۱۳۹۵-۱۱-۱۲

گفتگو خبرگزاری عرفان (اِنا)، با محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری

گروه خبري سايت
گفتگو خبرگزاری عرفان (اِنا)، با محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری
ممانعت از ثبت شکایت محمد علی طاهری از قاضی پرونده/ تهدید وکلای پرونده از سوی افراد ناشناس
گفتگو خبرگزاری عرفان (اِنا)، با محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری درباره آخرین وضعیت حقوقی پرونده این زندانی عقیدتی

«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری»، از عدم ثبت شکایت موکلش از قاضی پرونده در دادسرای انتظامی قضات و همچنین تهدید وکلای پرونده از سوی افراد ناشناس خبر داد.

 «محمد علی طاهری» نزدیک به یک ماه پیش “در اعتراض به قانون‌شکنی توسط ماشاءالله احمدزاده رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و قاضی پرونده، شکایت رسمی خودش را تقدیم افسر نگهبان زندان اوین کرده است. اما گفته شده با وجود پیگیری وکلای پرونده، این شکایت هنوز در دادسرای انتظامی قضات به ثبت نرسیده است.”

در همین رابطه «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری»، روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ (۳۰ ژانویه ۲۰۱۷)، در گفتگویی تلفنی با خبرنگار اِنا گفته: “البته شکایتی تا حالا ثبت نشده است، و ما هم شکایتی نکردیم. و توصیه من هم این بوده که از قاضی پرونده شکایتی نکنیم. چون قاضی پرونده تلاش خودش را انجام داده است. ولی آن طور که همسر آقای طاهری گفته‌اند ایشان شکایتی در زندان ثبت کرده است. ولی ما به دادسرای انتظامی که مراجعه کردیم گفتند که شکایتی ثبت نشده است.”

از سوی دیگر به دنبال مطرح شدن احتمال شکایت وکلای پرونده «محمد علی طاهری» از «ماشاءالله احمدزاده»، روز شنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۵، سرنشینان ناشناس سوار بر دو خودرو (سمند و پرشیا)، «زینب طاهری» یکی از وکلای مدافع «محمد علی طاهری» را تهدید کردند.

«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل دادگستری در بخش دیگری از این گفتگو ضمن تایید این خبر درباره پیگیری حقوقی این موضوع گفته: “متاسفانه نتیجه پیگیری‌ها هنوز مشخص نیست. این اتفاق افتاد و ما فورا با وزارت اطلاعات تماس گرفتیم ۱۱۳، آنها گفتند که این افراد مرتبط با وزارت اطلاعات نیستند. با ۱۱۴ اطلاعات سپاه هم تماس گرفتیم آنها هم گفتند به ما ارتباطی ندارند. ظاهرا افراد خودسری بوده‌اند که در قالب نیروهای امنیتی آمده بودند و این تهدید را انجام داده بودند. خانم زینب طاهری دارند قضیه را دنبال می‌کنند.”

«محمود علیزاده طباطبایی» همچنین از قول مساعد قاضی «ماشاءالله احمدزاده» جهت تشکیل قریب‌الوقوع جلسه دادگاه برای موکلش و همچنین توافق برای صرف‌نظر وکلا از طرح شکایت از قاضی پرونده این زندانی عقیدتی خبر داده و گفته: “ما مصمم بودیم که شکایت کنیم که این قضیه مورد رسیدگی قرار بگیرد. ولی وقتی که با رییس دادگاه صحبت کردیم به توافق رسیدیم که جلسه دادگاه حداکثر تا اواسط اسفند تشکیل بشود، از طرح شکایت خودداری کردیم.”

براساس قرار منع تعقیب «محمد علی طاهری» که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، این زندانی عقیدتی از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.

«محمد علی طاهری» در حالی کماکان در زندان اوین نگهداری می‌شود که سرنوشت او “با نفوذ ضابطین قضایی و پنها‌ن‌کاری دستگاه‌های امنیتی” در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

گفتگوی خبرگزاری عرفان (اِنا) با «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» 



محمود علیزاده طباطبایی: ما از برج شش (شهریورماه ۱۳۹۵) که دوران بازداشت ایشان (قرار بازداشت) تمام شده، مرتب پیگیر هستیم برای تشکیل جلسه دادگاه و متاسفانه تا حالا موفق نشدیم. البته من دو روز گذشته که به دادگاه مراجعه کردم رییس دادگاه قول داد که قبل از پایان اسفند جلسه دادگاه را برقرار کند و امروز هم که ما مراجعه کردیم برای ملاقات با آقای طاهری چون بازپرس، دستیار ناظر زندان امنیتی به ما نامه داده بود که ملاقات با حضور کارشناس و به صورت کابینی انجام بشود؛ ملاقات حضوری اجازه ندادند. ولی مراجعه کردیم گفتند کارشناس حضور ندارد و به وقت دیگری موکول شد. منتظریم که کارشناس را پیدا کنیم و این ملاقات انجام بشود و از آخرین وضعیتش در زندان اطلاع پیدا کنیم.


– آقای طباطبایی الان پرونده محمد علی طاهری دقیقا در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

محمود علیزاده طباطبایی: پرونده آقای طاهری بعد از این که رفع نقص شد یعنی دیوان عالی کشور در اتهام افساد فی الارض حکم را نقض کرد گفت دلیلی بر افساد فی الارض وجود ندارد. چند اتهام دیگر مطرح بود از جمله ساب النبی، ارتداد، اجتماع و تبانی با چریک‌های فدایی که این سه مورد هم در دادسرا منع تعقیب خورد و منع تعقیب قطعی شد. و در مورد دخالت در امر پزشکی هم وزارت بهداشت شکایتی مطرح نکرده است. شاکی خصوصی هم وجود ندارد. پرونده الان با عنوان رفع نقص به دادگاه انقلاب برگشته است، تا اگر اتهام جدیدی بخواهند مطرح کنند با دلایل جدید مطرح کنند که ما منتظریم این اتفاق بیافتد.


– با توجه به این که از حضور آقای محمد علی طاهری در دادگاه ممانعت می‌شود، آیا ایشان در این خصوص شکایتی از قاضی پرونده داشته‌اند؟

محمود علیزاده طباطبایی: البته شکایتی تا حالا ثبت نشده است، و ما هم شکایتی نکردیم. و توصیه من هم این بوده که از قاضی پرونده شکایتی نکنیم. چون قاضی پرونده تلاش خودش را انجام داده است. ولی آن طور که همسر آقای طاهری گفته‌اند ایشان شکایتی در زندان ثبت کرده است. ولی ما به دادسرای انتظامی که مراجعه کردیم گفتند که شکایتی ثبت نشده است.



– آقای طباطبایی خود شما قبلا در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بودید که به دلیل ممانعت از حضور آقای طاهری و با توجه به مسائل دیگر در این پرونده به دادسرای انتظامی قضات شکایت می‌کنید، الان که می‌گویید که نمی‌خواهید این شکایت را انجام بدهید. می‌توانید بگویید مسائلی که مدنظر شما بوده در آن گفتگو، چه مسائلی است؟

محمود علیزاده طباطبایی: ببینید ما بحثمان این بود، روزی که دادگاه تشکیل شد و نماینده دادستان و رییس دادگاه حضور داشت، ما حضور داشتیم؛ بایستی متهم را از زندان می‌آوردند، اما نیاوردند. رییس دادگاه هم تماس گرفت. بهانه بی مورد آوردند گفتند که کارشناس نیست. در صورتی که قبلا احضاریه رفته بود. کارشناس، ضابط است، ضابط تحت امر دادگاه است. ضابط خودش نمی‌تواند تصمیم بگیرد. این بود که ما مصمم بودیم که شکایت کنیم که این قضیه مورد رسیدگی قرار بگیرد. ولی وقتی که با رییس دادگاه صحبت کردیم به توافق رسیدیم که جلسه دادگاه حداکثر تا اواسط اسفند تشکیل بشود، از طرح شکایت خودداری کردیم.



– آقای طباطبایی هفته گذشته خبری منتشر شد که گویا خانم زینب طاهری یکی از وکلای مدافع محمد علی طاهری، از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفته‌اند. شما در جریان ریز این ماجرا هستید. می‌شود بگویید این افراد چه کسانی بودند و آیا شما که پیگیری قضایی کردید به کجا رسیدید؟

محمود علیزاده طباطبایی: متاسفانه نتیجه پیگیری‌ها هنوز مشخص نیست. این اتفاق افتاد و ما فورا با وزارت اطلاعات تماس گرفتیم ۱۱۳، آنها گفتند که این افراد مرتبط با وزارت اطلاعات نیستند. با ۱۱۴ اطلاعات سپاه هم تماس گرفتیم آنها هم گفتند به ما ارتباطی ندارند. ظاهرا افراد خودسری بوده‌اند که در قالب نیروهای امنیتی آمده بودند و این تهدید را انجام داده بودند. خانم زینب طاهری دارند قضیه را دنبال می‌کنند.


– آخرین دیداری که با آقای طاهری داشتید چه تاریخی بوده و با توجه به این که مدت طولانی سه ماه هم در اعتصاب غذا بودند وضعیت جسمی ایشان رو چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محمود علیزاده طباطبایی: آخرین دیدارم بیش از دو ماه گذشته است. ولی وضعیت جسمی ایشان خوب است. ایشان از قدرت روحی خیلی بالایی برخوردارند و اعتصاب غذا آسیب جدی به ایشان نزده است و الان هم در اعتصاب غذا نیستند.


– اما عنوان کرده بودند که اگر ترتیب اثر داده نشود به وضعیت حقوقی‌شان، دوباره دست به اعتصاب غذا خواهند زد؟

محمود علیزاده طباطبایی: نه این کار را نکردند. من خودم با ایشان صحبت کردم. من کلا به این روش اعتقادی ندارم. این روش یعنی اعتصاب غذا، جز این که به سلامتی زندانی آسیب می‌رساند تاثیر دیگری ندارد و در پرونده‌های دیگر هم شاهد بودیم این نوع اقدامات موثر نبوده است. و من خودم توصیه کردم به ایشان، که این کار را نکنند و ایشان هم الان در اعتصاب غذا نیستند.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر