۱۳۹۵-۰۷-۰۵

سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

گروه خبري سايت
سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
بازداشت‌های خودسرانه در ایران
سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۳ شهریور) آغاز گردیده و تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۹ مهر) ادامه خواهد یافت. در این نشست عمومی، سازمان‌های مردم نهاد از کشور‌های مختلف دور هم جمع شده و به بحث و برسی‌ در رابطه با واقعیت‌های روز می‌‌نشینند.

به موازات این نشست نهاد غیر دولتی سودویند در روز جمعه ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ اقدام به برگزاری اجلاس جانبی (موازی) با موضوعیت «وضعیت حقوق بشر در ایران» نمود. سودویند یک نهاد غیر‌دولتی اتریشی و دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد است و در حوزه توسعه و کاهش شکاف کشورهای جنوب و شمال فعالیت می‌کند. این سازمان در قالب پروژه «همه حقوق بشر برای همه در ایران»، چند سالی است که به موضع‌گیری در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته است.

به گزارش «سحام»، خانم سهیلا هادی‌پور به نمایندگی از طرف «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» با سخنرانی‌ در این اجلاس به موضوع بازداشت‌های خودسرانه در ایران پرداخت. خانم هادی‌پور ضمن اشاره به اسامی تعدادی از زندانیان عقیدتی‌ و سیاسی دربند مانند نرگس محمدی «نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیئت اجرایی شورای صلح ایران»، حشمت الله طبرزدی «از فعالان سیاسی منتقد حکومت ایران»، عبدالفتاح سلطانی «وکیل دادگستری»، آیت الله کاظمینی بروجردی «روحانی طرفدار جدایی دین از سیاست»، مریم نسیم نقاش زرگران و ابراهیم فیروزی «از نوکیشان مسیحی»، نسیم باقری، ژیلا شهریاری، مهوش شهریاری ثابت و فریبا کمال آبادی از «هموطنان بهایی»، یوسف عیوض زاده، لیلا سبز علی جماعت، فهیمه اعرفی، لیلا جعفری، عبدالاحد جلیل زاده «از مدرسان عرفان حلقه»، به عدم دسترسی‌ تعدادی از این زندانیان به ساده‌ترین حقوق چون امکانات بهداشتی، درمان و مراقبت‌های پزشکی، کتاب، رسانه، قلم و دفتر، ارتباط با خانواده و وکیل و دنیای بیرون اشاره کرد. در این سخنرانی‌ ضمن محکوم کردن اعدام هموطنان کرد اهل سنت در ماه گذشته به بی‌‌عدالتی در اجرای حکم شلاق و زندان پیمان میرزایی و دستگیری وحید پورطهماسب از شاگردان محمدعلی‌ طاهری که تنها در تظاهرات مسالمت آمیزی برای آزادی استادشان شرکت کرده بودند، اشاره شد.

در ادامه خانم هادی‌پور گزارشی در رابطه با پرونده محمدعلی طاهری بنیانگزار طب‌های مکمل «فرادرمانی و سایمنتولوژی» ارایه داد. طبق این گزارش محمدعلی‌ طاهری پس از گذشت ۸ ماه از پایان محکومیت ۵ ساله‌اش همچنان در زندان به سر می‌برد. طبق آخرین اظهارات وکیل آقای طاهری در هفته گذشته پرونده جدید از قضات مربوطه دریافت شده و در آن دیگر اتهاماتی مانند سب النبی، محاربه و فساد روی زمین و سایر اتهامات به چشم نمی‌خورد.
بر این اساس و طبق قوانین قضایی ایران بازداشت طاهری پس از پایان دوران محکومیتش فراقانونی بوده و او بایستی فوری آزاد شود.

خانم هادی‌پور ضمن تاکید بر توقف اعدام توسط جمهوری اسلامی ایران و استقلال عمل قوه قضائیه، خواهان محاکمه عاملین جنایات و اعدام‌های صورت گرفته در پیشگاه مقامات بین المللی گردید و خواستار بازدید مقامات سازمان ملل از جمله گزارشگران ویژه مربوطه و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از زندان‌های ایران شد. وی‌ سخنان خود را با جمله‌ای از محمد علی‌ طاهری به پایان رساند: سقوط هر یک از ما سقوط دیگری بوده و صعود هرکدام از ما بر صعود دیگران تاثیرگذار خواهد بود.

سحام

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر