۱۳۹۶-۰۲-۲۱

صدور حکم حبس و شلاق برای ده تن از شاگردان محمدعلی طاهری

گروه خبري سايت
صدور حکم حبس و شلاق برای ده تن از شاگردان محمدعلی طاهری

ده تن از شاگردان محمدعلی طاهری که در جریان یک تجمع مسالمت‌آمیز در مقابل بیمارستان بقیه‌الله در روزهای دوم و سوم آبان‌ماه بازداشت شده بودند به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری و سی ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند اما اجرای این مجازات برای آنها به مدت سه سال به حال تعلیق درآمد.

«وحید ابراهیم‌زاده»، «البرز فتحی»، «بهروز نجاتیان»، «علی برمکی»، «امین ذوقی»، «میرمحمد مقیمی»، «ناهید بابازاده»، «بهارک آذرنیا»، «زهرا شفیعی» و «ملیکا کاوندی» در دادگاهی که روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ برگزار شد به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات غیرمتعارف و جنجال»، هر یک به تحمل ۹۱ روز حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند اما این مجازات «با توجه به معیل بودن، جوان بودن، پیش بینی اصلاح و فقدان سابقه کیفری» آنها به مدت سه سال معلق شد.




گفتنی است، اکثر این افراد هنگام بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و علی رغم صدور قرار کفالت در دادسرای اوین، «با کارشکنی» از آزادی آنها ممانعت شده و به صورت «تنبیهی» و بدون رعایت «اصل تفکیک جرائم» به زندان های بدنام تهران بزرگ(فشافویه) و شهر ری (زندان زنان قرچک) منتقل شدند. یک تن از این شاگردان محمدعلی طاهری (امین ذوقی) نیز پس مقاومت در مقابل بازداشت، توسط ۱۵ مامور یگان ویژه شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دنده و سرش شکست. این افراد پس از یک هفته در روزهای نهم و دهم آبان از زندان های فشافویه و قرچک آزاد شدند.

شایان ذکر است روز اول تا سوم آبان ۹۵، همزمان با بیست‌وچهارمین روز اعتصاب غذای محمدعلی طاهری، ده ها تن از شاگردان این زندانی عقیدتی در تجمعی آرام در مقابل بیمارستان بقیه‌الله گرد هم آمدند. این گردهمایی به منظور اطلاع از وضعیت بنیانگذار عرفان حلقه، در حالی انجام شد که گزارش‌های مکرر منابع آگاه وخامت حال او را تایید می‌کرد. اما هجوم خشونت‌آمیز نیروهای قرارگاه ثارالله و گارد ضدشورش موجب ایجاد تشنّج و فضای رعب و وحشت در مقابل بیمارستان بقیه‌الله شد.

در این درگیری‌ها ده ها تن توسط باتوم و گاز اشک آور مضروب و حدود ۳۰ تن نیز بازداشت شدند که از این میان ۱۴ تن با تداوم بازداشت (علی رغم صدور قرار کفالت و تامین فیش حقوقی) به زندان های بدنام منتقل شدند.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر