۱۳۹۳-۰۷-۰۲

فرصت خيلي خوبي است كه شما ببينيد نسبت به

فرصت خيلي خوبي است كه شما ببينيد نسبت به گذشته پیشرفتی داشتید یا نداشتید؟....... اگر مربي پايش را از روي پدال‌ها بردارد و دستش را كنار بكشد، شما به عنوان هنرآموزي كه اين ماشين را رانندگي مي‌كنيد نسبت به دو روز قبل بهتر اداره‌اش مي‌كنيد يا نه؟....... خودمان متوجه مي‌شویم، اين يك موردش است، یک موردش يك نفر از بیرون نگاه مي‌كند مي‌بیند که ماشین حرکت کرد و پت‌پت کرد و خاموش کرد، یا نه مسلط رفت، ما هميشه ناظر داريم اما خودمان هم احساس مي‌کنیم سوار ماشین شدیم تسلط داریم یا نداریم، تسلط‌مان چقدر است؟
هوشمندی که مي‌داند این برای رشد ماست، ......مربی که خودش رانندگی بلد است، یک نگاه هم بکند مي‌فهمد چی بلدیم، چي بلد نيستيم؟....... این برای ماست که به وضعیت خودمان واقف شویم...... همزمان "شکرگزاری" را یادشان نرود، نگاه کنند که آيا "غروری" نبوده و بدانند كه يك امتحان و آزمایشی هم هست.
و یادآوری این موضوع هم هست که بدون آن رحمانیت ما همچین وضعیت جالبی نداریم، دوباره یادمان مي‌ندازند «اَلَم نَشْرَح لَکَ صَدرَک» (شرح 1) که فراموش نکنی ما بودیم که این کارها را کردیم و هوا ورت ندارد. آنجایی که یک غروری مي‌آيد این‌ها گریبان‌مان مي‌گیرد و این‌جوری مي‌شود.
ترم پنجم، جلسۀ چهارم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر