۱۳۹۶-۰۷-۱۳

صدور حکم ١١ سال حبس برای وحید پورطهماسب

گروه خبري سايت
صدور حکم ١١ سال حبس برای وحید پورطهماسب
«وحید پورطهماسب»، از شاگردان محمدعلی طاهری، در حکمی که روز گذشته در دادگاه انقلاب بابل به وی ابلاغ شد به تحمل ١١ سال حبس تعزیری محکوم شد.



«وحید پورطهماسب» طی حکمی که روز سه‌شنبه ١١ مهر ١٣٩۶ به وی ابلاغ شده، به اتهام «عضویت در دسته و جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» به تحمل ١٠ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گزارش‌های دریافتی از منابع نزدیک به «وحید پورطهماسب» حاکی از آن است، برای این مربی عرفان حلقه در مجموع سه پرونده امنیتی تشکیل شده که برای پرونده اول حکم ١١ سال حبس صادر شده و دو پرونده دیگر نیز در حال رسیدگی در دادگاه انقلاب است. در همین رابطه در تاریخ ١٨ مهر ١٣٩۶ دادگاه دیگری برای این شاگرد محمدعلی طاهری برگزار خواهد شد.

در متن حکم صادره علیه «وحید پورطهماسب» در دادگاه انقلاب بابل آمده: «به استناد مواد ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۰/۵/۸ و رعایت ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ متهم وحید پورطهماسب با احتساب ایام بازداشتی نسبت به بزه عضویت در دسته و جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور به تحمل ده سال حبس تعزیری و بزه فعالیت تبلیغی به نفع گروه مخالف نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم می‌گردد که تنها مجازات اشد قابل اجراست.»

گفته شده این حکم که در تاریخ ٢۶ شهریور ١٣٩۶ انشاء شده، روز سه‌شنبه ١١ مهر به وحید پورطهماسب ابلاغ شده است.

یکی از نزدیکان وحید پورطهماسب در شرح علت صدور چنین حکم سنگینی برای این شاگرد محمدعلی طاهری به خبرنگار عرفان حلقه گفته: «ماجرای این دادگاه از این قرار بوده که ۴٠ هزار تراکت در سه چاپخانه در بابل با محتوایی که ثابت میکرد محمدعلی طاهری «حب النبی» است نه «سب النبی»، به چاپ رسید. مسوولان چاپخانه و آقای پورطهماسب را و به دلیل چاپ این تراکت ها بازداشت کردند آقای پورطهماسب مسوولیت چاپ این تراکت‌ها را به عهده گرفت تا مدیران سه چاپخانه تبرئه شوند.»

این منبع آگاه افزوده: «قاضی به وحید گفت مگر تو وکیل آقای طاهری هستی که این کار را کردی؟ وحید گفت نه ولی شاگردش هستم و خود را مسوول می‌دانم و قاضی گفت پس تو خواستی با پخش این تراکت‌ها امنیت کشور را به هم بریزی.»

«وحید پورطهماسب»، پیش‌تر روز شنبه ٣٠ مرداد ١٣٩۵ از محل کسب خود بازداشت شده و پس از ۴١ روز حبس در زندان بابل، از تاریخ ١٠ مهر ١٣٩۵ با تودیع وثیقه ١٢٠ میلیون تومانی، در آزادی مشروط به سر می‌برده است.

این شاگرد محمدعلی طاهری، مجددا روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه‌ ۱۳۹۶، توسط پنج ماموران لباس شخصی، بدون ارائه حکم قضایی و کارت شناسایی، بازداشت و با چشم بند به مکان نامعلومی منتقل شده و به مدت سه ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

این مربی عرفان حلقه برای سومین بار، روز چهارشنبه ١٨ مردادماه ١٣٩۶ توسط ماموران لباس شخصی، خارج از رویه متداول قضایی، از محل کسب خود بازداشت شده و به مدت دو هفته در مکانی نامعلوم تحت بازجویی قرار گرفته است. وی هم‌اکنون با قید وثیقه در آزادی مشروط به سر می‌برد.


منبع خبر : گروه خبري سايت   www.erfanekeihani.com
صفحه رسمي سايت سايمنتولوژي فرادرماني
www.instagram.com/ErfaneKeihani
www.erfanekeihani.picsart.com
www.line.me/ti/p/@uqw4341j
www.telegram.me/erfanekeihani
https://telegram.me/joinchat/AW_UpDvd-jq4wPTn2ydWBg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر