۱۳۹۵-۱۰-۱۳

اعتصاب غذا در اوین و کرج وضعیت نگران‌کننده زندانیان سیاسی

گروه خبري سايت
اعتصاب غذا در اوین و کرج وضعیت نگران‌کننده زندانیان سیاسی
#دویچه_وله_فارسی:
سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت جسمانی وخیم تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی پس از اعتصاب غذای آنان خبر می‌دهند. از وضعیت برخی از این زندانیان هیچ خبری در دست نیست.

تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های اوین و "ندامتگاه مرکزی کرج" بین ۵ روز تا بیش از یک ماه است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

وحید صیادی نصیری ۳۶ روز، آرش صادقی ۲۸ روز، مهدی و حسین رجبیان ۲۴ روز، علی شریعتی (طبق آخرین خبرها در بیمارستان) ۲۱ روز و امیر (علی) امیرقلی ۵ روز است که در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

همچنین مرتضی مرادپور ۲۷ مین روز اعتصاب غذای خود را در "ندامتگاه مرکزی کرج" می‌گذراند.

گفته می‌شود که رسول رضوی، فعال آذربایجانی زندانی در زندان کرج که بیش از ۴۰ روز در اعتصاب غذا بود، در پی خواهش خانواده و فعالان مدنی و با قول مساعد مسئولان قضایی برای رسیدگی به مطالباتش، به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

بی‌خبری مطلق از بنیانگذار "عرفان حلقه"
در این میان از وضعیت محمد علی طاهری، از دیگر زندانیان عقیدتی و بنیانگذار "عرفان حلقه" که او هم طبق آخرین خبرها در اعتصاب غذا به سر می‌برد، هیچ اطلاعی در دست نیست.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در آخرین گزارش خود، با استناد به سخنان خواهر آقای طاهری، اعلام کرده بود که مکان نگهداری بنیانگذار "عرفان حلقه" نامشخص است. از ۲۵ مهرماه که این زندانی عقیدتی در پی دست زدن به اعتصاب غذا به اغما رفته بود، اطلاعی از وضعیت او منتشر نشده است.

دویچه وله فارسی

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر