۱۳۹۵-۰۶-۳۱

علیزاده طباطبایی مسئله محمدعلی طاهری دیگر تمام شده و دلیلی برای ادامه بازداشت او وجود ندارد

گروه خبري سايت
علیزاده طباطبایی مسئله محمدعلی طاهری دیگر تمام شده و دلیلی برای ادامه بازداشت او وجود ندارد
وکیل محمدعلی طاهری، از منتفی شدن دو اتهام  محمدعلی طاهری، “افساد فی الارض” و “سبّ النبی”، خبر داد. او همچنین اضافه کرد تنها اتهام باز موکلش “دخالت در امر پزشکی” است و دلیل باز بودن این اتهام ادعای کارشناسان پرونده مبنی بر شکایت چند شاکی خصوصی از محمدعلی طاهری است.

محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با تلویزیون دُرّ تصریح کرد: «به هر جهت من فکر می کنم دیگر مسئله تمام شده است و دلیلی هم برای ادامه بازداشت آقای طاهری وجود ندارد. منتظریم ظرف یک ماه آینده وقت رسیدگی به پرونده تعیین شود و امیدواریم تصمیم به آزادی آقای طاهری گرفته شود.»

طباطبایی با اعلام خبر ارجاع پرونده پس از نقض رای افساد فی الارض، از دیوان عالی به شعبه بدوی و از آنجا به دادسرای امنیت گفت: « در دادسرای امنیت بررسی ها انجام شد و دلیلی برای افساد در زمین ارائه نشد و صراحتا افساد منتفی شد. به دلیل اینکه قانون کلا در سال ۹۲ تصویب شده است.»

او در خصوص بسته شدن اتهام “سابّ النبی” موکل خود افزود: «در ارتباط با “سابّ النبی” هم هیچ دلیلی ارائه نشد و بحث این اتهام که مجازاتش اعدام است منتفی شد. بحث “سابّ النبی” را کارشناس پرونده مطرح کرده بود که گفته بودند به رسول الله اهانت شده است. با توجه به اینکه قانون می گوید اهانت باید صریح باشد و چنین دلیلی هم در پرونده وجود ندارد، به خودی خود این اتهام منتفی شده و در گزارشی هم که به دادگاه ارائه شده اتهامی به عنوان “سبّ النبی” یا “افساد فی الارض” وجود ندارد.»

با این حال محمود علیزاده از باز بودن یک اتهام در پرونده بنیانگذار عرفان حلقه خبر داد: «آن چیزی که باقی مانده دخالت در امر پزشکی است که قبلا رسیدگی شده بود اما اخیرا گفتند چند نفر شاکی خصوصی وجود دارد. ما منتظریم دادگاه تشکیل شود و ببینیم این شاکیان خصوصی چه کسانی هستند و مستند ادعای آنها چیست.»

علیزاده طباطبایی با اظهار امیدواری از آزادی قریب الوقوع محمدعلی طاهری خاطرنشان کرد: «من خیلی امیدوارم چون دلیلی بر هیچ نوع اتهامی در پرونده وجود ندارد و آن چیزی هم که توهین به مقدسات گرفتند قبلا حکم صادر شده و ۵ سال حبسش هم گذشته است، تقریبا اطمینان دارم که دادگاه دیگر محکومیتی نخواهد داد و اگر هر محکومیتی هم بدهد، چون بی دلیل است در دیوان عالی کشور نقض خواهد شد.»

شایان ذکر است علی رغم بندهای تصریح شده در قانون مجازات اسلامی، محمدعلی طاهری با وجود تبرئه شدن از اتهام های “افساد فی الارض” و “سبّ النبی” همچنان در بازداشت موقت مازاد بر دوره محکومیت ۵ ساله خود نگهداری می شود.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر