۱۳۹۵-۱۰-۱۹

کانون مدافعان حقوق بشر خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه شد

گروه خبري سايت
کانون مدافعان حقوق بشر خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه شد
کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه ای به دلیل آنچه «به‌دلیل مسئولیت مستقیم در ی‌عدالتی‌ها» نامیده، خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه ایران شده است.

در بیانیه ای که تاریخ چهارشنبه ۱۵ دی منتشر شده، این کانون با اعتراض به عملکرد قوه قضاییه ایران در رسیدگی به پرونده‌های فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی و دگراندیشان، خواستار برکناری رییس این قوه به دلیل مسئولیت مستقیم درهمه بی‌عدالتی‌ها، فسادها و ناامنی‌ها در دستگاه قضایی و جامعه شد.

در بیانیه ای که به امضای شیرین عبادی حقوقدان سرشناس و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳ رسیده، از «همه هم‌وطنان از جمله فعالان حقوق بشر و مدنی» خواسته است تا با گفتن «نه به رئیس قوه قضاییه»، با خواسته «برکناری صادق آملی لاریجانی از ریاست قوه قضاییه» هم‌صدا شوند.

نامه کانون مدافعان حقوق بشر همزمان با اختلاف نظر بین رئیس جمهوری ایران و رئیس قوه قضائیه شده است.

براساس قانون اساسی ایران، رئیس قوه قضائیه منصوب رهبر است و تاکنون او روسای این قوه را برکنار نکرده است. آقای لاریجانی در دومین دوره ریاست خود بر قوه قضائیه قرار دارد.

در بخش پایانی نامه شیرین عبادی و همکارانش در نامه کانون مدافعان حقوق بشر آمده: «

اگرچه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت تعیین ریاست قوه قضائیه بر عهده رهبری نظام است- سیستمی که خود می‌تواند مشکل‌زا باشد-، اما این را حق خود می‌دانیم که در چارچوب همین سیستم در برابر این همه بیدادگری و فساد در دستگاه قضایی دست از اعتراض و اعلام مطالبات عدالتجویانه بر نداریم. بنابراین گام به گام هر چند کوچک، در راه مطالبات عدالتجویانه خود پیش می رویم. شاید بتوان از این طریق گامی به‌سوی پاسخگو کردن قوه قضاییه برداشت.»


http://ir.voanews.com/a/iran-ebadi-larijani-/3665776.html


منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر