۱۳۹۶-۰۳-۰۷

بازداشت مهتاب علیپور از شاگردان محمد علی طاهری

گروه خبري سايت
بازداشت مهتاب علیپور از شاگردان محمد علی طاهری پس از طرح پرسش از محمود صادقی در میتینگ انتخاباتی

«مهتاب علیپور» از شاگردان محمد علی طاهری، دو هفته پس از گذشت طرح پرسش از «محمود صادقی» نماینده مجلس نزدیک به اصلاح‌طلبان در میتینگ انتخاباتی در زاهدان، روز شنبه ۶ خردادماه، از سوی ماموران لباس شخصی بازداشت شد.

«مهتاب علیپور» در جریان پرسش و پاسخ انتخاباتی نماینده حسن روحانی در زاهدان در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۱۳ می ۲۰۱۷)، خواستار توضیحات دولت روحانی در صورت برد در انتخابات ریاست جمهوری در راستای آزادی محمد علی طاهری و احقاق حق قانونی این زندانی عقیدتی از «محمود صادقی» در شهر زاهدان شده بود.

پس از گذشت دو هفته از این میتنیگ انتخاباتی و همچنین انتشار فیلم این پرسش و پاسخ...
پنج تن از ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات، پس از هجوم به منزل «مهتاب علیپور» در ساعت ۱۱ روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶ (۲۷ می ۲۰۱۷) بدون ارائه حکم جلب قانونی وی را بازداشت کردند.

گفته شده “ماموران امنیتی تمام لوازم شخصی این شهروند زاهدانی، اعم از تلفن همراه کتاب‌ها و سی‌دی‌های مربوط به مجموعه عرفان کیهانی را ثبت و ضبط شده، همراه وی به یکی از ساختمان‌های وزارت اطلاعات در زاهدان انتقال داده‌اند.”

یک منیع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفته:
«به اعضای خانواده، اطرافیان و همراهان مهتاب گفته شده که تا دو ساعت دیگر ایشان را آزاد می‌کنند و می‌خواهند که با کارشناس مربوطه صحبت کنند. اما پس از گذشت نزدیک به ۸ ساعت گفتند که ایشان تا فردا مهمان ما هستند.»

این منبع تاکید کرده:
«به خانواده و اطرافیان مهتاب علیپور گفته شده اطلاع‌رسانی نکنید. ظاهرا چون مدرکی برعلیه او ندارند قصد پرونده‌سازی دارند. بازداشت وی غیرقانونی بوده و حکم جلبی نشان نداده‌اند.»

این شهروند معترض که پوسترهایی با عنوان “ما خواهان اجرای اصل ۲۳ قانون اساسی (آزادی اندیسه) هستیم” در دست داشت از «محمود صادقی» نماینده مجلس پرسیده بود:
«آقای صادقی برای استقرار امنیت برای آزادی اندیشه‌ها و برای قطع دست‌های پشت پرده قرار است این دولت چه کاری بکند؟ محمد علی طاهری دارد به بشریت کمک می‌کند اما با این که یک سال است قرار منع تعقیب ایشان صادر شده است، و طبق قانون زمانی که قرار منع تعقیب صادر می‌شود تا قبل از پایان وقت اداری آن روز باید شخص آزاد شود، ایشان یک سال است هنوز هم داخل سلول انفرادی در زندان اوین هستند. وضعیت ایشان کی می‌خواهد مشخص بشود؟ دست‌های پشت پرده کی می‌خواهند از انجام مسائل حکومتی و… عقیدتی و اندیشه‌ای قطع بشود؟»

«محمود صادقی» نیز در پاسخ گفته بود: «رفتارهای غیرقانونی با محمدعلی طاهری را پیگیری می‌کنیم.»

کماکان از دلایل بازداشت، اتهامات احتمالی، وضعیت قطعی و سرنوشت این عضو عرفان حلقه خبری در دست نیست.






منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر