۱۳۹۵-۰۱-۱۶

آخرين وضعيت پرونده محمدعلی طاهری و روزنامه نگاران بازداشتی

گروه خبري سايت
آخرين وضعيت پرونده محمدعلی طاهری و روزنامه نگاران بازداشتی
در گفتگوی علیزاده طباطبایی با روزنامه شرق
‫#‏روزنامه_شرق‬ / صفحه 19(سیاست): پنج ماه از بازداشت چند فعال رسانه اي و مطبوعاتي گذشته و درحالي که در اين مدت خبري از تبديل قرار بازداشت به وثيقه هم منتشر شد، اما همچنان و با وجود برگزاري يک جلسه از دادگاه، خبري از آزادي اين افراد نيست. در اين باره با سيدمحمود عليزاده طباطبايي که وکالت سه نفر از متهمان اين پرونده را برعهده دارد گفت وگو کرديم. عليزاده به جز وضعيت احسان مازندراني و داود اسدي که موکل او هستند و عيسي سحرخيز که موکل او و صالح نيکبخت است، از وضعيت پرونده سامان صفرزايي هم سخن گفت اما تاکيد کرد که هيچ کدام از افراد پيگير ماجرا، اطلاعي از وضعيت پرونده «آفرين چيت ساز» ندارند. او همچنين درباره وضعيت يکي ديگر از موکلان پرحاشيه اش يعني ‫#‏محمدعلي_طاهري‬ نيز توضيح داد. مشروح سخنان عليزاده طباطبايي را در ادامه مي خوانيد.‬‬
يکي ديگر از موکلان شما که پرونده اش هميشه سوژه اخبار بوده، #محمدعلي_طاهري است. درباره پرونده او هم توضيح مختصري بفرماييد.
آقاي محمدعلي طاهري هم در سال ٨٩ به اتهام توهين به مقدسات، بازداشت شده بود. آن زمان من وکيلش نبودم و پرونده به شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب رفته بود. ضابطين اصرار داشتند که ايشان علاوه بر توهين به مقدسات مرتکب فساد گسترده و انحراف جوانان هم شده است. دادگاه تمام آنچه محتواي پرونده بود و مستندات آن ارائه شده بود، توهين به مقدسات تشخيص داد و حکم پنج سال حبس به ايشان دادند. من در اين مرحله با آقاي طاهري ملاقات کردم و ايشان درباره کارهاي خودش به من توضيح داد و ما هم بر همين مبنا در دادگاه دفاع کرديم. ايشان مي گويد وقتي مقام معظم رهبري گفتند کرسي هاي آزادانديشي در دانشگاه راه اندازي شود، من در زمينه فرادرماني (درمان سنتي با استفاده از طب ايراني) و در حوزه عرفان تحقيقاتي داشتم که در دانشگاه ارائه دادم و دانشگاه علوم پزشکي همايش برگزار کرد و استادان، جلسات مشترک گذاشتند و روش هاي من عملاجواب داد. بعد از آن درباره اين مسائل کتاب نوشتم و در دولت اصولگراي آقاي احمدي نژاد از وزارت ارشاد مجوز چاپ گرفت. بعد از آن با دو نفر به نام هاي «ع» و «ج» موسسه اي به نام ياس پنهان تاسيس کرديم و کلاس تشکيل دادم. جوان هاي بي دين و ايمان مي آمدند و در اين کلاس ها به خدا و دين معتقد شدند. حالامي گويند اين کتاب ها و اين کلاس ها انحرافي بوده است. من که مجوز کتاب و موسسه ام را از همين دولت گرفته بودم، اما حالاکه مي گوييد انحرافي هستند، من توبه مي کنم و برمي گردم سر زندگي خودم. من هم به قاضي گفتم که قانون مجازات به صراحت مي گويد که اگر متهم توبه کند از مجازات معاف است؛ اما نپذيرفتند.
صدور حکم اعدام ايشان به چه صورت بود؟
به استناد فتواي برخي علما که به صورت کلي حکم داده بودند، دادگاه هم به استناد ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامي که مي گويد اگر کسي انحراف گسترده ايجاد کند، محارب است، حکم اعدام صادر کردند. ما اعتراض کرديم که ماده ٢٨٦ در سال ٩٢ تصويب شده و اگر حتي فرض کنيم که ايشان مرتکب اين جرم شده باشد، در سال هاي ٨٨ و ٨٩ مرتکب شده و مشمول اين قانون نمي شود. درثاني در جايي به فتوا مراجعه مي کنيم که قانون نداشته باشيم. من خودم خدمت آيت الله علوي گرگاني و آيت الله مکارم شيرازي رسيدم و براي هر دو نفر توضيح دادم که چنين چيزي بوده، هر دو گفتند ما فتواي کلي داديم و درباره اين شخص خاص حکم نداديم، بلکه گفتيم اگر کسي چنين ادعايي بکند، مشمول اين قاعده مي شود. در نهايت خوشبختانه ديوان عالي کشور حکم اعدام را نقض کرد و الان ايشان بايد با يک قرار سبک آزاد شود.
ادامه بازداشت به چه دليل است؟
فعلادر ارتباط با فرادرماني گفته اند ايشان تعداد زيادي شاکي دارد که هنوز هم ما شکايتي روي پرونده نديده ايم. درکل ايشان يک سري ديدگاه هايي در عرفان داشته که فقها آن را قبول ندارند. حکم پنج ساله ايشان هم در تاريخ ١٨ بهمن ماه به پايان رسيده و بايد آزاد مي شد ولي تحت عنوان رسيدگي به شکايت شاکيان خصوصي در بازداشت هستند.
متن کامل مصاحبه:
‏روزنامه_شرق‬ 
منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
www.telegram.me/parto_aftab
www.telegram.me/amozesh_erfanehalgheh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر