۱۳۹۳-۰۸-۱۱

قضا و قدر - لوح محفوظ !

قضا و قدر - لوح محفوظ !
شما می روید پزشک و پزشک می گوید یک سیگار دیگر بکشید قلبت از کار می ایستد.
شما هم نمی کشید و عمر شما طولانی تر می شود.
مثلا به ما گفته می شود ورزش کنید عمرتان طولانی بشود. علمی هم هست. ما این کار را می کنیم نتیجه آن را هم می بینیم.
آن تصمیم نهائی که ما می گیریم در لوح محفوظ دیده شده !
مثلا دیده شده من گوش نکردم و سیگار کشیدم، بعد گفتم آی قلبم افتادم، این را در لوح محفوظ دیدند، اما الان که من نمی دانم در لوح محفوظ چه هست تصمیم می گیرم که سیگار نکشم یا بکشم چون اختیار دارم.
لوح محفوظ مجموعه اختیاراتی است که ما انتخاب کردیم و آنجا ثبت شده است. نه این که خدا مقدّر کرده من سیگار بکشم قلبم بگیرد بیفتم، چون در این صورت ما هیچ کاره ایم و عروسک خیمه شب بازی هستیم.
سرنوشت را ما خودمان تعیین می کنیم برای همین ما مکلفیم و اختیار داریم. اگر برای ما سرنوشت نوشته باشند ما عروسک خیمه شب بازی هستیم.
ما بر اساس اختیار مان مکلف هستیم.
« و من یعمل مثقال ذره خیرا یره » برچه اساسی است؟
بر اساس این است که من و شما اختیار داریم و مختاریم اگر مختار نباشیم و برای ما سرنوشت نوشته باشند یعنی ما عروسک خیمه شب بازی هستیم !
از بیانات استاد معرفت جناب طاهری گرامی
دوره 2 - جلسه 3 - زنگ 1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر