۱۳۹۵-۰۶-۱۱

مراجعه مکرر شاگردان محمدعلی طاهری به بیت یازده مرجع تقلید در قم

گروه خبري سايت
مراجعه مکرر شاگردان محمدعلی طاهری به بیت یازده مرجع تقلید در قم
بی تفاوتی علوی گرگانی در قبال حکم اعدام محمدعلی طاهری ما حق مداخله در امور قضایی را نداریم!
به دنبال ارجاع پرونده محمدعلی طاهری، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و در آستانه صدور حکم جدید برای او، دوست داران این اندیشمند زندانی، مراجعه به دفاتر مراجع تقلید شیعه را مجددا از سر گرفتند.
شاگردان محمدعلی طاهری ابتدا در تاریخ ۲۴ مرداد به بیت یازده مرجع تقلید در قم مراجعه کردند. این اقدام روشنگرانه در روزهای بعد، با مراجعه به بیت سایر مراجع تقلید در قم، مشهد و تهران و ارائه مستندات بی گناهی بنیانگذار عرفان حلقه، ادامه یافت.
این بار اما پاسخ متفاوتی از دفتر آیت الله علوی گرگانی دریافت شد: «ما حق مداخله در امور قضایی را نداریم!»



شاگردان محمدعلی طاهری در پی مراجعه مکرر به بیوت مراجع تقلید، خصوصا مراجعی که با صدور فتوای “ارتداد”، عامل صدور حکم اعدام بنیانگذار عرفان حلقه در دادگاه بدوی شدند، این بار با واکنشی متفاوت و امتناع از پذیرش مدارک و مستندات بیگناهی معلم خود روبرو شدند.
یکی از حاضران در دفتر آیت الله علوی گرگانی ضمن اشاره به برخورد نامناسب با شاگردان محمدعلی طاهری، که احتمالا نتیجه فشار ضابطین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بر دفاتر این مراجع بوده، می گوید: «پس از مراجعه ما به دفتر آقای علوی گرگانی، مسوول دفتر با آقای محسن علوی گرگانی که فرزند آیت الله علوی گرگانی و مسوول هماهنگی دفاتر ایشان است، تماس گرفته و موضوع درخواست مراجعان را بازگو کرد و حجت الاسلام محسن علوی گرگانی در پاسخ گفت به ایشان بگویید ما حق دخالت در امور قضائی را نداریم.»
این اظهار نظر فرزند آیت الله علوی گرگانی و مسوول هماهنگی دفاتر این مرجع شیعه، در حالی صورت گرفت که علوی گرگانی و دو مرجع دیگر پیش از این، با صدور فتوای “ارتداد” محمدعلی طاهری، عامل صدور حکم اعدام او شده بودند.
علوی گرگانی اشاره نکرد که انشاء غیر مستقیم حکم اعدام یک اندیشمند با صدور فتوای ارتداد او، “دخالت در امور قضایی” محسوب می شود یا خیر؟!
شایان ذکر است، محمود علیزاده طباطبایی پیش از این، در گفتگو با یک تلویزیون فارسی زبان، تصریح کرده بود که استناد به فتوا برای صدور حکم، تنها در شرایطی قابل قبول است که در خصوص جرمی، هیچ بند قانونی صدق نکند و صدور حکم با استناد به قانون امکان پذیر نباشد.
گفتنی است با وجود اینکه علوی گرگانی و دو مرجع دیگر فتوای ارتداد محمدعلی طاهری را پس گرفتند و حکم اعدام این اندیشمند در دیوان عالی نقض شد، اما شاگردان محمدعلی طاهری پس از ایجاد شرایط مخاطره آمیز دوباره برای این زندانی سیاسی، راهی بیوت مراجع تقلید شیعه شده و از آنها خواسته اند که «لکه ننگ صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری را از دامن خود پاک کنند.»
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر