۱۳۹۵-۱۰-۱۹

معصومه ضیاء در تهران بازداشت شد

گروه خبري سايت
معصومه ضیاء در تهران بازداشت شد
صبح روز جاری، معصومه ضیاء هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه بازداشت شد. ساعاتی بعد از بازداشت، ماموران امنیتی بهمراه وی به منزل او مراجعه و ضمن تفتیش خانه، وسایل الکترونیکی – ارتباطی او را با خود بردند. به گفته ماموران، برای وی پرونده جدیدی مفتوح شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، صبح امروز ۱۷ دی ماه ۹۵، معصومه ضیاء از فعالان عرفان حلقه، هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده ضیاء با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “معصومه برای دیدار با بستگانش به خارج از کشور رفته بود و صبح امروز هنگام بازگشت در فرودگاه بازداشت شد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “با اینکه معصومه یکسال حکم حبس داشت ولی هنگام خروج مشکلی برایش پیش نیامده بود. اما هنگام بازگشت به وی گفته اند شما ممنوع الخروج بوده اید. بعد از حدود دوساعت ماموران اطلاعات او را به منزل برده و ضمن تفتیش خانه، کلیه وسایل ارتباطی الکترونیکی او مثل کامپیوتر و موبایل و غیره را توقیف و با خود بردند.”

منبع نزدیک به خانواده ضیاء در پایان تاکید کرد: “به وی گفته اند این بازداشت ربطی به پرونده قبلی ندارد و این یک پرونده جدید است.”

معصومه ضیاء که در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۹۳ به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

در خردادماه سال ۹۴، حکم یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری معصومه ضیاء، عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

وی به همراه ۱۵ نفر دیگر از مربیان عرفان حلقه، طی دادگاه های مختلفی در بهمن ماه سال ۹۳، مجموعا به ۳۷ سال حبس محکوم شدند.

خانم ضیاء پیش از این نیز در ارتباط با بازداشت قبلی خود در سال ۱۳۸۵ به ‏یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود، اتهام او شرکت در گردهمایی مسالمت آمیز ۲۲ خرداد سال ۸۵ بوده که به هدف تغییر ‏در قوانین تبعیض آمیز علیه زنان برگزار شده بود.

هرانا، 

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر