۱۳۹۶-۰۲-۲۰

گفتگو با رضا تقوی از شاگردان محمد علی طاهری درباره تجمع اعتراضی در مقابل مجلس سوئد در استکهلم

گروه خبري سايت
گفتگو با رضا تقوی از شاگردان محمد علی طاهری درباره تجمع اعتراضی در مقابل مجلس سوئد در استکهلم

«رضا تقوی» از حامیان و هواداران «محمد علی طاهری» و همچنین از جمله برگزارکنندگان تجمع اعتراضی در حمایت از بنیان‌گذار عرفان حلقه در کشور سوئد به خبرگزاری عرفان گفته: «بنا به وظیفه‌ای که ما و شاگردان محمد علی طاهری داریم، خواهان آزادی و رسیدگی عادلانه به پرونده ایشان هستیم.»

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این عضو عرفان حلقه در کشور سوئد همچنین درباره اهداف برگزاری تجمع اعتراضی هوادارن و شاگردان عرفان حلقه در مقابل پارلمان سوئد گفته: «صرفا رساندن صدای خودمان بود که به مسوولان برسانیم تا بتوانند رسیدگی عادلانه‌ای به پرونده داشته باشند.»



در ششمین سالگرد آخرین بازداشت «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه، تعدادی از شاگردان و هواداران او روز ‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۶ می ۲۰۱۷)، در مقابل پارلمان سوئد در شهر استکهلم دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همین راستا گروهی دیگر از هواداران «محمد علی طاهری» در روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۴ می ۲۰۱۷)، در مقابل پارلمان اتریش در شهر وین، و همچنین گروهی دیگر از شاگردان عرفان حلقه و فعالان حقوق بشر روز ‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۶ می ۲۰۱۷)، در مقابل ایستگاه قطار شهر فرانکفورت آلمان، دست به برپایی تجمع اعتراضی زدند.

همزمان در روز یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۷ می ۲۰۱۷) “نشست همبستگی با محمد علی طاهری با یاری فروم خاورمیانه برای توسعه در دفتر لندن سازمان عفو بین‌الملل با مشارکت جمعی از فعالان حقوق بشر و شاگردان و هواداران این زندانی عقیدتی برگزار شد.”

 تجمع اعتراضی هوادارن و شاگردان عرفان حلقه در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم – شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۶ می ۲۰۱۷)
«محمد علی طاهری» در سال ۱۳۸۹، از سوی ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت شد. او پس از تحمل ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه پاسداران) در زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.

این زندانی عقیدتی اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام “ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی‌الارض و سب‌النبی” دستگیر و زندانی شد و به اتهام “افساد فی‌الارض به دلیل انحراف گسترده جوانان” به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وکلای او به دیوان عالی کشور، این حکم نقض شد.

دادگاه انقلاب پیش از این هم «محمد علی طاهری» را به‌ اتهام “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار” به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

ادامه حبس بنیان‌گذار عرفان حلقه در حالی است که براساس قرار منع تعقیب این زندانی عقیدتی که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، «محمد علی طاهری» از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.

گفته شده “به مناسبت ششمین سالگرد آخرین بازداشت محمدعلی طاهری در ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، تجمع اعتراضی هواداران عرفان حلقه در چند شهر اروپا طی روزهای آینده تداوم خواهد یافت.”

– لطفا درباره تجمعی که در سوئد برگزار کردید برای مخاطبان خبرگزاری عرفان بفرمایید که در چه روزی و در کجا این تجمع برگزار شده و چه کسانی در این تجمع حضور داشتند؟

رضا تقوی: امروز (شنبه ۶ می ۲۰۱۷) به همراه دوستان در استکهلم ما تجمعی داشتیم که خیلی از دوستانی که تشریف آورده بودند اصلا ساکن استکهلم نبودند، از شهرهای مختلف مثل یوتوبوری و جاهای دیگر تشریف آورده بودند برای رساندن صدای خودشان، به هر حال به مسوولینی که دارند پرونده (محمد علی طاهری) را بررسی می‌کنند. و این که امروز ششم می سال ۲۰۱۷ است. و این تجمع مخصوصا امروز برگزار شد برای هماهنگی که با کشورهای دیگر داشتیم. در کشور اتریش دو روز پیش انجام شد و در آلمان و تورنتو کانادا هم این برنامه اجرا خواهد شد. و صرفا هم رساندن صدای خودمان بود که به مسوولان برسانیم تا بتوانند رسیدگی عادلانه‌ای به پرونده داشته باشند. برای این که رسیدگی عادلانه‌ای به روی پرونده بشود.

ما امیدواریم که بتوانیم دروسی که تا اینجا پیگیری و دنبال کردیم را ادامه بدهیم. و حق مطلب و صحبتی که ما با مسوولین و جامعه کلا داریم با کشف آقای طاهری نمی‌شود مقابله کرد. یعنی در حقیقت حتی با خاموش کردن آقای طاهری و طاهری‌ها دیگر چیزی که کشف شده و مردم آگاهی نسبت به ان قضیه پیدا کردند را نمی‌شود با آن دشمنی کرد و صرفا هم فقط همین بوده است. الان دروس آقای طاهری همانطور زمانی که خودشان بودند همچنان دارد به کسانی که علاقه‌مند و مشتاق به این داستان هستند انتقال داده می‌شود، نه تنها در سوئد در ایران همچنان دارد این کار انجام می‌شود. و در کشورهایی مختلف حتی کتاب‌های ایشان توسط شاگردانشان از جمله در سوئد دارد به زبان‌های آن کشورها ترجمه و تدریس می‌شود. و این مسائلی که خدمتتان عرض می‌کنم دیگر هیچ ربطی به این که جناب آقای طاهری کسی آزاد بشوند و چه زمانی این مسائل تمام بشود ندارد. روند پرونده ایشان دارد پیگیری می‌شود اما به هر حال بنا به وظیفه‌ای که ما و شاگردان ایشان داریم، خواهان آزادی و رسیدگی عادلانه به پرونده ایشان هستیم.

– آقای تقوی آیا بر این باور هستید که این تجمع‌های اعتراضی تاثیری هم در آزادی نهایی آقای طاهری در آینده خواهد داشت؟

رضا تقوی: صدردصد. این بحث صرفا برای شاید آزادی ایشان اجرا نمی‌شود، این بحث، بحث این است که عدالت‌خواهی باید صورت بگیرد. فکر می‌کنم این عقیده‌ی همه‌ی کسانی باشد که عزیزی را در بند دارند. این شاید اولین خواسته‌ی هر کسی باشد که عزیزی را در بند دارد. ابتدای صحبتم این بود که ما خواهان رسیدگی عادلانه به پرونده‌ی ایشان هستیم. اصلا صحبت آزادی نکردیم؛ گفتیم اول رسیدگی عادلانه به پرونده ایشان بشود، خواه ناخواه آن آزادی صورت خواهد گرفت. چیزی که خودشان اعلام کرده بودند پنج سال بود، پنج سال مدت‌هاست که تمام شده و این سوال برای کل جامعه ایجاد شده که اگر حکمی بوده، پس چرا اجرا نمی‌شود!

 – شش سال از حبس آقای طاهری گذشته است، به نظر شما چرا ایشان تابه‌حال از زندان آزاد نشده‌اند؟

رضا تقوی: این سوالی است که خود ما هم داریم و منتظریم که ببینیم چه جواب منطقی نه تنها به ما بلکه به جامعه بشریت داده می‌شود. ما در کشور خودمان داریم دم از این عدالت می‌زنیم، دلیل این که چرا اجرا نمی‌شود سوال خود ما هم هست و خواسته‌ی ما است.

– آقای تقوی آیا شما در آینده هم تجمعات دیگری را در سوئد در پیش رو دارید؟

رضا تقوی: بله، صددرصد. تمام کارها و برنامه‌ریزی‌های تجمع‌های آینده انجام شده که بنا به مشورتی که با هیات مدیره [انجمن] خواهد شد در صورتی که شما نیاز داشته باشید تاریخ‌های آن در اختیار شما قرار داده خواهد شد. چون برنامه‌ریزی‌هایش انجام شده، مجوزهایش گرفته شده و درصدد هستیم که باز هم ما این برنامه‌ها را داشته باشیم.

– جناب تقوی اگر نکته‌ای دارید بفرمایید.

رضا تقوی: خواهش می‌کنم. فقط دوست دارم که این صدا به دوستان خودمان نه تنها در ایران، چون آنها به سختی دارند تلاش می‌کنند، در شرایط خیلی سخت‌تر از ما دارند این دروس را پیگیری می‌کنند، و این دروس را انتقال می‌دهند، دوست دارم که آنها بدانند که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم حامی دارند. و امیدوارم که خود ما هم بتوانیم این دروس و یا مطالب را در ایران بتوانیم پیگیری بکنیم نه صرفا فقط در سوئد یا در کشورهای دیگر. این مساله ادامه خواهد داشت.

– جناب تقوی ممنون از حضور شما.

رضا تقوی: خواهش می‌کنم.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر