۱۳۹۳-۰۶-۲۲

اگر کار خدایی را درست و با معرفت انجام دهیم مثل نماز خواندن

اگر کار خدایی را درست و با معرفت انجام دهیم مثل نماز خواندن، قرآن خواندن به ما حمله م
س: اگر کار خدایی را درست و با معرفت انجام دهیم مثل نماز خواندن، قرآن خواندن به ما حمله می شود؟

پاسخ استاد: اصولا این قانون است آیا شبکه منفی می ایستد و ما را نگاه می کند که جلوی چشمش به سمت کمال برویم؟..... اگر این کار را بکند و ما را نگاه کند آیا در انجام ماموریتش سهل انگاری نکرده است؟...... او هم ماموریت دارد و باید بپرد و ما را بگیرد و کمر ما را بگیرد که ما داریم جلو مي‌رویم. در انجام ماموریتش اگر بخواهد سهل انگاری نکند مثل ممتحن است كه ایستاده بالای سر دانش آموز، دانش آموز هم مي‌گويد «ای کاش خفه اش می کردم!» او هم مثل میرغضب ايستاده آنجا در حالی که مأموریتش را دارد انجام مي‌دهد، ایستاده آنجا که او سر و کله‌اش را نتواند بجنباند،.....
در واقع او هم نقش این را دارد که ما را امتحان کند..... شما اگر یک خرده سختی جلو پايت ظاهر شد باز هم مي‌روی؟ ......چقدر مي‌خواهی؟..... آن را چطوری مي‌خواهی؟........ این قانون است آیا قبول کردیم که این قانون است یا قبول نکردیم؟ باید باشد یا نباشد؟ ..........حالا شما وقتی که می‌خواهید کاری مثل نماز انجام دهید اگر نیست، واکنشی ندارد چون تا حرکت نکردی اصطکاک نيست...... وقتی حرکت کردی زمین در مقابل حرکت ما اصطکاک نشان مي‌دهد،..... هوا درمقابل حرکت ما مقاومت نشان مي‌دهد....... ولی وقتی ایستادیم صفر است، اصطکاک و مقاومت صفر است.
بنابراین وقتی مي‌خواهیم انجام بدهیم به دو دليل؛ اين دلیل نظری که دیدیم..... و دلیل دیگر عملی است،........ عملاً شما می‌بینید حمله را احساس نمی‌کنید...." پس تجربه خودش علم است"..... دارد مي‌گويد که هست ما بین دو قطب گیریم این ور مي‌رویم آن مي‌كشد، ......آن ور برويم اين مي‌كشد ......که معلوم شود که ما چطوری قضیه را می‌خواهیم دنبال کنیم.

ترم پنجم، جلسل سوم، تصویری
محمد علی طاهری، عرفان کیهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر