۱۳۹۸-۱۲-۱۳

اطلاعیه تشکر و قدردانی نسبت به ارسال پیام های شما دوستان به مناسبت سالگرد وفات مادرم

به نام بي نام او
قابل توجه همراهان محترم عرفان کيهاني (حلقه)
گروه خبري سايت
اطلاعیه  تشکر و قدردانی نسبت به ارسال پیام های شما دوستان به مناسبت سالگرد وفات مادرم
احتراما:

با تشکر و قدردانی قلبی و صمیمانه نسبت به ارسال پیام های محبت آمیز شما دوستان عزیز به مناسبت سالگرد وفات مادرم بدینوسیله بازهم مراتب عذرخواهی خودم را از عدم امکان پاسخگویی به پیام های این عزیزان را با همه وجود ابراز میکنم. همچنین ابراز پوزش مضاعف از بی پاسخ ماندن تعداد بسیار زیادی از ایمیل های سایر دوستان محترم و دلسوز مجموعه که با طرح اشکالات پیش آمده در خلال ۹ سال گذشته، بنده حقیر را در صدور اطلاعیه هایی که به منظور رفع این معضلات و تخطی ها و انحرافات(سهوی و یا احتمالا عمدی) پیش آمده یاری میکنند و سپاسگزاری مجدد از همه آنها که با ابراز محبت، مرا شرمنده الطاف خود نموده اند و…
با طرح بعضی از مباحث جدید و اصطلاحات و ترمینولوژی های مباحث آتی، متاسفانه باز هم برخی از مربیان، افراد، گروه ها این مباحث را بدون دانستن عمق آن به عنوان میاحث جدید در دوره ها و مباحث خود(مانند فرا ابر شعور؛ ابر شعور، ذهن جمعی کل و…) مطرح نموده و طبق معمول سالهای گذشته اقدام به گمانه زنی ها، طرح شعارها و… نموده اند. در حالیکه تا مباحث آن به طور کامل از طرف اینجانب ارائه نشده کسی نباید از آنها استفاده و بهره برداری شعاری و موضوعی و طرح بحث و بررسی که بطور عمده برای جذب مخاطب صورت میگیرد، بنماید. در این رابطه حتی برخی از افراد با ادعای نزدیکی به بنده، مشارکت در طرح های علمی و… اقدام به ارائه بعضی از تعاریف مطالب جدید و… نموده اند که ضمن تکذیب هر نوع ارتباط خاصی در این مورد با کسی، به استحضار میرسانم که پس از این همه اطلاع رسانی ها و تشویق افراد به امانتداری و عدم خودنمایی ها و… هرگونه تخلفی از این پس، اقدامی خودخواهانه عمدی محسوب خواهد شد.
انگیزه ارتکاب تخلفات بطور عمده جذب مخاطب در فضای مجازی و جلب اعتماد افراد و… بمنظور کسب درآمدهای مالی و طرح خود و… می باشد. در این خصوص از دوستان مجموعه درخواست میکنم از پیرامون اینگونه مربیان، گروه ها و افراد متخلف خارج شده و در صورت امکان مربی خود را تغییر داده و از مربیان با جنبه و امانتدار بهره بگیرند. (البته برخی از افراد ممکن است به بهانه و ادعای عدم اصالت اطلاعیه ها، باز هم به تخلفات خود ادامه دهند. اما این عده باید بدانند که تخلف و اقدامات سوء و خودنمایی ها ارتباطی به اصالت اطلاعیه ها ندارد و رافع مسئولیت آنها نیست و در هر صورتی چه با اطلاعیه و چه بدون آن، هر نوع تخلفی محکوم است، حتی اگر این اطلاعیه ها از جانب خود من هم نبودند. برخی از افراد تصور میکنند که لحاظ کردن و معرفی رحمانیت عام الهی به معنی چشم پوشی از تخلفات آشکار و پنهان متخلفین است و مصلحت اندیشی در این زمینه به منظور جلوگیری از دشمن تراشی. در حالیکه هرگز حق با باطل قابل جمع شدن نیست و آنچه را که باطل است باید از حق جدا و تسویه شود. بنده در این مسیر مشکل و طاقت فرسا، اکنون در چنین آزمایشی قرار دارم که آیا تن به مصلحت اندیشی خواهم داد که به منظور جلوگیری از دشمن تراشی علیه خود به عده ای باج بدهم و این عده در پیش چشمان من و این مجموعه به تخلفات و انحرافات خود ادامه بدهند که مبادا به من ضربه ای وارد کنند و یا بدون هیچگونه اغماضی آنها را از این مجموعه کنار خواهم گذاشت«و لا تخشوهم و اخشونی»).

کماکان در مورد توقف هرگونه کلاسی در حاشیه کلاس های عرفان حلقه به علت متهم شدن مربیان به سوء استفاده از موقعیتی که برگزاری دوره های عرفان حلقه برای آنها بوجود آورده، تاکید می شود. این دسته از مربیان از سوی مخاطبین متهم هستند که در حاشیه عرفان حلقه مطالب دیگری را که جزء مطالب ضروری عرفان حلقه نیست را مطرح می کنند تا بتوانند از افراد شهریه های دیگری را نیز دریافت کنند و عده ای عنوان میکنند که تصور میکردیم شرکت در این کلاس های حاشیه ای لازم بوده است. به هرحال از عرفان حلقه نباید به عنوان یک وسیله برای منظورهای دیگر استفاده شود.
در ضمن مشاهده میشود که برخی دیگر از اینگونه کلاس ها باز هم وسایلی برای طرح نظرات شخصی مربیان تبدیل شده و برخی برای کسب درآمد و … در حالیکه اگر کسی می خواست مستقیما آن کلاس ها را برگزار کند هرگز مخاطبی پیدا نمیکرد. بنابراین، این موضوع (به گزارش متعدد خود معرفت پژوهان مجموعه) شگردی شده تا ابتدا برخی از مربیان به عنوان کلاس های عرفان حلقه افراد را جمع کنند سپس آن ها را به این دوره های جانبی غیر ضروری بکشانند و به این وسیله اهداف خود را دنبال کنند). در صورتی که به هر موضوع جانبی اگر نیازی بود شخصا آنرا عنوان میکردم و یا به دوره ها اضافه مینمودم. بنابراین حرف آخر این است که هیچ گونه کلاسی در حاشیه کلاس عرفان حلقه مورد قبول نیست. چنین افرادی در صورت اصرار به انجام این کار، بهتر است از عرفان حلقه جدا شده و همان رشته جانبی مورد علاقه خود را مورد تدریس قرار بدهند به عبارت دیگر کسی نباید سوار بر بالهای عرفان حلقه شده و منظورهای دیگری را که بطور عمده جهت کسب درآمد و یا طرح خود و… می باشد را دنبال کند.

از معرفت پژوهان عزیز نیز جدا در خواست میشود از شرکت در کلاس های حاشیه ای که در بعضی از مواقع نیز به عنوان کلاس های مکمل نیز نامیده شده(مانند: دوره های مکمل مربی گری و…) خود داری نموده و در صورت مشاهده اطلاع رسانی بفرمایند.

مجددا تاکید میگردد طب های مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی به هیچ عنوان نباید با رشته های دیگر به هر عنوانی قاطی شود. طبق اطلاعات دریافتی افرادی بمنزله کسب درآمد این رشته ها را همراه با رشته های دیگر در دوره های مختلف و با نام های گوناگون ارائه میکنند.
به زودی از طریق سایت شخصی mataheri.com  در خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی خواهم بود.
 با آرزوی توفیق الهی

  محمد علی طاهری

۹۸/۱۱/۱۸ – ۷ فوریه ۲۰۲۰

منبع خبر : گروه خبري سايت   https://www.mataheri.com

۱ نظر:

  1. سلام استاد جان من نظرم بعضی ها شنیدم که کلاسهای مثل توحیدی را از شاگردان شما می خوانند آیا درست هست چون هیچکدام از صحبت های شما نیست

    پاسخحذف