۱۳۹۵-۰۶-۱۵

گزارشی از وضعیت چهار تن از فعالان عرفان حلقه در بند نسوان اوین

گروه خبري سايت
گزارشی از وضعیت چهار تن از فعالان عرفان حلقه در بند نسوان اوین



فهیمه اعرفی، لیلا جعفری، لیلا سبزعلی جماعت و آمنه جابری، چهار زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، می باشند که به دلیل هواداری از عرفان حلقه و فعالیت در این زمینه به حبس محکوم شده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فهیمه اعرفی، لیلا جعفری، لیلا سبزعلی جماعت و آمنه جابری، به دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی عرفان حلقه و یا عضویت در کمیته‌های تخصصی محمدعلی طاهری با اتهاماتی نظیر توهین به مقدسات، دخالت در امور پزشکی و کسب مال نامشروع محاکمه و به ترتیب به پنج سال، دو سال، یک سال و دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

فهیمه‌ اعرفی ، از شاگردان محمد علی طاهری که به اتهام “توهین به مقدسات” در دادگاه به پنج سال حبس محکوم شده بود، در سوم شهریور ماه ۱۳۹۴ توسط مأموران امنیتی بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی عقیدتی هم اکنون دومین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند.

لیلا جعفری، از دیگر شاگردان محمد علی طاهری و فعال عرفان حلقه، در سال ۹۴ در تجمع مسالمت‌آمیز هواداران عرفان حلقه که در در پارک شهر تهران برگزار شد، دستگیر و پس از چندی با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد گردید. این مربی عرفان حلقه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست احمدزاده به دوسال حبس تعزیری محکوم شد.

وی در روز سه شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۵، به منظور سپری کردن دوران حبس دوساله خود به زندان اوین رفت.

لیلا سبزعلی جماعت که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ هنگام تدریس عرفان در کلاس درس بازداشت شده بود، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به اتهام توهین به مقدسات به یک‌سال حبس و رد مال(به مبلغی نامشخص) محکوم گردید. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

وی در روز ۳مرداد ماه ۱۳۹۵، خود را جهت گذراندن دوران محکومیت، به دادسرای اوین معرفی کرد.

آمنه جباری نیز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست احمدزاده به دلیل فعالیت در حوزه عرفان حلقه به دو سال حبس محکوم شده است. از زمان دقیق اجرای حکم این فعال و مربی عرفان حلقه اطلاع دقیقی در دست نیست.

حقوق بشر در ایران
https://humanrightsiniran.org/1395/23773
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر