۱۳۹۶-۰۲-۱۸

گفتگو با یاشار ادیب دوست از شاگردان محمد علی طاهری

گروه خبري سايت
هدف ما رساندن صدای محمد علی طاهری است
گفتگو با یاشار ادیب دوست از شاگردان محمد علی طاهری درباره تجمع اعتراضی در مقابل پارلمان اتریش

 «یاشار ادیب‌دوست» یکی از شاگردان «محمد علی طاهری» که از جمله برگزارکنندگان تجمع اعتراضی هواداران عرفان حلقه در مقابل پارلمان اتریش در وین است درباره اهداف این تجمع گفته: «هدف ما رساندن صدای محمد علی طاهری است.”




به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، در ششمین سالگرد آخرین بازداشت «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه، تعدادی از شاگردان و هواداران او روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۴ می ۲۰۱۷)، در مقابل پارلمان اتریش در شهر وین دست به تجمع اعتراضی زدند. «یاشار ادیب دوست» یکی از برگزار کنندگان این تجمع درباره اهداف این تجمع گفته: «هدفمان این است که صدای مظلومیت و صدای آقای طاهری باشیم که واقعا با وجود اتمام آن حکمی که داشتند و همچنان یک سال است که بدون هیچ حکمی، بدون هیچ قراری همچنان در بازداشت هستند و در انفرادی به سر می‌برند، صدای ایشان باشیم.»

این عضو عرفان حلقه در اتریش ضمن اعلام ادامه تجمع‌های اعتراضی در کشور اتریش به خبرگزاری عرفان گفته: «ما تا جایی که بتوانیم صدای تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی بالاخص استاد عزیزمان آقای محمد علی طاهری خواهیم بود. ایستادگی خواهیم کرد و صدای ایشان را به تمام مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواهیم رساند.»

«محمد علی طاهری» در سال ۱۳۸۹، از سوی ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت شد. او پس از تحمل ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه پاسداران) در زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.

این زندانی عقیدتی اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام “ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی‌الارض و سب‌النبی” دستگیر و زندانی شد و به اتهام “افساد فی‌الارض به دلیل انحراف گسترده جوانان” به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وکلای او به دیوان عالی کشور، این حکم نقض شد.

دادگاه انقلاب پیش از این هم «محمد علی طاهری» را به‌ اتهام “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار” به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

ادامه حبس بنیان‌گذار عرفان حلقه در حالی است که براساس قرار منع تعقیب این زندانی عقیدتی که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، «محمد علی طاهری» از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.

گفته شده “به مناسبت ششمین سالگرد آخرین بازداشت محمدعلی طاهری در ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، تجمع اعتراضی هواداران عرفان حلقه در چند شهر اروپا طی روزهای آینده تداوم خواهد یافت.”


– شما روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۴ می ۲۰۱۷) در شهر وین مقابل پارلمان اتریش تجمعی برپا کردید. برای مخاطبان خبرگزاری عرفان بفرمایید چه کسانی حضور داشتند و اهداف شما از برپایی این تجمع چه بوده است؟

یاشار ادیب‌دوست: تعدادی از هواداران و مسترهای عرفان حلقه و هواداران آقای محمد علی طاهری بودیم و هدفمان این است که صدای مظلومیت و صدای آقای طاهری باشیم که واقعا با وجود اتمام آن حکمی که داشتند و همچنان یک سال است که بدون هیچ حکمی، بدون هیچ قراری همچنان در بازداشت هستند و در انفرادی به سر می‌برند، صدای ایشان باشیم.

برای شنیدن فایل صوتی کلیک نمایید :




 – آقای ادیب‌دوست برپایی تجمع‌های اعتراضی در سایر کشورها چگونه در مطالبه آزادی محمد علی طاهری می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

یاشار ادیب‌دوست: همانطور که گفتم ما می‌خواهیم صدایی باشیم، صدای آن مظلومیتی باشیم آقای طاهری الان در آن قرار گرفته است. و امیدوار هستیم که این قضیه اتفاق بیافتد. بالاخره آن سانسوری که در ایران هست و اجازه‌ای که نمی‌دهند صداها از ایران بیرون بیاید، ولی با رسانه‌هایی که الان هستند حالا فضای مجازی که هست، ما می‌توانیم به کمک دوستانی مثل شما این صداها را برسانیم به تمام مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و امیدواریم که این اتفاق بیافتد. تا جایی که می‌توانیم، تا آن لحظه‌ای که هستیم و برایمان امکانش هست، این کار را انجام خواهیم داد. چرا که اینجا خیلی عوامل حقوق بشر بیشتر می‌توانند، حالا فعالیت‌هایی دارند و بیشتر… سانسوری اینجا وجود ندارد، بالاخره هر چه که هست دموکراسی حکمفرمایی بیشتری دارد در اروپا و سایر نقاط دنیا غیر از ایران، ما که داریم می‌بینیم.

– آقای ادیب‌دوست همانطور که در جریان هستید اخیرا تلویزیون ایران، شبکه سه سیما، مستندی بر علیه عرفان حلقه و آقای محمد علی طاهری منتشر کرد. اعتراضات بسیاری شد به نظر شما هدف حکومت از پخش مستندهایی به این شکل، البته به اصطلاح مستند چون با توجه به واقعیت‌ها و اسنادی که ما در اختیار داریم، تصویر کج و معوجی از عرفان حلقه و از محمد علی طاهری در این مستندها دیده می‌شود، به نظر شما هدف رسانه‌ای حکومت از پخش این نوع فیلم‌ها چیست؟

یاشار ادیب‌دوست: همانطور که خودتان فرمودید هیچ سندیتی وجود ندارد دال بر این که آقای طاهری کارهایشان و آموزه‌هایشان برحق نباشد و دروغ باشد. خب سیاه‌نمایی می‌کنند به خاطر این که عوامل داخلی و خارجی هستند که بالاخره دوست ندارند این قضیه اتفاق بیافتد. آمده‌اند، نشسته‌اند و گفته‌اند ما از طریق فرادرمانی دچار عارضه و مشکل شده‌ایم و چه و چه و… همانطور که خودتان دیدید اینها را حالا به نوعی تطمیع کرده‌اند و آورده‌اند نشانده‌اند آنجا، حالا یا ارعاب یا تطمیع کرده‌اند و در آنجا گفته‌اند که شما این را بگویید، به آنها دیکته کرده‌اند. کار حکومت دیکته است، یعنی کلا دیکتاتوری است. آورده‌اند و گفته‌اند. ولی ما می‌دانیم که خیلی کیس داشتیم که از طریق عرفان حلقه، ارتباطی که ما به ان اعتقاد داریم، و باور داریم یعنی اعتقاد خالی نیست، باور داریم، لمسش کرده‌ایم… خوب شده است. خب اینها می‌آیند سیاه‌نمایی می‌کنند که کسی از طریق این قضیه وارد نشود. اینها سیاه‌نمایی می‌کنند که بیشتر از هر چیزی مردم چشمشان باز نشود و خوب نبینند و همچنان آنطوری که دوست دارند اینها دیکته‌های خودشان را داشته باشند و به قول معروف هر کاری که دوست دارند به راحتی انجام بدهند؛ چرا که واقعا کسی که وارد عرفان حلقه می‌شود متوجه می‌شود که رسالت خودش چیست، رسالت انسانیتش چیست، دوستدار بشر شدن واقعا به چه شکلی است. وقتی که می‌گویند بنی آدم اعضای یکدیگرند واقعا در عرفان حلقه ما این قضیه را لمس کرده‌ایم. بدون هیچ چشمداشتی همه به همدیگر کمک کردیم. بعد اینها سیاه‌نمایی می‌کنند که مردم دور بشوند و آنطوری که خودشان دوست دارند دیکته بکنند و مملکت و مردم را پیش ببرند. به نظر بنده این سیاه‌نمایی است که حکومت دارد انجام می‌دهد.

– به نظر شما چرا مسوولین حکومتی و قضایی در ایران از آزادی محمد علی طاهری ممانعت می‌کنند؟ آزادی ایشان چه خطر احتمالی و یا پیامدهایی برای جمهوری اسلامی می‌تواند داشته باشد؟

یاشار ادیب‌دوست: خطری که نداشته است، مگر زمانی که آقای طاهری آزاد بودند، در همه‌ی مجامع داخلی و خارجی و بیشتر داخلی در دانشگاه تهران، مگر شاگردهایی نمی‌آمدند اعم از دکترها و پزشکان و خیلی از قشر تحصیلکرده‌ی جامعه مگر نمی‌آمدند و پای صحبت‌های ایشان نمی‎‌نشستند؟ مگر خطری داشت؟ الان اینها فکر می‌کنند که هر کسی که هوادار بیشتر از پنجاه و صد نفر را دارد ممکن است مثلا بتواند یک اهرم مثلا حکومتی بشود یا اهرمی بشود که بتواند مثلا کارهای سیاسی انجام بدهد. اینها بیشتر از این قضیه می‌ترسند و یک چنین فکری دارند چون که قدرت‌طلب هستند فکر می‌کنند اگر ایشان آزاد بشود قدرت اینها دچار تزلزل می‌شود، نخیر اصلا همچنین چیزی نیست. در ذهن اینها هست. چرا که ذهنشان بیمار و مسموم است و می‌ترسند از از دست دادن قدرت خودشان. اینها می‌ترسند که بیشتر مردم خیلی چیزها را بدانند. خیلی چیزها را همانطور که داریم می‌بینیم. چند سالی است که خیلی چیزها باز شده است. بدون هیچ سانسوری همه دارند درباره هر چیزی صحبت می‌کنند. اختلاس‌های نجومی حکومت باز شده، متاسفانه همه اینها هیچ ربطی به بچه‌های عرفان یا بچه‌های غیرعرفان ندارد ما الان داریم درباره‌ش صحبت می‌کنیم. ما سیاسی نبودیم، انگ سیاسی به ما و آقای طاهری زدند. اینها می‌ترستند از این که چشم مردم باز بشود و بیشتر ببینند. حالا یک کانال هم اگر بسته بشود بهتر است. اینها فکر می‌کنند این کانال عرفان مثلا چشم مردم را دارد در این سو باز می‌کند، نخیر مردم خودبخود چشمشان باز می‌شود، حالا هر کسی بالاخره دوست دارد به نوعی آگاهی پیدا بکند. حالا اینها دوست دارند این یک کانال را ببندند. یک کانال کمتر می‌شود.
– آیا در آینده ما شاهد برپایی تجمعات دیگری در اتریش خواهیم بود؟

یاشار ادیب‌دوست: صددرصد، ما تا جایی که بتوانیم صدای تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی بالاخص استاد عزیزمان آقای محمد علی طاهری خواهیم بود. ایستادگی خواهیم کرد و صدای ایشان را به تمام مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواهیم رساند.
– جناب ادیب‌دوست ممنون از حضور شما.

یاشار ادیب‌دوست: خواهش می‌کنم، مچکرم از زحمات بی‌دریغ شما.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر