۱۳۹۳-۰۹-۰۴

درج خبر اعتراض همراهان عرفان حلقه در "کیهان آنلاین" لندن

درج خبر اعتراض همراهان عرفان حلقه در "کیهان آنلاین" لندن
گردهمآیی اعتراضی در پشتیبانی از دکتر محمدعلی طاهری در کلن (اختر قاسمی)
تظاهرات در پشتیبانی از دکتر محمدعلی طاهری در کلن

کیهان آنلاین – ۲ آذر ۹۳ – روز یک‌شنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۴ به دعوت تعدادی از شاگردان دکتر محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی- سیاسی در جمهوری اسلامی، تظاهراتی در شهر کلن  در حمایت از او و دیگر زندانیان سیاسی برگزار شد.
دکتر محمدعلی طاهری بنیان‌گذار موسسه فرهنگی «عرفان حلقه» بود که از سال ۱۳۸۰ به طور رسمی آغاز به کار کرد. او به یکی از نظریه‌پردازان «پیوند شعوری» معروف شد که  به گزارش رسانه‌ها فعالیت او قبلا مورد توجه و تقدیر نظام جمهوری اسلامی نیز بود.

دکتر طاهری  در سال ۱۳۸۹ بعد از گسترش فعالیت‌اش با محدودیت‌هایی روبرو شد که به توقف همه فعالیت‌هایش منجر شد و سرانجام  در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ دستگیر شد. دکتر طاهری بنا به گزارش فعالان حقوق بشر ایران یکی از ۱۳ نخبه‌ای ست که شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده که حقوق آنها در ایران به شدت نقض شده است.

در تظاهرات روز یکشنبه ده‌ها نفر شرکت و برخی از شاگردان دکتر طاهری در پشتیبانی از وی سخنانی ایراد کردند. سهیلا هادی‌پور یکی از شاگردان دکتر طاهری از وضعیت او گزارشی داد و سپس شعری از وی را به همراهی دیگر هم‌کیشان خود خواند.

دکتر محمدعلی طاهری در مدت سه سال حبس  تا به حال ۱۰ بار اعتصاب غذا کرده که آخرین بار در همین آبان‌ماه امسال به مدت ۲۳ روز بود. بنا بر اخبار رسیده از فعالان حقوق بشر، وی هم اکنون در وضعیت جسمی خوبی به سر نمی‌برد. دکتر طاهری به ۵ سال زندان، ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. اما طبق گفته‌ی فعالان حقوق بشر پرونده‌ی او هم اکنون دوباره به جریان افتاده و با اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «مفسدفی‌الارض»  خطراعدام وی را تهدید می کند. این زندانی سیاسی پیش از این در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان در امور مربوط به حقوق بشر ایران، که در رسانه ها منتشر شد به تشریح وضعیت خود پرداخته بود.


کیهان آنلاین

http://kayhanlondon.biz/fa/1393/09/03/2522/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر