۱۳۹۵-۰۶-۲۳

رفتار ناعادلانه و غیر انسانی مقامات قضایی در رابطه با پرونده «محمدعلی طاهری»

گروه خبري سايت
رفتار ناعادلانه و غیر انسانی مقامات قضایی در رابطه با پرونده «محمدعلی طاهری»
«آیت‌الله نکونام» و «محمدعلی طاهری» دو زندانی عقیدتیِ مغضوب باندهای قدرت و ثروت


رفتار ناعادلانه و غیر انسانی مقامات قضایی در رابطه با پرونده «محمدعلی طاهری» و آیت‌الله «محمدرضا نکونام» باعث نگرانی شدید هواداران و شاگردان این دو زندانی عقیدتی شده است.

به گزارش خبرنگار «سحام»، در حالی که محکومیت ۵ ساله «محمدعلی طاهری» در ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسیده، و مبلغ ۹۰۶ میلیون تومان رد مال تعیین شده از سوی دادگاه، توسط شاگردان و هواداران وی پرداخت شده، وی کماکان با تمدید قرار بازداشت موقت، در حبس به سر می‌برد.

«محمدعلی طاهری» سال گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به استناد حکم برخی از مراجع تقلید از جمله آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» محکوم به اعدام گردید که این حکم در دیوان‌عالی کشور به دلیل نقص مدارک، نقض و جهت بررسی بیشتر به دادگاه ارجاع گردید.

چندی پیش افشای یک فایل صوتی از «محمودرضا قاسمی»، بازجوی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، از نفوذ و اعمال سلیقه غیرقانونی ضابطان قرارگاه ثارالله و تحت فشار قرار دادن قضات پرونده جهت صدور حکم اعدام برای آقای طاهری پرده برداشت.

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر ایراد اتهامات جدید و پرونده‌سازی دوباره برای «محمدعلی طاهری» به گوش می‌رسد. در همین راستا شاگردان آقای طاهری که به شدت نگران وضعیت پرونده استاد خود هستند، در هفته‌های اخیر اقدام به مراجعه به بیوت مراجع تقلید نموده‌اند و در این مراجعات با رفتارهایی دوگانه از سوی مسئولین دفاتر مراجع مواجه گردیده‌اند.

متصدیان تعدادی از دفاتر با استقبال پای سخنان ایشان نشسته و در حین وعده همکاری، خود را نیز مسئول دانسته و با در جریان قرار گرفتن بی‌عدالتی روا شده در حق محمدعلی طاهری اظهار تاسف کردند.

مسئول دفتر یکی از مراجع با بیان این‌که «حکم استاد شما به‌خاطر مسائل سیاسی‌است چون حکم ایشان را مراجع حکومتی داده‌اند» از چند تن از مراجع نام برد و در ادامه گفت: «این‌ها وابسته به نظام هستند و هرگز مستقل نیستند.» گروهی دیگر از متصدیان دفاتر مراجع نیز ضمن برخورد متعصبانه همراه با خشم و خالی از رأفت اسلامی حتی حاضر به شنیدن سخنان و ملاحظه اسناد ارائه شده نشدند و گفتند: «به ما گفته‌اند از شما کتاب و هیچ سندی نگیریم، ما در حوزه قضایی هیچ دخالتی نمی‌کنیم و به ما مربوط نمی‌شود!»

چندی پیش گزارش سالانه حقوق بشر امریکا به موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران و از جمله پرونده محمدعلی طاهری، و این‌که دادگاهی در ماه اوت ۲۰۱۵ وی را به اتهام فساد در زمین در حالی که بیشتر محکومیت ۵ ساله خود را سپری کرده، محکوم به اعدام نمود، پرداخت.

از سوی دیگر آیت‌الله «محمدرضا نکونام»، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، دیگر زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی، در حالی در زندان به سر می‌برد که بنا به اخبار رسیده، به دلیل شرایط وخیم جسمی در معرض دومین سکته مغزی قرار دارد.

بنا به گزارش کانال تلگرامی «آمدنیوز»، دادگاه ویژه روحانیت در عملی «غیر انسانی» و «ضد حقوق بشری»، از تهیه داروهای آیت‌الله نکونام مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم جلوگیری کرده است. در پرونده این زندانی عقیدتی نیز رد پای آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» به چشم می‌خورد و گفته می‌شود اختلاف نظر فقهی آیت‌الله نکونام با وی سبب حبس دو ساله وی در زندان ساحلی قم گردیده است.

سال گذشته جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام، طی نامه‌ای از مفاسد پشت پرده در حوزه‌های علمیه و دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده، و خواستار پاسخ‌گویی شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری و «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس حوزه علمیه قم در خصوص بازداشت آیت‌الله نکونام شدند.

در بخشی از این نامه درباره آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» آمده است: وی به خاطر انتقادات صریح، بی‌پرده و بسیار تند حضرت استاد، امروز در نوک پیکان مبارزه با ایشان قرار گرفته و «جریانات مافیایی قدرت و ثروت» را پشتیبانی می‌کند. خوب است یادآور شویم که چطور آقای مکارم در جلسه مردادماه سال ۵۸ خبرگان قانون اساسی، تصویب اصل مربوط به ولایت فقیه را «روز سیاه تاریخ ملت ایران» نامیده و قبل از پیروزی انقلاب نیز مخالف سرنگونی حکومت شاه بود؛ زیرا اعتقاد داشت که «نباید این تنها شاه شیعه را سرنگون کرد»!

یکی از شاگردان آیت‌الله نکونام در گفت‌وگویی با وب‌سایت کلمه، از دلیل اصلی بازداشت این مرجع تقلید دینی پرده برداشته است: «واقعیت این است که یک سیستم آخوندی مافیایی در حوزه علمیه شکل گرفته و ما به این رسیده‌ایم که مافیای حوزه علمیه که متاسفانه در ارکان نظام هم ریشه زده، جلوی آیت‌الله نکونام ایستاده‌اند. یعنی مشکل اصلی آیت‌الله نکونام این است که مستقیم با این مافیا درگیر شده است. حاج آقا تمام مشکلات جامعه، نظام و انقلاب را از کم کاری حوزه‌های علمیه می‌بینند. این سیستم آخوندی هم دید که مرجعیت ایشان دارد تایید می‌شود و آیت‌الله نکونام دارد به عنوان یک مرجع تقلید وارسته، عادل، باسواد و مستقل در حوزه علمیه مطرح می‌شود، این برخوردها را با ایشان شروع کرد تا ایشان را زمین بزنند.»

بنا به آنچه در بالا بیان شد، مشاهده می‌شود سرنوشت این دو زندانی عقیدتی در سایه تهدیدات باندی و گروهی جمعی از افراد در حوزه‌های مختلف حاکمیت از جمله سپاه و حوزه‌های علمیه می‌باشد؛ افراد و گروه‌هایی که جهت حفظ منافع و مطامع سیاسی و اقتصادی خود از انجام هیچ کاری از جمله ستاندن جان فرهیختگان و نخبگان جامعه، فروگذار نمیکنند.
سحام نیوز

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر