۱۳۹۶-۰۳-۱۹

گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت محمد علی طاهری زندانی عقیدتی محبوس در اوین

گروه خبري سايت
گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت محمد علی طاهری زندانی عقیدتی محبوس در اوین

علیزاده طباطبایی: رسیدگی به شکایت محمدعلی طاهری از شبکه سه/ خبر تبرئه میرزائیان کذب است
«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» درباره شکایت موکلش از صدا و سیما به خبرگزاری عرفان گفته: «شعبه ۷ بازپرسی دادسرای مرکز به مساله‌ی شکایت آقای طاهری از صدا و سیما دارد رسیدگی می‌کند.»




این وکیل دادگستری همچنین درباره رد ادعای کذب خبرگزاری فارس درباره تبرئه شدن «فاطمه میرزاییان» یکی از کسانی که موکلش از وی شکایت کرده بود در دادگاه گفته: «نه، چنین چیزی نیست. اصلا رسیدگی نشده است که ایشان تبرئه شود.»

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این وکیل دادگستری روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۳۹۶ (۶ ژوئن ۲۰۱۷)، در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری عرفان گفته: «خوشبختانه شکایت آقای طاهری با دستخط خود ایشان، از طرف دادستان به بازرپرس ارجاع شده است. و بازپرس تحقیقاتش را شروع کرده است… شعبه ۷ بازپرسی دادسرای مرکز به مساله‌ی شکایت آقای طاهری از صدا و سیما دارد رسیدگی می‌کند.»

«محمود علیزاده طباطبایی» همچنین ضمن تاکید بر این که فشار بر دستگاه قضایی در پرونده محمد علی طاهری زیاد است گفته: «دستگاه قضایی با مشکلاتی مواجه است، فشارهایی در مقابل وجود دارد. این که صداوسیما بیاید درست در زمان رسیدگی به پرونده، برخلاف صریح قانون علیه متهم فیلم منتشر کند نشان می‌دهد که قدرتشان زیاد است. آن کسانی که پرونده را درست کرده‌اند و دنبالش هستند قدرتشان زیاد است ولی به هر جهت ما توانسته‌ایم با تمام قدرتی که اینها داشتند، حکم اعدام را توسط همین دستگاه قضایی نقض کنیم. و الان نیز همین که به شکایت از صداوسیما دارد رسیدگی می‌شود، کار بزرگی انجام شده است. خیلی از بزرگان نظام از صداوسیما شکایت کرده‌اند و به شکایتشان رسیدگی نشد.»

شبکه سه سیما در روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۵، مستندی با نام «حلقه شیطان» پخش کرد. این در حالی بود که یک روز پیش از آن جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی طاهری برگزار شده بود. این زندانی عقیدتی، وکلای مدافع او و شاگردان عرفان حلقه نسبت به این اقدام غیرقانونی اعتراض کردند. محمد علی طاهری در دادگاه شکایتی را از اقدام مجرمانه صدا و سیما به نماینده دادستان تحویل داده بود.

این در حالی است که براساس قرار منع تعقیب «محمد علی طاهری» که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، این زندانی عقیدتی از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.


محمود علیزاده طباطبایی: خوشبختانه شکایت آقای طاهری با دستخط خود ایشان، از طرف دادستان به بازرپرس ارجاع شده است. و بازپرس تحقیقاتش را شروع کرده است. ما به عنوان وکیل آقای طاهری دنبال کردیم و به شعبه بازپرسی رفتیم و توضیحات را ارائه دادیم. بازپرس خواسته بود که آقای طاهری بیاید در شعبه بازپرسی که شکایتشان را توضیح بدهند ولی نظر معاونت دادستان این بود که بازپرس به زندان مراجعه کند و با ایشان ملاقات کند و در تکمیل توضیحات و شکایت کار را شروع کنند. و خوشبختانه کار شروع شده است. شعبه ۷ بازپرسی دادسرای مرکز به مساله‌ی شکایت آقای طاهری از صدا و سیما دارد رسیدگی می‌کند.

– آقای طباطبایی در روزهای اخیر متن شکایت آقای طاهری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است، آیا شما صحت محتوای این شکایت را تایید می‌کنید؟ و بفرمایید در نهایت به کجا رسید؟

محمود علیزاده طباطبایی: این متن شکایتی بود که خود آقای طاهری داده‌اند، احتمالا خودشان منتشر کرده‌اند. این متن صحت دارد و دستخط آقای طاهری است و همین متن شکایتی است که در شعبه ۷ بازپرسی در حال رسیدگی است.

 – تابه‌حال پیگیری‌های شما به چه صورتی بوده است؟ یعنی شما چه اقداماتی به عنوان وکلای مدافع انجام داده‌اید؟

محمود علیزاده طباطبایی: بازپرس ما را خواست، توضیحاتی در مورد همین شکایت ارائه دادیم. گفتیم در جلسه‌ی دادگاه ما با فیلم پاسخ این ادعاهای کذب را دادیم. و آن فیلم را هم از ما خواستند و این فیلم را هم به بازپرس تقدیم کردیم. و کار دارد پیگیری می‌شود. صداوسیما برای تحقیق احضار نشده است.

– آقای طباطبایی آقای طاهری از خانم فاطمه میرزاییان مدیر انجمن نجات از حلقه هم شکایتی مطرح کرده بود، نتیجه دادگاه چه بوده است؟

محمود علیزاده طباطبایی: درباره آن شکایت هنوز اطلاع نداریم چون هنوز به شعبه‌ای برای رسیدگی ارجاع نشده است. باید ارجاع شود و به محض ارجاع رسیدگی می‌شود.

– آقای طباطبایی خبرگزاری فارس روزهای اخیر خبری را منتشر کرد که گویا از این دادگاه خانم میرزاییان تبرئه شده است.

محمود علیزاده طباطبایی: نه، چنین چیزی نیست. اصلا رسیدگی نشده است که ایشان تبرئه شود.

– به نظر شما چرا شکایت‌های آقای طاهری به آن نتیجه‌ی قضایی معین و مشخصی که مطلوب شما به عنوان یک وکیل مدافع است، نمی‌رسد؟
محمود علیزاده طباطبایی: خب، این مشکلاتی دارد. دستگاه قضایی با مشکلاتی مواجه است، فشارهایی در مقابل وجود دارد. این که صداوسیما بیاید درست در زمان رسیدگی به پرونده، برخلاف صریح قانون علیه متهم فیلم منتشر کند نشان می‌دهد که قدرتشان زیاد است. آن کسانی که پرونده را درست کرده‌اند و دنبالش هستند قدرتشان زیاد است ولی به هر جهت ما توانسته‌ایم با تمام قدرتی که اینها داشتند، حکم اعدام را توسط همین دستگاه قضایی نقض کنیم. و الان نیز همین که به شکایت از صداوسیما دارد رسیدگی می‌شود، کار بزرگی انجام شده است. خیلی از بزرگان نظام از صداوسیما شکایت کرده‌اند و به شکایتشان رسیدگی نشد.

– پرونده آقای طاهری الان در چه وضعیتی است؟ آیا تاریخ دادرسی مجدد مشخص شده است؟ وضعیت نهایی و فعلی این زندانی عقیدتی چیست؟

محمود علیزاده طباطبایی: منتظر آخرین دفاع هستند. جلسه آخرین دفاع را به ما قول داده‌اند بعد از ماه مبارک برگزار کنند.
 – ممنون از این که حضور پیدا کردید.
محمود علیزاده طباطبایی: خواهش می‌کنم.

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر