۱۳۹۵-۰۱-۱۶

پدیده نوظهور «شاهدان ساختگی» در پرونده های امنیتی

گروه خبري سايت
پدیده نوظهور «شاهدان ساختگی» در پرونده های امنیتی
‫#‏خبرنامه_شب_تاب‬ ‬
«باشگاه خبرنگاران جوان» از گسترش پدیده «نوظهور سازمان یافته ای» با عنوان «شاهدان ساختگی» در ایران خبر داده که مسیر دادرسی‌ها را با «پیچیدگی های بسیار» مواجه کرده است.
در گزارشی که روز شنبه ۱۴ فروردین ماه در این سایت وابسته به صدا و سیما منتشر شده٬ از گسترش پدیده «شاهدان دروغین» در دادگاه های ایران سخن به میان آمده است.
«باشگاه خبرنگاران جوان» نوشته «شاهدان دروغین» بر اساس نوع پرونده، «نرخ های» متعددی دارند و «برای شهود دروغین هیچ معیار ارزشی و اخلاقی وجود ندارد و تنها به پول می‌اندیشند.»
آنطور که این سایت گزارش کرده «برای شاهدان دروغی تفاوتی ندارد طرف مقابلشان کیست و با شهادت کذب چه بر سر شاکی یا متشاکی و اجرای واقعی عدالت خواهد آمد.»
در این گزارش آمده که «آن‌ها به هیچ ارزش انسانی و اخلاقی قائل نیستند و ظاهرا در این میان برخی دلال‌ها با ارتباطات خاص با چنین افرادی (شاهدان دروغین)، کار و کسبی برای خود دست و پا کرده اند.»
پدیده «شهود قلابی ودروغین»که برای پرونده سازیهای امنیتی مورد سوء استفاده کلاشان و کارچاق کنهای ضابط قضائی و بازجویان امنیتی اداره فرق و ادیان قرار میگیرند
امروزه دیگر کمتر حقوقدان و کیل و قاضی باشرافتی است که از انهدام بنیاد قوه قضائیه ناله نکند، و ظهور افسارگسیخته فساد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و بندباریهای اخلاقی را در سراسر کشور بی ارتباط با پوسیدگی بنیان قوه قضائیه نشمارد.
«شهود قلابی و مزدور پدیده ای است که در دستگاه قضائی “نظام به اصطلاح اسلامی” ظهور کرده و امنیت اجتماعی را از عموم شهروندان شریف سلب نموده است. امروز بازار شانتاژ و باج گیری به مددبرچسب زنی و پرونده سازی داغ است و هرکسی میتواند به راحتی برعلیه دیگران پرونده سازیهای قلابی و مجعول بنماید و دیگران را به خاک سیاه بنشالند. سال گذشته پانزده میلیون پرونده قضائی جدید به سیاه پرونده های بایگانی شده قوه قضائیه افزوده شد که غالب آنها شکایت خسارت دیدگان از شهوددروغی و قلابی بود
به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» «عموما شهادت دروغ در کلان شهرهایی همچون تهران اتفاق می‌افتد که به دلیل حجم بالا و انبوه جمعیت، امکان شناخته شدن افراد دشوار است.» از جانب دیگر حقوقدانان میدانند که بر اساس ماده ۶۵۰ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هرکس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد، به سه ماه تا دو سال حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود. با این همه مشاهده میشود که «شاهدان ساختگی» که به صورت سازماندهی شده در حوزه قضایی فعالیت می‌کنند را می‌توان در زمره «کار چاقکنهای» قضایی دانست که فعالیت آن‌ها با افزایش حجم پرونده‌ها نیز افزایش کم سابقهای داشته است. در ماه های آخر سال 94 غلامحسین اسماعیلی٬ رئیس کل دادگستری استان تهران – غلامحسین اسماعیلی- با ادعای شناسایی و بازداشت ۵۰۰ «کارچاق کن» در تهران، مدعی شد «این افراد کسانی بودند که مدعی نفوذ بودند و در بیرون ارتباطاتی را با اصحاب پرونده برقرار می‌کردند.و ادعای رابطه با مقام های قضایی» داشته اند.
فضاحت کار به جایی رسیده که حتی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون قضایی مجلس نیز در صحن علنی و عمومی مجلس، به صراحت عنوان میکنند که قوه قضائیه به عنوان یک نهاد نظارتی در سالهای اخیر به نسبتی دچار «فساد سیستماتیک» شده است.
شب_تاب‬ ‬

منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر