۱۳۹۶-۰۴-۰۴

گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی دست ضابطان خالی است

گروه خبري سايت
گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی دست ضابطان خالی است
علیزاده طباطبایی: دست ضابطان خالی است/ طرح کمپین پیام‌های مردمی در دادگاه محمدعلی طاهری

گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت محمد علی طاهری زندانی عقیدتی محبوس در اوین

بیش از شش سال از حبس «محمدعلی طاهری» در زندان اوین می‌گذرد، وکیل مدافع این زندانی عقیدتی با اشاره به این که “دست ضابطان خالی است” از برگزاری دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده بنیان‌گذار عرفان حلقه در تیرماه خبر داده است. وی همچنین گفته موضوع کمپین “الف مثل استاد” را در جلسه‌ای با رئیس شعبه رسیدگی کننده به پرونده محمدعلی طاهری، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» روز شنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۶ (۲۴ ژوئن ۲۰۱۷)، در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری عرفان گفته: «من امروز از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، پیگیری‌ای که داشتم گفتند تا قبل از آخر همین ماه جلسه رسیدگی برگزار می‌شود. یکی دو جلسه هم آقای طاهری را آورده‌اند (۲۰ و ۲۱ خردادماه ۱۳۹۶)، بدون حضور وکیل البته، ابهاماتی که برای رئیس شعبه وجود داشته ایشان توضیحات لازم را داده است.»

این وکیل دادگستری با اشاره به این که “پرونده آماده رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی است” درباره تاریخ برگزاری این دادگاه گفته: «تاریخ دقیقش را من اطلاعی ندارم ولی در تیر ماه، دادگاه برگزار می‌شود.»

«محمود علیزاده طباطبایی» با تاکید بر این که موضوع «کمپین الف مثل استاد» با ریاست دادگاه انقلاب طرح شده گفته: «قاعدتا این‌ها تاثیری در روند دادگاه ندارد و دادگاه هم من امروز که پرسیدم گفتند ما در جریان نیستیم… من توصیه کردم گفتم حتما ببینید شاید در روند رسیدگی موثر باشد. ولی رئیس دادگاه گفتند ما آنچه که در پرونده است مبنای رسیدگی ماست، شما هر چیز جدیدی دارید ما بررسی می‌کنیم، اما خارج از دادگاه هیچ مدرکی نمی‌تواند برای ما سندیت داشته باشد.»

اشاره وکیل مدافع «محمد علی طاهری» به راه‌اندازی کمپینی مردمی در شبکه‌های اجتماعی با نام کمپین «الف مثل استاد» است. این کمپین به صورتی مستقل پیام‌های صوتی مردم را برای رسیدن به هدف آزادی محمد علی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه انتشار می‌دهد. آنها در آستانه برپایی دادگاه، خواستار آزادی بی قید و شرط این زندانی عقیدتی از مسوولان کشور شده‌اند.

این در حالی است که براساس قرار منع تعقیب «محمد علی طاهری» که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، این زندانی عقیدتی از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.



– ضمن خوش‌آمدگویی آقای طباطبایی برای مخاطبان خبرگزاری عرفان بفرمایید در چه تاریخی و در چه شعبه‌ای رسیدگی مجدد به پرونده محمدعلی طاهری برگزار می‌شود؟

محمود علیزاده طباطبایی: سلام علیکم، من امروز از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، پیگیری‌ای که داشتم گفتند تا قبل از آخر همین ماه جلسه رسیدگی برگزار می‌شود. یکی دو جلسه هم آقای طاهری را آورده‌اند (۲۰ و ۲۱ خردادماه ۱۳۹۶)، بدون حضور وکیل البته، ابهاماتی که برای رئیس شعبه وجود داشته ایشان توضیحات لازم را داده است و الان پرونده آماده رسیدگی و اتخاذ تصمیم نهایی است.

– آقای طباطبایی گزارش شده بود که در ۱۹ تیرماه این دادگاه برگزار می‌شود، آیا این تاریخ را تایید می‌کنید؟

محمود علیزاده طباطبایی: حالا تاریخ دقیقش را من اطلاعی ندارم ولی در تیرماه، دادگاه برگزار می‌شود.

– ما شنیده‌ایم که برخی از کتب و مدارک به دست آقای طاهری نرسیده و ایشان قادر به پاسخ‌گویی به موارد اتهامی عقیدتی که به آنها در کتبی مثل «حلقه اسارت» اشاره شده بود دسترسی ندارند، آیا صحت دارد؟

محمود علیزاده طباطبایی: بله یک سری از این کتب را نتوانستیم برسانیم به دست ایشان، ولی نیازی هم نیست؛ ما دیدیم و این کتاب‌ها مطلبی ندارد. این‌ها دستشان خالی است، خودشان هم می‌دانند دستشان خالی است و من خیلی امیدوارم که ما به راحتی بتوانیم از دادگاه حکم برائت بگیریم.

 – آقای طباطبایی شما مطلع هستید که کمپینی به نام «الف مثل استاد» راه‌اندازی شده، آیا دادگاه به پیام‌های مردمی و درخواست‌های عمومی که به این شکل رسانه‌ای می‌شود اهمیت می‌دهد؟ یعنی دادگاه اعتراض و واکنش افکار عمومی را در روند بررسی پرونده در نظر می‌گیرد؟

محمود علیزاده طباطبایی: قاعدتا این‌ها تاثیری در روند دادگاه ندارد و دادگاه هم من امروز که پرسیدم گفتند ما در جریان نیستیم… من توصیه کردم گفتم حتما ببینید شاید در روند رسیدگی موثر باشد. ولی رئیس دادگاه گفتند ما آنچه که در پرونده است مبنای رسیدگی ماست، شما هر چیز جدیدی دارید ما بررسی می‌کنیم، اما خارج از دادگاه هیچ مدرکی نمی‌تواند برای ما سندیت داشته باشد.

– ممنون از وقتی که دادید آقای علیزاده

محمود علیزاده طباطبایی: خواهش می‌کنم، خداحافظ.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر