۱۳۹۶-۰۲-۲۲

هجوم نیروهای امنیتی به منزل بهارین عسگریه / صدور حکم شش سال حبس

گروه خبري سايت
هجوم نیروهای امنیتی به منزل بهارین عسگریه / صدور حکم شش سال حبس

نیروهای امنیتی لباس شخصی در روزهای اخیر به منزل «بهارین عسگریه» از شاگردان محمد علی طاهری در تبریز هجوم بردند. گفته شده “مادر بیمار او تهدید شده است.”



به دنبال هجوم نیروهای امنیتی به خانه مادری «بهارین عسگریه» از شاگردان و مربیان عرفان حلقه در تبریز، و پس از تفتیش منزل و توقیف اموال شخصی این خانواده، مادر بهارین عسگریه “که به علت کهولت سن از رعب و وحشت به وجود آمده بیمار شده”، از سوی نیروهای امنیتی لباس شخصی تهدید شده است.

یک منبع آگاه از وضعیت این شاگرد محمد علی طاهری در تبریز به خبرگزاری عرفان گفته: «مادر مریض احوال ایشان به جهت معرفی دخترشان به زندان به علت مداخله عمدی بازجو قاسمی و اعمال نفوذ و تهدید قاضی پرونده به نپذیرفتن اعاده دادرسی تحت فشار قرار گرفته و از سوی ماموران امنیتی تهدید شده است.»

گفته شده “حکم صادره او که دو سال پیش صادر شده و سال گذشته در تجدیدنظر تایید شده، هنوز اجرا نشده است و پس از ابلاغ حکم در سه هفته پیش، ماموران جهت بازداشت وی و اجرای حکم زندان به منزل او یورش برده‌اند.”

این منبع مطلع درباره حکم صادره دادگاه گفته: «حکم صادره ۶ سال حبس برای بهارین عسگریه به اتهام‌های تحصیل مال نامشروع، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات، اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم و آسایش عمومی قطعی و قابل اجراست و فعلا جواب اعاده دادرسی از دیوان شعبه ۳۳ ارسال نشده است. قاضی نیازی رییس شعبه ۳۳ است، کسی که حکم اعدام محمد علی طاهری را نقض کرد. البته چون حکم صادره از طرف دادگاه قطعی است، این حکم به اجرای احکام ارسال شده و به همین دلیل جهت بازداشت بهارین اقدام شده است.»

این منبع همچنان افزود: «بهارین پس از گذراندن ۶ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید هم دارد. در متن حکم دادگاه نوشته شده تبعید به جایی غیر از تبریز که محل سکونت او است. یعنی در مجموع ۸ سال مجازات در نظر گرفته شده است. رحیمی بازجوی پرونده دادگاه رو تحت فشار گذاشته بود که حکم حبس طولانی بدهند چون عصبانی بود از این که بهارین بعد از برگزاری دادگاه به منزل مراجع تقلید در قم مراجعه کرده و برای دفاع از محمد علی طاهری فعالیت داشته است. رحیمی بازجوی پرونده گفته که بهارین اقدام امنیتی کرده با مراجعه به مراجع تقلید. دادگاه تجدیدنظر با حضور نماینده دادستان حاجی مرادی و قاضی قمی زاده در شعبه ۳۶ برگزار شده که قاضی و نماینده دادستان شروع به بازجویی کردن و دادگاه تجدید نظر یک ساعت طول کشید و به بهارین گفتند که تو هنوز آدم نشدی و سر موضعت هستی!»

گفته شده “بهارین عسگریه در دادگاه بدوی وکیل مدافع نداشته است، چون به او گفته شده اجازه ندارد وکیل داشته باشد.”

در بخشی از متن حکم صادره «بهارین عسگریه» از مربیان عرفان حلقه در شهر تبریز، در ۴ شهریورماه ۱۳۹۴، به ریاست قاضی «ماشاالله احمدزاده» دادرس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، آمده: «حضور وی و سایر مرتبطین در تجمعات و ایجاد شلوغی و ترافیک‌های خیابانی و ایجاد سروصدا توسط نامبردگان از حیث رکن مادی جرم، به منزله از کار انداختن مردم از کسب و پیشه می‌باشد و به نظر دادگاه اخلال در نظم عمومی می‌باشد. النهایه نامبرده مجددا در اعتراض به حکم محمد علی طاهری در شهرستان قم جلوی منزل مراجع تقلید دستگیر شده است. لذا در خصوص توهین به مقدسات و اخلال در نظم عمومی بزهکاری نامبرده محرز و مسلم است. مستندا به مواد ۵۱۳ و ۶۱۸ از قانون مجازات اسلامی مبحث تعزیرات و ماده ۱۳۴ قانون اصلاحی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری از حیث توهین به مقدسات اسلامی و تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از جهت اخلال در نظم عمومی با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید. در خصوص اتهام تحصیل مال نامشروع با توجه به این که وجوه ماخوذه ناشی از ارتکاب جرم توهین به مقدسات بوده و نمی‌توان فعل واحد را تجزیه کرد و این هزینه‌ها برای برگزاری کلاس‌ها و لوازم و غیره صرف شده لذا مستندا به ماده ۱۲۰ از قانون مجازات اسلامی و اصل ۳۷ قانون اساسی حکم بر برائت وی صادر و اعلام می‌نماید در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی سال ۹۲ مبلغ ۶ میلیون ریال به نفع دولت مسترد نماید.»

همچنین در رای دادگاه تجدیدنظر «بهارین عسگریه» در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵، از سوی «سید احمد زرگر» رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و «عباسعلی حوزان» مستشار شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران علی‌رغم کاهش نیافتن حکم صادره دادگاه، مدت ۲ سال تبعید به خارج از شهر محل سکونت به حکم اضافه شد. در بخشی از متن رای دادگاه تجدیدنظر آمده: «در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم بهارین عسگریه فرزند رسول به دادنامه شماره ۹۴/۱۹/۲۶ مورخ ۷/۶/۹۴ صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با توجه به صدور حکم تعلیق در خصوص توهین به مقدسات و در سال ۱۳۹۱ و این که دادنامه مذکور از حیث رسیدگی رعایت تشریفات دادرسی و تطبیق موضوع با مقررات وفق موازین قانونی صادر شده است و تجدیدنظرخواهی واصله با هیچ‌یک از شقوق ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی در امور کیفری انطباق ندارد و ایراد و اعتراض موجه و مستدلی نیز که موجبات فسخ آن را فراهم نماید ارایه نشده است ضمن رد تجدیدنظرخواهی واصله وفق بند الف ماده ۴۵۵ قانون مذکور دادنامه بدوی صادره تایید و استوار می‌گردد. همچنین با توجه به سابقه و فعالیت نامبرده به عنوان مربی دادگاه در اجرای ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی و به عنوان مجازات تکمیلی اقامت وی در شهرستان تبریز را به مدت دو سال ممنوع اعلام می‌نماید. رای صادره حضوری و قطعی می‌باشد.»

متن و تصویر حکم صادره و رای دادگاه تجدیدنظر برای بهارین عسگریه در پی آمده است.
حکم دادگاه




به تاریخ ۴/۶/۹۴ در وقت فوق‌العاده شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران امضا کننده ذیل تشکیل است پرونده کلاسه ۹۴/۱۹۸۰۶/ط د اتهامی بهارین عسگریه فرزند رسول، با توجه به اوراق و محتویات مجود در پرونده ضمن اعلام ختم دادرسی با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل مبادرت به انشا حکم می‌نماید:

رأی دادگاه

حسب کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ۳۳ شهید مقدس خانم بهارین عسگریه فرزند رسول متولد ۱۰/۵/۶۰ شماره شناسنامه ۱۷۴۰ صادره از تبریز لیسانس و بیکار، مجرد فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه متهم است به، توهین به مقدسات اسلامی از طریق عضویت و مربی‌گری در حلقه عرفان کاذب شعور کیهانی و ترویج و تعلیم تفکرات فرقه و اخذ شهریه در قبال آن و ارسال سهم محکوم علیه محمد علی طاهری به میزان شش میلیون ریال و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی در حمایت از محکوم علیه محمد علی طاهری در مقابل زندان اوین، با این توضیح پرونده‌های مرتبطین و سایر متهمین که اتهام آنها مشترک و ادله اثباتی آنها نیز یکسان می‌باشد آرا متفاوتی در این دادگاه صادر و از طریق شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران قطعی گردید. توهین به مقدسات در حلقه کاذب کیهانی عمده اتهام از یکی از جرایم دیگر نیز تحصیل مال نامشروع بوده است و متهم حاضر مستثنی از این موضوع نمی‌باشد. وی اهل تبریز و در کلاس‌های غیرقانونی حلقه در تهران شرکت فعال داشته و در واقع نماینده تبریز در حلقه محسوب می‌شود. علاوه بر اقدامات مجرمانه سایرین را جهت شرکت در کلاس‌ها تحریک و تشویق کرده است. سامان‌دهی و هدایت تشکیلات حلقه در تبریز را وی عهده‌دار بوده و عنصر اصلی فرقه تلقی می‌شود. در سال ۹۱ برای نامبرده به اتهام توهین به مقدسات اسلامی قرار تعلیق تعقیب صادر می‌کنند. علی‌رغم برخورداری از رافت و رحمت دستگاه قضایی مجددا به عملکرد مجرمانه روی آورده است. اقدامات موثر وی در حلقه کاذب کیهانی غیر قابل اغماض می‌باشد. از طرفی در تجمع غیر قانونی در جلوی زندان اوین در حمایت از محکوم علیه محمد علی طاهری نیز حضور فعال داشته و تصاویر ماخوذه در پرونده گویای این موضوع است. حضور وی و سایر مرتبطین در تجمعات و ایجاد شلوغی و ترافیک‌های خیابانی و ایجاد سروصدا توسط نامبردگان از حیث رکن مادی جرم، به منزله از کار انداختن مردم از کسب و پیشه می‌باشد و به نظر دادگاه اخلال در نظم عمومی می‌باشد. النهایه نامبرده مجددا در اعتراض به حکم محمد علی طاهری در شهرستان قم جلوی منزل مراجع تقلید دستگیر شده است. لذا در خصوص توهین به مقدسات و اخلال در نظم عمومی بزهکاری نامبرده محرز و مسلم است. مستندا به مواد ۵۱۳ و ۶۱۸ از قانون مجازات اسلامی مبحث تعزیرات و ماده ۱۳۴ قانون اصلاحی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری از حیث توهین به مقدسات اسلامی و تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از جهت اخلال در نظم عمومی با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید. در خصوص اتهام تحصیل مال نامشروع با توجه به این که وجوه ماخوذه ناشی از ارتکاب جرم توهین به مقدسات بوده و نمی‌توان فعل واحد را تجزیه کرد و این هزینه‌ها برای برگزاری کلاس‌ها و لوازم و غیره صرف شده لذا مستندا به ماده ۱۲۰ از قانون مجازات اسلامی و اصل ۳۷ قانون اساسی حکم بر برائت وی صادر و اعلام می‌نماید در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی سال ۹۲ مبلغ ۶ میلیون ریال به نفع دولت مسترد نماید. رای حضوری و پس از ابلاغ ظرف مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

ماشاالله احمدزاده

دادرس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی

و دادرس دادگاه عمومی تهران






رای دادگاه تجدیدنظر

شماره دادنامه: ۹۵۹۵۰۹۹۷۰۲۲۳۶۰۰۲۷۲

تنظیم تاریخ: ۳۱/۶/۹۵

شماره پرونده: ۹۲۰۹۹۸۰۲۱۶۳۰۰۱۰۹

شماره بایگانی شعبه: ۹۴۰۷۶۶

پرونده کلاسه ۹۲۰۹۹۸۰۲۷۶۳۰۰۱۰۹ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی تصمیم نهایی شماره ۹۵۰۹۹۷۰۲۲۳۶۰۰۲۷۲

تجدیدنظرخواه

خانم بهارین عسگریه فرزند رسول با وکالت خانم زینب طاهری فرزند یعقوب به نشانی میدان دانشگاه شهید بهشتی اول خیابان کچویی پلاک ۱۳۱ واحد ۲

اتهام‌ها

۱- تحصیل مال نامشروع

۲- تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی

۳- توهین به مقدسات

۴- اقدام علیه امنیت ملی

۵- اخلال در نظم و آسایش عمومی

گردشکار پرونده پس از وصول پرونده و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت مقرر جلسه رسیدگی با حضور امضا کنندگان ذیل تشکیل است پس از ملاحظه و مطالعه اوراق و تشخیص کفایت و انجام مشاوره ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رای می‌نماید.

رای دادگاه

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم بهارین عسگریه فرزند رسول به دادنامه شماره ۹۴/۱۹/۲۶ مورخ ۷/۶/۹۴ صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با توجه به صدور حکم تعلیق در خصوص توهین به مقدسات و در سال ۱۳۹۱ و این که دادنامه مذکور از حیث رسیدگی رعایت تشریفات دادرسی و تطبیق موضوع با مقررات وفق موازین قانونی صادر شده است و تجدیدنظرخواهی واصله با هیچ‌یک از شقوق ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی در امور کیفری انطباق ندارد و ایراد و اعتراض موجه و مستدلی نیز که موجبات فسخ آن را فراهم نماید ارایه نشده است ضمن رد تجدیدنظرخواهی واصله وفق بند الف ماده ۴۵۵ قانون مذکور دادنامه بدوی صادره تایید و استوار می‌گردد. همچنین با توجه به سابقه و فعالیت نامبرده به عنوان مربی دادگاه در اجرای ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی و به عنوان مجازات تکمیلی اقامت وی در شهرستان تبریز را به مدت دو سال ممنوع اعلام می‌نماید. رای صادره حضوری و قطعی می‌باشد.

رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

سید احمد زرگر

مستشار شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

عباسعلی حوزان




منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر