۱۳۹۵-۰۶-۱۸

گفتگو کیهان لندن با سارا ساعی

گروه خبري سايت
گفتگو  کیهان لندن با سارا ساعی
هراس از«عرفان حلقه»
نمونه‌ای دیگر از ترس حاکمیت از پاگیری جنبش‌های اجتماعی
رونده اعدام محمدعلی طاهری به تازگی مجددا به جریان افتاده و پس از ارجاع مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اکنون مورد رسیدگی ۳ قاضی قرار دارد. یکی از این سه قاضی «طیرانی» است که به «جلاد» معروف است و دیگری «احمدزاده» است که حکم بدوی اعدام محمدعلی طاهری را صادر کرده بود.

وکیل محمدعلی طاهری از تاریخ صدور کیفرخواست (۱۹ تیر)، هنوز پرونده را ندیده و مطلع نیست موکلش با چه اتهام های جدیدی روبرو شده است. این در حالی است که اگر ۲ قاضی درخواست تجدید نظر را رد کنند حکم اعدام محمدعلی طاهری بلافاصله قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

سارا ساعی فعال مدنی و از طرفداران مکتب «عرفان حلقه» که از جمله کسانی است که به دلیل نقض آزادی بنیادی در جمهوری اسلامی محکوم شده است، در مصاحبه با بیژن فرهودی در دفتر کیهان لندن از وضعیت محمدعلی طاهری رهبر بازداشت شده این انجمن فرهنگی و مشکلاتی که حکومت ایران برای ادامه کار این موسسه پدید آورده سخن گفته است.

این شاگرد محمدعلی طاهری معتقد است: «علت اصلی مخالفت جمهوری اسلامی با انجمن فرهنگی «عرفان حلقه» افزایش چشمگیر محبوبیت آقای طاهری و جذب قشرهای مختلف جامعه از جمله افراد تحصیل‌کرده و پزشکان بوده است.»

وی این گونه برخورد را در جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه دانست و گفت: « در حکومت ایران رایج است و همان گونه که در مورد آقای کاظمینی بروجردی و … دیده شده، هر جایی که محبوبیتی پیش بیاید، حکومت از ترس این که موضوع سیاسی شود، برخورد می کند. در صورتی که آقای طاهری اصلا تمایلات سیاسی نداشتند.»

سارا ساعی ضمن اشاره به افزایش فشار دستگاه امنیتی بر مجموعه عرفان حلقه و روند فزاینده دستگیری های شاگردان محمدعلی طاهری در آستانه اعلام حکم جدید این اندیشمند تصریح کرد که دلیل عدم اجرای حکم محمدعلی طاهری تا کنون بازتاب رسانه ای شرایط بحرانی این زندانی بوده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت تصور نمی کرد که صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته باشد افزود: « این ها خودشان هم فکر نمی کردند که صدور حکم اعدام این قدر سر و صدا کند و تصمیم اشتباهی گرفتند که البته به نفع ما شد و باعث شد آقای طاهری این قدر شناسانده شود. امیدوار هستیم که دوباره همین تصمیم اشتباه را نگیرند.»

گفتنی است در هفته های اخیر و در آستانه اعلام حکم جدید محمدعلی طاهری، چندین تن از هواداران این اندیشمند بازداشت شده اند که از میان آنها پیمان میرزایی، لیلا سبزعلی جماعت و وحید پورطهماسب در زندان باقی مانده اند.

در حال حاضر اردشیر شهنواز، فهیمه اعرفی، لیلا سبزعلی جماعت، عبدالاحد جلیل زاده، لیلا جعفری، سعید اردشیر، پیمان میرزایی و وحید پورطهماسب از شاگردان محمدعلی طاهری هستند که در زندان به سر می برند.

یوسف عیوض زاده نیز با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تا زمان دادگاه بعدی در آزادی مشروط به سر می برد.

شایان ذکر است صدها تن از شاگردان محمدعلی طاهری نیز در دادگاه انقلاب محکوم به حبس به همراه شلاق و جریمه نقدی شده اند. از تعداد دقیق این افراد اطلاعی در دست نیست.

براي ديدن فيلم لطفا کليک کنيد



منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر