعلی طاهری را پیدا نکردند برای ادای احترام به خانواده محمدعلی طاهری به مقابل منزل او رفته و خانه معلم خود را گلباران کردند.از تعداد دقیق بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست. به گفته شاهدان عینی حداقل 60 خانم و ده ها نفر از آقایان بازداشت شده - و طبق آخرین اخبار ظاهرا فرد به فرد در حال ازاد شدن هستند.
اسامی تعدادی از بازداشت شدگان به قرار زیر است:
امیر آسمانی، خسرو میرزا جانی، شهریار مردانی پور، ایرج نادری، علی فدوی، نویده الماسی، فرناز علیزاده، مریم الله مرادی، جعفر نجفی، افسون اسلامي، نيره جعفري، كيانا نوشيرواني، مينا سليماني، شهريار مرداني (از شهر كرد)، نادر علي وردي، معصومه فاميلي، سام آبتين، سجاد نوين (از تبريز)، سجاد اكبرزاده، مينا شريفي، رضا آبكار ، مرواريد فرتومي، هدي ساعدي، ناهيد اسدي و شهداد صالح پور
اخبار تکمیلی از آخرین وضعیت محمدعلی طاهری و دوست دارانش، در گزارش های بعدی ارائه خواهد شد.

‏راديوفرهنگ

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر