۱۳۹۵-۰۶-۲۷

منتظر رسیدگی مجدد به پرونده «محمدعلی طاهری»در دادگاه هستیمیکی از وکلای مدافع

گروه خبري سايت
منتظر رسیدگی مجدد به پرونده «محمدعلی طاهری»در دادگاه هستیمیکی از وکلای مدافع محمدعلی طاهری گفت: در حال حاضر پرونده موکلم از دیوان عالی کشور به دادگاه انقلاب برگشته است و ما منتظریم که شعبه 26 دادگاه انقلاب با سه قاضی مجرب به پرونده رسیدگی کند.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری - سرکرده‌ گروه عرفان حلقه - گفت: موکلم در خصوص یکی از اتهامات مطروحه در پرونده، به 5 سال حبس محکوم شده بود. برای موکلم در رابطه با اتهام افساد فی‌الارض حکم اعدام صادر شده بود که پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت دیوان عالی این حکم را نقض کرد.

وی با بیان اینکه موکلم از سال 89 در زندان بسر می برد، یادآور شد: از آنجا که در پرونده موکلم در خصوص اتهام افساد فی‌الارض قرار بازداشت موقت صادر شده بود و الان حکم وی در دیوان عالی نقض شده، دلیلی بر ادامه بازداشت موقت وی وجود ندارد.

علیزاده‌طباطبایی یادآور شد: ما تقاضا دادیم قرار بازداشت موکلم به قرار وثیقه تبدیل شود که متاسفانه با درخواست ما موافقت نشد و مجددا قرار بازداشت برای موکلم تمدید شد.

بر اساس این گزارش،‌ سعید خلیلی یکی از وکلای مدافع‌ محمدعلی طاهری 29 آذر سال 94 از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه 33 دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه 26 دادگاه انقلاب خبر داده بود.

وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت قضات محترم دیوان عالی با دقت و ظرافت به دلایل و استدلالات ما در بی‌اعتباری حکم توجه کرده و رای دادگاه بدوی را به لحاظ وجود ایراداتی موجه و قابل تایید ندانسته‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری مورخ 29 شهریور ماه سال 94 در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پرونده محمدعلی طاهری سرکرده‌ گروه عرفان حلقه گفته بود: حکم صادره برای محمدعلی طاهری مورد اعتراض قرار گرفت و اکنون پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

علیزاده طباطبایی در ادامه درباره پرونده مهدی هاشمی و شایعات مطروحه در فضای مجازی مبنی بر فرار مهدی هاشمی از زندان، گفت: موکلم همچنان در زندان است و اخیرا هم به مرخصی نیامده است.

انتهای پیام
ایسنا،



منبع خبر : گروه خبري سايت www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر