۱۳۹۵-۱۰-۲۵

نگاهی به دیوارنگاری‌های اعتراضی در ایران محمد علی طاهری بخشی از حافظه شهری

گروه خبري سايت
نگاهی به دیوارنگاری‌های اعتراضی در ایران محمد علی طاهری بخشی از حافظه شهری

دیوارنگاری‌ها و نوشتن‌های اعتراضی مداوم روی دیوار شهرهای ایران، این روزها بیش از هر زمان دیگری نام و تصاویر زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را شامل می‌شود. اکنون نام «محمد علی طاهری» تبدیل به بخشی از حافظه شهرهای ایران شده است.





به دنبال اعتصاب غذای گروهی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های ایران، و اعتراض‌های مردمی و هشدار سازمان‌های دیدبان و گزارشگر بین‌المللی مدافع حقوق بشر درباره وضعیت بحرانی زندانیان در ایران، دیوارنگاری‌های اعتراضی در حمایت از برخی از این زندانیان، دیوارهای سراسر شهرهای ایران را فراگرفته است.

یکی از زندانیانی که هوادارانش برای ما‌ه‌های طولانی، اقدام به نوشتن شعار با محتوای اعتراضی و با مطالبه آزادی او شده‌اند، «محمد علی طاهری» است. این روزها در بیش‌تر معابر و گذرگاه‌های شهری می‌توان تصویر و نام او را به وفور دید.

حالا دیگر صدای اعتراض مردم آن قدر بالا گرفته که نام و تصویر سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی دیگر نیز همچون «آرش صادقی»، «علی شریعتی» و «سعید شیرزاد» به صورت علنی از کوچه و خیابان تا صحن مجلس هم دیده و شنیده می‌شود.

عامه مردم این روزها دیوارنویسی‌هایی را می‌بینند که پیش‌تر در طول حیات جمهوری اسلامی امر ممنوعه بوده مگر این که شعارهای انقلابی و یا حتی بی‌ربط به وضع و حال سیاسی شهروندان بوده باشد. حکومت اسلامی همچنان زندانیان سیاسی را شکنجه می‌دهد و هواداران آنها را سرکوب می‌کند و آنها را خطرهای امنیتی می‌خواند. با این وجود کماکان شهروندانی هستند که مسوولانه مشغول دیوارنگاری‌های اعتراضی و روشنگرانه بر تن شهرهای ایران هستند.

تصاویر دیوارنویسی در حمایت از «محمد علی طاهری» در خیابان‌های آزادی، ملاصدرا و رضا در شهر مشهد در روز جمعه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۵، در پی آمده است...

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر