۱۳۹۵-۱۱-۱۰

سنگ اندازی در ثبت شکایت محمدعلی طاهری از قاضی پرونده

گروه خبري سايت
سنگ اندازی در ثبت شکایت محمدعلی طاهری از قاضی پرونده
محمدعلی طاهری، زندانی سیاسی محبوس در بند دو الف زندان اوین، در اعتراض به قانونی شکنی توسط قاضی پرونده، شکایت رسمی خود از ماشاالله احمدزاده را تقدیم افسر نگهبان زندان اوین کرده است. اما گفته شده با وجود پیگیری وکلای پرونده، این شکایت هنوز در دادسرای انتظامی قضات به ثبت نرسیده است.

یک منبع نزدیک به خانواده محمدعلی طاهری، امروز شنبه ۹ بهمن ۹۵، با اعلام این خبر گفته است: «حدود یک ماه پیش آقای طاهری در زندان رسما شکایتی را علیه قاضی احمدزاده تنظیم کرده اند ولی با مراجعه خانم زینب طاهری به دادسرای قضات مشخص شده هیچ شماره ثبتی برای این شکایت وجود ندارد.»

این در حالی است که قرار منع تعقیب اتهام های محمدعلی طاهری در تاریخ ۱۳ تیر ۹۵ صادر شده و محمود علیزاده طباطبایی نیز پیش از این، در گفتگویی با خبرگزاری حکومتی «مهر» از احتمال قریب الوقوع طرح شکایت از ماشاالله احمدزاده در دادگاه انتظامی قضات خبر داده بود.

پیش تر، «نسرین ستوده» نیز در گفتگویی با تلویزیون صدای امریکا در تاریخ ۲۱ آبان ۹۵، در خصوص الزام قانونی قرار منع تعقیب اذعان کرده بود: «پس از صدور قرار منع تعقیب و بدون نیاز به ابلاغ به زندانی، زندانی فورا باید از زندان آزاد شود. به عبارتی روزی که قرار منع تعقیب صادر می شود، آن روز اداری نباید به اتمام برسد و زندانی باید آزاد شود.»

این حقوق دان همچنین نقض حقوق قانونی محمدعلی طاهری را از سوی او قابل پیگیری قضایی دانسته بود: «نگه داشتن ایشان از تیر ماه امسال تا به امروز یک نقض آشکار حقوق قانونی ایشان به حساب می آید و همه کسانی که در آن دخیل هستند اعم از رییس بازداشتگاه، رییس زندان، بازپرس مربوطه و دستگاه های امنیتی، همه ی این ها در قبال چنین بازداشت غیرقانونی مسوولیت دارند.»

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر